با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعة استارتاپ‌های ورزشی

مسلم صالحیان؛ شهاب بهرامی؛ نازنین راسخ؛ آیه ریزوندی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53442.1426

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعة استارتاپ‌های ورزشی می‌باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوة گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، اساتید برجسته حوزة مدیریت ورزشی متخصص در کارآفرینی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، استارتاپ‌های برجستة ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
شناسایی عوامل مؤثربرتولید محتوای دیجیتال در صنعت ورزش

نفیسه نقیبی؛ محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری؛ حسن فهیم دوین؛ حسین پیمانی زاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.69151.1794

چکیده
  چکیده: پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تولید محتوای دیجیتال در صنعت ورزش اجرا گردید. روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری تحقیق حاضر بر مبنای روش نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی، در جهت شناسایی مؤلفه‌های مؤثر بر تولید محتوای دیجیتال در صنعت ورزش، از خبرگان و کارشناسان حوزه‌های رسانه و بازاریابی دیجیتال، کارشناسان ...  بیشتر

مهارت های ارتباطی در ورزش
مطالعه کیفی ابعاد هوش مصنوعی در رشته علوم ورزشی

امیرحسین لباف؛ محسن وحدانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 خرداد 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.70726.1842

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مطالعه کیفی ابعاد هوش مصنوعی در رشته علوم ورزشی می‌باشد. روش تحقیق کیفی و به روش تحلیل مضمون انجام شد. طی نمونه‌گیری به روش‌های هدفمند و گلوله‌برفی با ۲۳ نفر از کارشناسان و خبرگان فعال در حوزه‌های رسانه و ارتباطات، هوش مصنوعی و علوم ورزشی مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته به عمل آمد. انجام مصاحبه‌ها تا رسیدن داده‌ها ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
مدل ساختاری عوامل مؤثر بر توسعه خدمت‌رسانی به مشتریان نسل زد در صنعت ورزش ایران

علمدار حسین زاده؛ علیرضا زمانی نوکاآبادی؛ احمدرضا عسکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 دی 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.67816.1749

چکیده
  تحقیق حاضر باهدف مدل ساختاری عوامل مؤثر بر توسعه خدمت‌رسانی به مشتریان نسل زد در صنعت ورزش ایران طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر ازجمله تحقیقات آمیخته می‌باشد که به‌صورت روش‌های کیفی و کمی انجام گردید و با توجه به کاربرد آن در محیط‌های سازمانی ازجمله تحقیقات کاربردی می‌باشد. در بخش کیفی از روش دلفی فازی و در بخش کمی از روش مدل‌سازی ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های متاورس در حوزه ورزش

مارال حبیبی؛ حسین عیدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.70512.1832

چکیده
  امروزه بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ شاهد تحول های چشمگیر در عرصه‌ی فناوری و اطلاعات هستیم. متاورس یا فراتر از جهان، فناوری نوپدیدی است که فرصت‌ها و چالش‌هایی را برکلیه فعالیت‌ها با ترکیبی از دنیای مجازی و واقعیت ایجاد می‌کند. بر اساس اهمیت موضوع این تحقیق با عنوان شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های متاورس در حوزه ورزش انجام شد. الگوی ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی الگوی کسب ‌وکار دیجیتال برای باشگاه‌های ورزشی در شرایط پساکرونا

فاطمه حقدوستی؛ سید جلیل میر یوسفی؛ حسین بخشنده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72843.1919

چکیده
  هدف از این پژوهش، طراحی الگوی کسب‌وکار دیجیتال برای باشگاه‌های ورزشی در شرایط پساکرونا بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد اکتشافی نظام‌مند انتخاب شد. جامعه آماری شامل مدیران ارشد باشگاه‌های ورزشی، اساتید دانشگاهی حوزه مدیریت ورزشی و مدیریت بازاریابی بودند. نمونه‌گیری به روش هدفمند صورت گرفت و بر اساس اشباع نظری، 18 مصاحبه انجام ...  بیشتر

بررسی تأثیر رابطه عوامل فناوری و راهبردی در چابک سازی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران

مهدی حقیقی؛ محمد حامی؛ وحید شجاعی

دوره 6، شماره 4 ، تیر 1398، ، صفحه 77-85

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.43113.1291

چکیده
  هدف پژوهش بررسی تأثیر عوامل فناوری و راهبردی بر چابک‌ سازی در اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران، معاونین و کارمندان اداره جوانان و ورزش استان مازندران به تعداد 250 نفر در سال 1396 تشکیل دادند. با توجه به تعداد کم جامعه آماری، تعداد نمونه برابر با تعداد جامعه آماری در نظر گرفته شد. جهت جمع‌آوری ...  بیشتر