تبلیغات در ورزش
علیرضا اسفندیاری؛ نسرین عزیزیان کهن؛ مهرداد محرم زاده
چکیده
The aim of the present study is to present a model of developing a sports and tourism ecosystem with the mediating role of electronic commerce. This research was quantitative and applied in terms of purpose with a survey approach. The statistical population consisted of experts and professionals in sports management, including a combination of sports managers, tourism experts, and e-commerce specialists related to sports and ecosystem (a total of 70 individuals). Considering the researcher's access to the list of individuals in the population, the sample size was determined to be 59 individuals ...
بیشتر
The aim of the present study is to present a model of developing a sports and tourism ecosystem with the mediating role of electronic commerce. This research was quantitative and applied in terms of purpose with a survey approach. The statistical population consisted of experts and professionals in sports management, including a combination of sports managers, tourism experts, and e-commerce specialists related to sports and ecosystem (a total of 70 individuals). Considering the researcher's access to the list of individuals in the population, the sample size was determined to be 59 individuals based on the Morgan table. Sampling was done using purposive sampling and with the use of the theoretical saturation index. The data collection tool was a researcher-made questionnaire that included three variables: development of the sports ecosystem, tourism, and electronic commerce. Additionally, Cronbach's alpha coefficient was used to assess reliability, which showed desirable values for all three variables and the overall questionnaire, with values of 0.81, 0.79, 0.82, and 0.80, respectively. Structural-interpretive modeling approach was used with the (PLS3) software. The tests used included tests for normality, standard deviation, significance, and correlation. The analysis results showed a significant relationship between electronic commerce and tourism. Furthermore, there was a significant relationship between the development of the sports ecosystem and electronic commerce. However, there was no significant relationship between the development of the sports ecosystem and tourism, and the mediating role of the electronic commerce variable in the relationship between the development of the sports ecosystem and tourism was confirmed.
رسانه های ورزشی
مهرداد محرم زاده؛ محمد زارع آبندانسری؛ ابوالفضل آریج
چکیده
رسانهها نقش مهمی در توسعه ورزش بانوان دارند و این امر در صورتی محقق میشود که نگرش فرهنگی نسبت به زنان و ورزش بانوان در رسانه و جامعه حمایت شود، لذا هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش رسانه ها در گرایش زنان به ورزش و فعالیتبدنی میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به روش کیفی با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی توصیفی (شیوه کلایزی) ...
بیشتر
رسانهها نقش مهمی در توسعه ورزش بانوان دارند و این امر در صورتی محقق میشود که نگرش فرهنگی نسبت به زنان و ورزش بانوان در رسانه و جامعه حمایت شود، لذا هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش رسانه ها در گرایش زنان به ورزش و فعالیتبدنی میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به روش کیفی با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی توصیفی (شیوه کلایزی) انجام شد. افراد مشارکتکننده پژوهش شامل: اعضای هیئت علمی دانشگاه در گروه مدیریت ورزشی، مدیران ارشد صداوسیما در واحدهای استانی، فعالان رسانهای در تلویزیون و رادیو، ورزشکاران حرفهای در تیمهای ملی، مربیان شاغل در ورزش بانوان و مدیران شاغل در ورزش بانوان میباشند. درنهایت تعداد 18 نفر از افراد ذکر شده به عنوان نمونه نهایی با روش نمونهگیری هدفمند و در دسترس-گلوله برفی انتخاب شدند. با استناد به نتایج حاصل از پیشبرد مصاحبهها؛ 58 مضمون فرعی در قالب 6 مضمون اصلی شامل؛ برابری جنسیتی، الگوسازی، ترویج ورزش، پشتیبانی، مدیریت و فرهنگ شناسایی شد. لذا پیشنهاد میشود شبکههای تخصصی ورزش با برنامهریزیهای مشخص، اقدام به ساخت برنامهها، مستندات، گزارشهای ورزشی در حیطه ورزش بانوان، باعث ترویج و ایجاد انگیزه در پرداختن به ورزش در نزد بانوان کشور شوند.
مهرداد محرم زاده؛ فرهاد فتحی؛ محمد سیوان نوری
چکیده
هدف ازمقاله حاضر امکان سنجی فرصتهای سرمایهگذاری موجود با محوریت توسعه گردشگری با علایق ویژه و تنوع بخشی به خدمات گردشگری زمستانی شهر اردبیل بود روش تحقیق حاضر توصیفی ـ تحلیلی و به لحاظ قابلیت اجرا کاربردی بود؛ جامعه آماری این تحقیق را تمامی گردشگران ورزشی و غیرورزشی که در دوره مورد نظر حداقل یک بار به این منطقه سفر کردهاند، ...
بیشتر
هدف ازمقاله حاضر امکان سنجی فرصتهای سرمایهگذاری موجود با محوریت توسعه گردشگری با علایق ویژه و تنوع بخشی به خدمات گردشگری زمستانی شهر اردبیل بود روش تحقیق حاضر توصیفی ـ تحلیلی و به لحاظ قابلیت اجرا کاربردی بود؛ جامعه آماری این تحقیق را تمامی گردشگران ورزشی و غیرورزشی که در دوره مورد نظر حداقل یک بار به این منطقه سفر کردهاند، و همچنین کارشناسان بخش گردشگری و ورزش در استان اردبیل تشکیل داده است. نمونهی آماری تحقیق با استفاده از جدول مورگان 380 نفر به دست آمد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شدهاست و پرسشنامه به صورت تصادفی بین گردشگران توزیع شدهاست. روش گردآوری دادههای مورد استفاده در پژوهش حاضر به صورت کتابخانهای میدانی بوده و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخت . به منظور تعیین روایی پرسشنامه، از نظرات اساتید و کارشناسان حوزه گردشگری و ورزش بهرهگرفته میشود و برای تعیین پایانی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که میزان پایایی پرسشنامه 89/0 به دست آمده است. دادههای تحقیق با استفاده از آزمونهای آماری t و فریدمن و همچنین مدل معدلات ساختاری تحلیل شدند نتایج نشان داد که شاخص"نزدیکی به مرزهای آذربایجان، ارمنستان، ترکیـه و قفقاز" دارای بیشترین میانگین(00/4) و شاخصهای " جود تسهیلات اسکان عمومی ارزان قیمت، سطح فرهنگ و آگاهی مردم نواحی مجاور" دارای کمترین میانگین(27/3) میباشند با توجه به میانگین رتبهها میتوان گفت بیشترین تاثیر در شاخص " نزدیکی به مرزهای آذربایجان، ارمنستان، ترکیـه و قفقاز " با میانگین رتبه(58/11) میباشد. نتایج برازش مدل نشان میدهد با توجه به مقدار معناداری (P-Value) تأثیر شاخصهای فرصتهای سرمایه گذاری توسعه گردشگری زمستانی در سطح خطای 05/0 معنادار است.
فرزاد نوبخت؛ رقیه بخشش؛ مهرداد محرم زاده؛ عباس نقی زاده
چکیده
این پژوهش با هدف امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی انجام شده است تا از نظر مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی بررسی شود.پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ هدف کاربردی بوده که برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه امکان سنجی که با چهل گویه در شش بعد مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی تهیه شد. میزان ...
بیشتر
این پژوهش با هدف امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی انجام شده است تا از نظر مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی بررسی شود.پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ هدف کاربردی بوده که برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه امکان سنجی که با چهل گویه در شش بعد مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی تهیه شد. میزان پایایی آن به بوسیله آزمون آلفای کرونباخ وروایی محتوایی پرسشنامه توسط 5 نفر از اساتید حوزه مدیریت ورزشی بررسی(با استفاده از شاخص CVIوCVR) و مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق 270 نفر از مدیران و کارشناسان ورزشی و طراحان نرم افزار شهر اردبیل را شامل می شوند که نمونه گیری در آن به صورت تصادفی طبقه ای صورت گرفته وحجم نمونه با توجه به فرمول کوکران154 نفر برآورد و مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان دادکه که از نظر بعد انسانی امکان اجرای نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی استان اردبیل تایید می شود ولی از نظر بعد فنی، قانونی، مالی، عملیاتی و زمانی امکان اجرای نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی استان اردبیل تایید نمی گردد. با توجه به نتایج بدست آمده طراحی و پیاده سازی نرم افزاربازاریابی رویدادهای ورزشی در استان اردبیل مثبت ارزیابی نمی شود و قبل از اقدام به چنین طراحی حتما بایستی موانع احتمالی و راههای بررسی آن مورد توجه قرار گیرد.
فرزاد نوبخت؛ اکرم فریدی؛ عباس نقی زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ نسرین عزیزیان کهن
چکیده
هدف اصلی این مطالعه بررسی قابلیت شبکهسازی باشگاههای ورزشی استان اردبیل بود که در راستای بهرهمندی باشگاهها و توسعه ورزش بانوان از فرصت شبکهسازی انجام شد. روش پژوهش توصیفی و بر اساس هدف کاربردی میباشد که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کارکنان باشگاههای ورزشی استان اردبیل به تعداد 200 نفر است و بر اساس جدول مورگان ...
بیشتر
هدف اصلی این مطالعه بررسی قابلیت شبکهسازی باشگاههای ورزشی استان اردبیل بود که در راستای بهرهمندی باشگاهها و توسعه ورزش بانوان از فرصت شبکهسازی انجام شد. روش پژوهش توصیفی و بر اساس هدف کاربردی میباشد که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کارکنان باشگاههای ورزشی استان اردبیل به تعداد 200 نفر است و بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه (120 نفر n=) برآورد شد. روش گردآوری دادهها از طریق پرسشنامه شبکهسازی کسب و کار محقق ساخته انجام شد. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است و برای آزمون فرضیهها از آزمون تی تک نمونهای و نرمافزار 20SPSS استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که باشگاههای بانوان استان اردبیل قابلیت شبکهسازی محصول، فرایندها، سیستم اطلاعاتی و فرهنگ سازمانی به طور معناداری بالاتر از میانگین در نظر گرفته شده میباشد (میانگین برابر 3 و با 95 درصد اطمینان). همچنین شبکهسازی مدیران، کارکنان و ساختار سازمانی به طور معناداری کمتر از میانگین است. با فرهنگسازی فعالیتهای شبکهای و تغییر رویکرد مدیران و کارکنان باشگاههای بانوان میتوان محصولات جدیدی را در باشگاههای موجود توسعه داد. همچنین با استانداردسازی فرایندها و استفاده از سیستمهای جدید اطلاعاتی میتوان فرایند شبکهسازی را تسهیل کرد، چرا که باشگاههای موجود به دلیل کوچک بودن به تنهایی نمیتوانند مسیر توسعه را تجربه کنند.
مهرداد محرم زاده؛ سجاد پاشایی؛ میر داود حسینی
چکیده
در سالهای اخیر نیاز به تغییر جهت از نگرش مبادله ای به ارتباطی در مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هدف از انجام پژوهش، مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایتمندی و وفاداری مشتریان مراجعه کننده به اماکن ورزشی استان آذربایجان شرقی میباشد. پژوهش حاضر، از نوع همبستگی و با توجه به هدف از نوع کاربردی میباشد و ...
بیشتر
در سالهای اخیر نیاز به تغییر جهت از نگرش مبادله ای به ارتباطی در مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هدف از انجام پژوهش، مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایتمندی و وفاداری مشتریان مراجعه کننده به اماکن ورزشی استان آذربایجان شرقی میباشد. پژوهش حاضر، از نوع همبستگی و با توجه به هدف از نوع کاربردی میباشد و جمع آوری اطلاعات به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر افراد مراجعه کننده به اماکن و مراکز تفریحی – ورزشی استان آذربایجان شرقی در سال 97 بودند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد محمودی و همکاران (1395)؛ علویشاد (1387) استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها را با نرم افزار SMART-PLS و با استفاده از آزمون t و ضرایب مسیر (b) نشان داد. یافته های پژوهش نشان داد؛ ارتباط مستقیم و معناداری بین مؤلفه های مدیریت ارتباط با مشتری (درک و تفکیک مشتری، ارتباط متقابل با مشتری، جذب و حفظ مشتری، توسعه روابط) با رضایتمندی در سطح معنادار 001/0 وجود دارد (61/0 b = 700/16t=)، همچنین تأثیر مثبت و میانجیگری رضایتمندی بر وفاداری مشتریان تأیید شد (78/0 b =). ازاینرو تغییر فضای تجاری و تحول بازاریابی از طریق مدیریت ارتباط با مشتری بهمنظور افزایش رضایتمندی و وفاداری مشتریان اماکن ورزشی امری ضروری است، بنابراین ارایه خدمات با دقت و توجه به نیازها و علایق مشتری مهمترین عوامل جذب و حفظ مشتری در اماکن میباشد.