با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
رابطه نقش رسانه های جمعی و بروز رفتارهای خرافی بین بازیکنان فوتبال

علیرضا زارع؛ صدیقه حیدری نژاد

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، صفحه 15-28

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه نقش رسانه‌های جمعی و بروز رفتارهای خرافی در بین بازیکنان فوتبال بود. پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و جامعه آماری شامل کلیه بازیکنان فوتبال شاغل در لیگ برتر استان فارس (520 =N) که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس جدول کوکران نمونه آماری تحقیق تعیین شد (223 =n). ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته که در ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی مدل رفتار مشتریان از طریق کیفیت و ویژگی ارتباطی در باشگاه های خصوصی ورزشی شهررشت

امین رحیمی پردنجانی؛ رحیم رمضانی نژاد؛ شهرام شفیعی

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، صفحه 29-40

چکیده
  این پژوهش باهدف ارائه مدل رفتار مشتریان از طریق کیفیت و ویژگی ارتباطی در باشگاه­ های خصوصی ورزشی شهر رشت انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری پژوهش، کلیه مشتریان باشگاه­ های خصوصی شهر رشت بودند که از طریق نمونه­ گیری خوشه­ ای از همه مناطق 10 گانه شهر رشت انتخاب شدند. از مناطقی که ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثر سواد رسانه ای بر قابلیت‌های کارآفرینی با نقش میانجی سواد اطلاعاتی در دانشجویان علوم ورزشی

شیرین زردشتیان؛ همایون عباسی؛ سعید خانمرادی

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، صفحه 41-54

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر اثر سواد رسانه‌ای بر قابلیت‌های کارآفرینی با نقش میانجی سواد اطلاعاتی در دانشجویان رشته علوم ورزشی بود. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل دانشجویان رشته علوم ورزشی کرمانشاه (دانشگاه رازی، دانشگاه آزاد و پیام نور) بود (1000 نفر). از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نامتناسب استفاده شد و 400 نفر به‌عنوان نمونه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بازنمایی ستاره ورزشی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی (نشانه‌شناسی تبلیغات شامپو «کلیر» و روغن‌موتور «کاسپین»)

مسعود تقی آبادی؛ حمید تقی آبادی

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، صفحه 55-67

چکیده
  امروزه نشانه‌ها سراسر زندگی انسان‌ها را در برگرفته‌اند. تبلیغات نیز نظامی از نشانه‌‌هاست که در همه ساعات شبانه‌روز، ذهن و چشم افراد را تسخیر کرده است. دراین‌بین افراد معروف، گاه دستاوردی می‌شوند برای افزایش میزان نفوذ تبلیغات در اذهان عمومی. در این راستا هدف مقاله پیش رو ارائه نوعی اسطوره‌شناسی و اسطوره‌زدایی از واقعیت پنهان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی و نقدکتاب خبرنگاری و روزنامه‌نگاری ورزشی

لیلا ایزدپرست

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، صفحه 69-77

چکیده
  مقاله حاضر به معرفی، بررسی و نقد کتاب "خبرنگاری و روزنامه‌نگاری ورزشی" تالیف حمید ­قاسمی، معصومه حسینی، محمدعلی قره و عبد المهدی نصیرزاده است. این اثر توسط انتشارات دانشگاه پیام نور چاپ و منتشرشده است. روش تحقیق از نوع مطالعات نقد کیفی کتاب موردبررسی و به‌صورت مطالعه موردی بود. نتایج نشان داد که کتاب اثری ارزشمند در حوزه­ ی تربیت‌بدنی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش ترویج رسانه‌ای درحمایت مالی بانک‌ها از ورزش

عارفه قنبری فیروزآبادی؛ سارا کشکر؛ غلامعلی کارگر

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، صفحه 79-88

چکیده
  هدف از این تحقیق بررسی نقش ترویج رسانه‌ای در گرایش بانک‌های کشور به حمایت مالی از ورزش بود. روش تحقیق کیفی و مسیر اجرای آن از طریق مصاحبه و با استفاده از روش تحلیل تماتیک بود. جامعه‌ی این تحقیق را مسئولین حوزه حمایت مالی بانک‌های دولتی و خصوصی کشور که دارای حمایت مالی ورزشی بوده‌اند (19 بانک) و در پست‌های مختلف در بخش‌های بازاریابی، ...  بیشتر