با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
بررسی مدل تأثیر ابعاد فعالیت های رسانه های جمعی بر گرایش به ورزش همگانی در شهر تهران

معصومه کلاته سیفری؛ مسعود فریدونی

دوره 4، شماره 4 ، شهریور 1396، صفحه 15-22

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی مدل تأثیر ابعاد فعالیت­های رسانه­های جمعی بر گرایش به ورزش همگانی در شهر تهران بود. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش، جزی پژوهش­های توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه استفاده‌کنندگان از مراکز ورزشی و تندرستی شهر تهران بودند که جهت نمونه‌گیری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تأثیرپذیری ابعاد توسعه ورزش دانشگاهی از رسانه‌های جمعی (مطالعه موردی: دانشگاه های پیام نور ایران)

حمید قاسمی؛ مینا امامی؛ عذرا افتخاری

دوره 4، شماره 4 ، شهریور 1396، صفحه 23-34

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی ابعاد توسعه ورزش دانشگاهی با تأثیرپذیری از رسانه­ه ای جمعی در دانشگاه­های پیام نور ایران انجام شد. روش تحقیق توصیفی- همبستگی بود. جامعه­ ی آماری تحقیق متشکل از کلیه­ ی داوران، مربیان و ورزشکاران شرکت کننده در المپیاد ورزشی دانشجویی دانشگاه­های پیام­نور ایران در سال 1394 بودند. نمونه­ ی آماری تحقیق ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تعیین رابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات با کارآفرینی سازمانی و مدیریت تغییر از دیدگاه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه

مریم حسینی؛ جواد کریمی؛ شیرین زردشتیان

دوره 4، شماره 4 ، شهریور 1396، صفحه 35-42

چکیده
  هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط فناوری اطلاعات و ارتباطات با کارآفرینی سازمانی و مدیریت تغییر از دیدگاه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. روش پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی بود و جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه تشکیل می­دهد که تعداد کل آن‌ها 228 نفر است. برای نمونه تحقیق ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مقایسه ی میزان مصرف رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای بین دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانه‌های ورزشی، مدیریت رسانه و مدیریت ورزشی

هما سلوکی؛ سید عبدالحمید احمدی؛ رضا شجیع؛ حبیب هنری

دوره 4، شماره 4 ، شهریور 1396، صفحه 43-51

چکیده
  هدف از این پژوهش مقایسه­ ی میزان مصرف رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای بین دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانه‌های ورزشی، مدیریت رسانه و مدیریت­ ورزشی است. روش­ تحقیق این پژوهش علی- مقایسه‌ای است. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه سواد رسانه‌ای رجبی (2013) با آلفای کرونباخ 73/0 و از پرسشنامه مصرف­رسانه‌ای حسنی (2010) با آلفای کرونباخ ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی پژوهش های بین المللی در حوزه ی رسانه های ورزشی به روش تحلیل شبکه و مصورسازی نرم افزاری

علی اکبر خاصه؛ حامد برنگی؛ علی خاصه

دوره 4، شماره 4 ، شهریور 1396، صفحه 53-61

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تحلیل و بررسی وضعیت مطالعات انجام‌گرفته در حوزه­ی رسانه ­های ورزشی در عرصه­ ی بین ­المللی است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی مقالات حوزه­ی رسانه­ های ورزشی شامل 1360 مقاله است که از سال 1983 تا 2016 در پایگاه استنادی وب او­ساینس (آی.اس.آی) نمایه شده است  که با بهره گیری از تکنیک­های علم ­سنجی، متن­ کاوی، تحلیل ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارزیابی کیفیت وب‌سایت وزارت ورزش و جوانان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

نازدار پروین؛ ابوالفضل فراهانی؛ ناهیده پروین؛ سامان ابراهیم حصاری

دوره 4، شماره 4 ، شهریور 1396، صفحه 63-71

چکیده
  در سال‌های اخیر وب‌ سایت‌ها به یکی از اصلی‌ترین ابزار سازمان‌ها برای ارتباط و ارائه خدمات مناسب به سازمان‌ها، کاربران و ذینفعان خود تبدیل‌شده است؛ که مهم‌ترین هدف آن‌ها ارائه اطلاعات به آن‌هاست. وب‌ سایت نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولت الکترونیک دارد. با توجه به این مطلب باید اذعان داشت که علی‌رغم صرف هزینه‌های زیاد برای طراحی ...  بیشتر