با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
رسانه های ورزشی
آینده‌نگاری سبک زندگی ورزشکاران نخبه با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی

مریم جعفری؛ طیبه سادات زرگر؛ اکبر آفرینش خاکی؛ رضا نیکبخش

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73196.1936

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف آینده‌پژوهی سبک زندگی ورزشکاران نخبه با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی انجام شد. روش مورداستفاده در ایـن پژوهـش برنامه‌ریـزی مبتنی بر سـناریو اسـت که در هشـت گام طراحـی و پیـاده شـده اسـت. روش گـردآوری داده در ایـن پژوهـش کیفـی و بـا اسـتفاده از مصاحبـه، پنـل خبرگـی و پیمایش دلفی اسـت. 20 نفر از دارای دانـش تخصصـی ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تحلیل نقش رسانه‌ها در توسعة شاخص‌های فرهنگی باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای ایران

معصومه حمزه؛ حبیب هنری؛ فرزاد غفوری؛ غلامرضا شعبانی بهار

دوره 11، شماره 4 ، مرداد 1403، ، صفحه 1-12

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.66268.1700

چکیده
  رسانه ­ها می ­توانند نقش پررنگی در توسعه شاخص­ های فرهنگی باشگاه­ های ورزشی داشته باشند. ازاین‌رو، پژوهش حاضر باهدف تحلیل نقش رسانه ­ها در توسعه شاخص ­های فرهنگی باشگاه­ های ورزشی حرفه­ای ایران طراحی و اجرا شد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری داده­ ها، توصیفی- پیمایشی بوده که با رویکرد پژوهش، آمیخته ...  بیشتر

مهارت های ارتباطی در ورزش
سواد ارتباطی: تحلیل سوادهای تخصصی در ارتباطات ورزشکاران حرفه‌ای

حدیثه بهرامی؛ جواد شهولی کوه شوری؛ اکرم قبادی یگانه

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، ، صفحه 33-54

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63925.1620

چکیده
  سوادهای تخصصی در ارتباطات که فراتر از خواندن، نوشتن و گفت‌وگوی ساده هستند، در برقراری ارتباط انسان‌ها با خود، دیگران و حتی دیگر موجودات، نقش پررنگی دارند. کیفیت ارتباط خوب به معنای موفقیت بیشتر در زندگی شخصی و حرفه‌ای است. با استناد به این مقدمۀ کوتاه، این پرسش مطرح می‌‌شود که آیا سواد ارتباطی یک مهارت بسیار مهم در نزد ورزشکاران ...  بیشتر

روابط عمومی ورزشی
تدوین مدل ارتباطی رسانه‌های جمعی بر توسعۀ سواد اخلاقی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال ایران

رضا ابراهیمی؛ سعید قربانی؛ محمد علی نودهی؛ مجتبی احمدی؛ زهرا چهار باغی

دوره 11، شماره 1 ، مهر 1402، ، صفحه 114-127

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64260.1629

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل ارتباطی رسانه‌های جمعی بر توسعه سواد اخلاقی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال ایران طراحی و اجرا شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ­ها توصیفی-پیمایشی بود که براساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی، خبرگان و اساتید حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش ...  بیشتر

بررسی تاثیر رسانه ها بر ساختار ورزش کشور

مرتضی رضائی صوفی؛ عباس شعبانی

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1393، ، صفحه 61-67

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی تاثیر  رسانه ها  بر ساختار ورزش کشور  بود. روش پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی و از نظر هدف کاربردی می باشد. روش جمع­آوری داده­ها شامل مطالعات کتابخانه ای، روش دلفی و در نهایت پرسشنامه محقق ساخته می باشد. روایی پرسشنامه بوسیله متخصصین تایید و جهت تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ  استفاده گردید. ...  بیشتر