با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
اعتبار سنجی ابزار تحقیق
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی تحول دیجیتال کسب و کارهای ورزشی

احمد کریمی پور؛ مهدی کهندل؛ حسین عبدالملکی؛ سید نعمت خلیفه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.65853.1685

چکیده
  این پژوهش با هدف ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی تحول دیجیتال در کسب و کارهای ورزشی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق اکتشافی می‌باشد که در آن پس از مطالعه ادبیات نظری، شاخص‌های احصاء شده با استفاده از پنل دلفی فازی و روان‌سنجی کلاسیک اعتباریابی شد. جامعه آماری این پژوهش را در مطالعه دلفی فازی صاحب‌نظران حوزه کسب و ...  بیشتر

روابط عمومی ورزشی
چارچوب مفهومی ظرفیت‌سازی نوآوری مبتنی دیجیتال برای ارتقای کاربری و بُرد مقاصد گردشگری ورزشی.

شفق ابوالقاسمی آتانی؛ مهرداد محرم زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73723.1949

چکیده
  چکیده هدف از این پژوهش شناسایی عوامل و ارائه چارچوب مفهومی بکارگیری نوآوری دیجیتال برای ارتقای کاربری و بُرد مقصدهای گردشگری ورزشی کشور بود. روش تحقیق از نوع کیفی با رویکرد مضمون (کلارک و براون، 2006) انتخاب شد. مشارکت کنندگان پژوهش شامل صاحب‌نظران علمی (اساتید و پژوهشگران دانشگاهی مدیریت ورزشی) و صاحب‌نظران اجرایی (مدیران، مشاوران ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی مدل رهبری تحول دیجیتال و ارتباط آن با توانمندسازی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی

عباس عاقل؛ اکرم اصفهانی نیا؛ مجتبی احمدی؛ ناصر بای؛ محمد علی نودهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 خرداد 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72975.1926

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل مؤلفه‌های رهبری تحول دیجیتال و ارتباط آن با توانمندسازی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی با رویکرد آمیخته طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی و بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل سه گروه اساتید ...  بیشتر