امیر احمدی؛ اکبر آفرینش خاکی؛ طیبه زرگر؛ حسن قاسمعلیپور
چکیده
هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل راهبردهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از آیندهپژوهی است. نوع تحقیق، کاربردی و ازنظر ماهیت، تحلیلی- اکتشافی است. یک گروه 20 نفره از اساتید منتخب آشنا با حامیان مالی تیمهای ورزشی، برخی مدیران منتخب تیمهای لیگ برتر فوتبال، حامیان مالی تیمهای ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل راهبردهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از آیندهپژوهی است. نوع تحقیق، کاربردی و ازنظر ماهیت، تحلیلی- اکتشافی است. یک گروه 20 نفره از اساتید منتخب آشنا با حامیان مالی تیمهای ورزشی، برخی مدیران منتخب تیمهای لیگ برتر فوتبال، حامیان مالی تیمهای لیگ برتر و برخی هواداران منتخب، بهصورت نمونهگیری هدفمند از نوع معیاری، برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند. سپس 15 نفر از جامعه آماری بخش قبلی، جهت انجام تحلیل اثرات متقاطع اعلام آمادگی کردند. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از روشهای ترکیبی پنل خبرگان و اثرات متقاطع میکمک استفاده شد. یافتهها نشان داد که مهمترین پیشرانهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران، به ترتیب میزان تأثیرگذاری، عبارتاند از: انتشار میزان تعهد و پایبندی حامی تیم نسبت به تعهدات خود، انتشار دستاوردها (موفقیتها) ی حامی تیم در رسانه، انتشار برنامههای آینده حامی تیم برای تیم، انتشار نظرات اعضای تیم نسبت به حامی تیم و انتشار خدمات مادی و معنوی حامی تیم به تیم. به حامیان تیمهای فوتبال لیگ برتر پیشنهاد میشود از ابزار رسانه بهمنظور توسعه اعتبار خود در بین هواداران تیمهای ورزشی استفاده نمایند تا شاهد کسب نتایج بهتر برای تیم و نهایتاً خود باشند.
رسانه های ورزشی
حمید محسنی سربندی؛ اکبر آفرینش خاکی؛ طیبه زرگر؛ معصومه شهبازی؛ شیوا آزاد فدا
چکیده
هدف از این پژوهش، ارائه برخط سازی برنامههای منتورینگ در معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزش و پرورش میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تماتیک می باشد. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (اساتید، معلمان، مدیران و ...) و منابع اطلاعاتی (کتابها، مقالات، اسناد، رسانهها و ...) بود. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، ارائه برخط سازی برنامههای منتورینگ در معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزش و پرورش میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تماتیک می باشد. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (اساتید، معلمان، مدیران و ...) و منابع اطلاعاتی (کتابها، مقالات، اسناد، رسانهها و ...) بود. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی بر مبنای رسیدن به اشباع نظری انجام شد (19 نفر). ابزار پژوهش شامل مطالعه کتابخانهای نظامند و مصاحبههای اکتشافی ساختارمند بود. روایی ابزار براساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید. جهت تحلیل یافتهها از روش کدگذاری مفهومی چندمرحلهای با رویکرد تحلیل سیستمی استفاده شد. براساس چارچوب مفهومی استخراج شده سه کد محوری بهمنظور تدوین راهبردهای رسانهای اجرای برنامههای منتورینگ در معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزش و پرورش وجود دارد. کد محوری راهبردهای رسانهای قبل از اجرای برنامههای منتورینگ که دارای مقولههای ارتباطی، برنامهریزی، آمادهسازی و منابع انسانی میباشد. کد محوری راهبردهای رسانهای حین اجرای برنامههای منتورینگ که دارای مقولههای اطلاعرسانی، شبکهسازی و کانالهای ارتباطی میباشد و کد محوری راهبردهای رسانهای بعد از اجرای برنامههای منتورینگ که شامل ارزیابی و برنامههای رسانهای میباشد.
رسانه های ورزشی
مینا شکوریان؛ رضا نیکبخش؛ طیبه زرگر
چکیده
تحقیق حاضر با هدف تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشنهای ورزشی توسط ورزشکاران حرفهای با استفاده از مدل باینری لوجیت انجام گرفت. روش تحقیق حاضر کاربردی بود. تمام کاربران اپلیکیشن استراوا در ایران که در دو رشتۀ دوچرخه سواری و دوومیدانی فعال بودند، جامعۀ آماری این تحقیق را تشکیل دادند. تعداد نمونۀ آماری با استفاده از نرمافزار ...
بیشتر
تحقیق حاضر با هدف تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشنهای ورزشی توسط ورزشکاران حرفهای با استفاده از مدل باینری لوجیت انجام گرفت. روش تحقیق حاضر کاربردی بود. تمام کاربران اپلیکیشن استراوا در ایران که در دو رشتۀ دوچرخه سواری و دوومیدانی فعال بودند، جامعۀ آماری این تحقیق را تشکیل دادند. تعداد نمونۀ آماری با استفاده از نرمافزار جیپاور، 402 نفر و با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه محققساخته بود. بهمنظور بررسی دادههای تحقیق حاضر از روش آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. در قسمت آمار توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد استفاده شد. همچنین در قسمت آمار استنباطی آزمون رگرسیون لوجستیک به کار رفت. همه روند تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق حاضر با استفاده از نرمافزار SPSS انجام گرفت. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که بهصورت کلی تصویر ذهنی، اعتبار، زیرساختهای لازم، ارزشمندی، استفاده و اعتبار بهعنوان شش عامل مهم در پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشنهای ورزشی توسط ورزشکاران حرفهای مشخص شدند. مطابق با نتایج مشخص شد که اعتبار و هزینه بیشترین تأثیر را در پذیرش و عدم پذیرش از سوی ورزشکاران داشتند. با توجه به نتایج میتوان گفت که عامل اعتبار بیشترین نقش را در پیشبینی میزان پذیرش یا عدم پذیرش دارد.
نرگس بکتاش؛ طیبه بزرگر؛ سیدحمید قاسمی
دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 27-35
چکیده
پژوهش حاضر به بررسی نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر بازاریابی محصولات ورزشی ایران با تأکید بر آمیخته بازاریابی ورزشی (4P) پرداخته است. مؤلفه های آمیخته بازاریابی ورزشی شامل محصول، قیمت، ترویج و توزیع میباشد. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه خبرنگاران ورزشی، کارشناسان ورزشی و تولیدکنندگان ورزشی ...
بیشتر
پژوهش حاضر به بررسی نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر بازاریابی محصولات ورزشی ایران با تأکید بر آمیخته بازاریابی ورزشی (4P) پرداخته است. مؤلفه های آمیخته بازاریابی ورزشی شامل محصول، قیمت، ترویج و توزیع میباشد. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه خبرنگاران ورزشی، کارشناسان ورزشی و تولیدکنندگان ورزشی می باشد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه بوده است. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده با کمک نرم افزارSPSS انجام شده است. بررسی نتایج نشان داد که بین وضعیت موجود و مطلوب مؤلفه های محصولات، قیمت و توزیع تفاوت معناداری وجود دارد و تنها برای مؤلفه ترویج بین وضعیت موجود و مطلوب تفاوت معناداری وجود نداشته است.