با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
رسانه های ورزشی
تأثیر رسانه‌ها بر بازنمایی برابری، تنوع و فراگیری در ورزش

سیده صفورا شریفی؛ سیدمحمد کاشف؛ توفیق داوری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.71575.1879

چکیده
  هدف از این پژوهش تأثیر رسانه‌ها بر بازنمایی برابری، تنوع و فراگیری در ورزش می باشد. از این رو یک پژوهش کاربردی با رویکردی کیفی، بر اساس روش داده بنیاد مطابق با رهیافت نظام‌مند اشتراوس و کوربین می باشد. روش گردآوری داده‌ها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبه‌های عمیق ساختاریافته با 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشى، مدیران و متخصصان صاحبنظر و ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تحلیل ISM عوامل همگرایی ارتباطات مجازی در حوزه ورزش (مطالعه کشور عراق)

سامر جاسم عوده؛ سید محمد کاشف؛ رقیه سرلاب؛ عثمان محمود شحاذه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.71060.1858

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بر ارائه شناخت بستر همگرایی رسانه‌ای در ورزش عراق و ارائه چارچوب مفهومی آن بود. هدف از این پژوهش، ارائه چارچوب مفهومی همگرایی رسانه‌ای در ورزش در عراق براساس تحلیل ساختاری-تفسیری عوامل کلیدی بود. روش تحقیق از نوع آمیخته کیفی کمی مبتنی بر ساختاری-تفسیری است. جامعه آماری شامل تمامی افراد صاحب‌نظر و آگاه به موضوع پژوهش ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تأثیرات تغییر رنگ لوگوی پرسپولیس بر وفاداری هواداران: چارچوبی مبتنی بر مدل AIDA

سیدمحمد کاشف؛ زهرا علی پور؛ میر حسن سید عامری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72322.1905

چکیده
  این تحقیق به بررسی تأثیر تغییر رنگ لوگوی باشگاه پرسپولیس بر وفاداری هواداران با استفاده از مدل AIDA پرداخته است. هدف اصلی این مطالعه تحلیل چگونگی تأثیر تغییر رنگ‌ لوگو، بر احساسات و واکنش‌های هواداران و همچنین بررسی ارتباط این تغییرات با سطح وفاداری آن‌ها نسبت به تیم می‌باشد. برای این منظور، 500 پرسشنامه از میان هواداران تیم پرسپولیس ...  بیشتر

نقش رسانه‌های اجتماعی بر توسعه رفتارهای اوباش‌گرایانه تماشاگران فوتبال

اسکندر حسین پور؛ مرادعلی نیازی پور؛ سید محمد کاشف؛ قدرت اله باقری؛ یوسف منگشتی جونی

دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 10-17

چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر رسانه­های اجتماعی بر توسعه خشونت و رفتارهای اوباشگرایانه­ تماشاگران فوتبال می­باشد. جامعه­ آماری شامل تماشاگران آشوبگر فوتبال لیگ برتر و جام حذفی در سال 90 و 91 بود. نمونه­ آماری با توجّه به شرایط خاص و محدودیت­های موجود، در دسترسی به اطّلاعات، از بین افرادی که چندین بار در خشونت­های مرتبط ...  بیشتر

عوامل اجتماعی موثر برگرایش به مطالعه روزنامه‌های ورزشی

فریبرز فتحی؛ میرحسن سید عامری؛ سید محمد کاشف

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1393، ، صفحه 32-43

چکیده
  تقویت مطبوعات ورزشی به عنوان یک رسانه­ی گروهی در به تصویر کشیدن قهرمانی­ها، ورزش بانوان، صنایع ورزشی، فرهنگ رفتار تماشاگران و طرفداران ورزشی و امثال آن از موضوعات مهم در ورزش است. هدف تحقیق  بررسی عوامل اجتماعی موثر برگرایش به مطالعه روزنامه های ورزشی می باشد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی بود که به روش میدانی اجرا ...  بیشتر