با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشگاه ارومیه

2 هیات علمی دانشگاه ارومیه

چکیده

هدف از این پژوهش تأثیر رسانه‌ها بر بازنمایی برابری، تنوع و فراگیری در ورزش می باشد. از این رو یک پژوهش کاربردی با رویکردی کیفی، بر اساس روش داده بنیاد مطابق با رهیافت نظام‌مند اشتراوس و کوربین می باشد. روش گردآوری داده‌ها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبه‌های عمیق ساختاریافته با 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشى، مدیران و متخصصان صاحبنظر و آکاه در ارتباط با مدیریت رسانه می باشد. روش نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی این پژوهش توسط مصاحبه‌شوندگان و سپس اساتید متخصص موردبررسی قرار گرفت و تأیید شد. علاوه بر این در پژوهش حاضراز روش توافق درون موضوعى براى محاسبه پایایی مصاحبه های انجام گرفته شده استفاده شده است. برای تحلیل داده‌ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با نرم‌افزار MaxQDA2020 استفاده‌شده است. از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، 51 کد باز، 16 کد محوری در 5 کد استخراج گردید.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

The influence of the media on the representation of equality, diversity and inclusiveness in sports

نویسندگان [English]

  • seyede safora sharifi 1
  • seyyedmohammad kashef 2
  • tofig davari 1

1 university urmia

2 Urmia university faculty member

چکیده [English]

The purpose of this research is the influence of the media on the representation of equality, diversity and inclusiveness in sports. Therefore, an applied research with a qualitative approach, based on the Foundation's data method, is in accordance with the systematic approach of Strauss and Corbin. The method of data collection is the study of theoretical foundations and in-depth structured interviews with 10 sports management professors, managers and expert experts in connection with media management. The sampling method was continued in a targeted manner and until theoretical saturation. The validity of this research was checked and confirmed by the interviewees and then expert professors. In addition, in the current research, the within-subject agreement method was used to calculate the reliability of the conducted interviews. For data analysis, the continuous comparison method was used during three stages of open, central and selective coding with MaxQDA software. From the data analysis, 51 open codes, 16 core codes were extracted in 5 codes.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Sports media
  • equality
  • Sports disciplines
  • Sports management