رسانه های ورزشی
سیده صفورا شریفی؛ سیدمحمد کاشف؛ توفیق داوری
چکیده
هدف از این پژوهش تأثیر رسانهها بر بازنمایی برابری، تنوع و فراگیری در ورزش می باشد. از این رو یک پژوهش کاربردی با رویکردی کیفی، بر اساس روش داده بنیاد مطابق با رهیافت نظاممند اشتراوس و کوربین می باشد. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق ساختاریافته با 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشى، مدیران و متخصصان صاحبنظر و ...
بیشتر
هدف از این پژوهش تأثیر رسانهها بر بازنمایی برابری، تنوع و فراگیری در ورزش می باشد. از این رو یک پژوهش کاربردی با رویکردی کیفی، بر اساس روش داده بنیاد مطابق با رهیافت نظاممند اشتراوس و کوربین می باشد. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق ساختاریافته با 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشى، مدیران و متخصصان صاحبنظر و آکاه در ارتباط با مدیریت رسانه می باشد. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی این پژوهش توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص موردبررسی قرار گرفت و تأیید شد. علاوه بر این در پژوهش حاضراز روش توافق درون موضوعى براى محاسبه پایایی مصاحبه های انجام گرفته شده استفاده شده است. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با نرمافزار MaxQDA2020 استفادهشده است. از تجزیهوتحلیل دادهها، 51 کد باز، 16 کد محوری در 5 کد استخراج گردید.
اسکندر حسین پور؛ مرادعلی نیازی پور؛ سید محمد کاشف؛ قدرت اله باقری؛ یوسف منگشتی جونی
دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 10-17
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی بر توسعه خشونت و رفتارهای اوباشگرایانه تماشاگران فوتبال میباشد. جامعه آماری شامل تماشاگران آشوبگر فوتبال لیگ برتر و جام حذفی در سال 90 و 91 بود. نمونه آماری با توجّه به شرایط خاص و محدودیتهای موجود، در دسترسی به اطّلاعات، از بین افرادی که چندین بار در خشونتهای مرتبط ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی بر توسعه خشونت و رفتارهای اوباشگرایانه تماشاگران فوتبال میباشد. جامعه آماری شامل تماشاگران آشوبگر فوتبال لیگ برتر و جام حذفی در سال 90 و 91 بود. نمونه آماری با توجّه به شرایط خاص و محدودیتهای موجود، در دسترسی به اطّلاعات، از بین افرادی که چندین بار در خشونتهای مرتبط با ورزش در ورزشگاهها از طرف پلیس دستگیر شده بودند، 100 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری اطّلاعات از پرسشنامه استفاده گردید که روایی آن توسّط استادان مجرّب رشتههای علوم انتطامی، تربیت بدنی و کارشناسان خبره در حیطهی رسانه بررسی و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0.91=r محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونKMO ، جهت مناسب بودن عناصر برای عامل فرایند اجتماعی شدن و از آزمون گاما و ضریب توافق جهت تعیین رابطه استفاده گردید. با توجّه به معنیدارشدن آزمون گاما و ضریب توافق، ارتباط بین تحریک رسانههای جمعی بر بروز رفتارهای اوباشگرایانه تماشاگران آشوبگر فوتبال مورد تأیید قرارگرفت (0.05>p). بنابراین هرچه تحریک تماشاگران از طریق رسانهها افزایش یابد، رفتارهای اوباشگرانه نیز افزایش خواهد یافت؛ لذا تجدید نظر در محتوای برنامههای ورزشی رسانهها برای پیشگیری از اوباشگری و خشونت ضروری به نظر میرسد.
فریبرز فتحی؛ میرحسن سید عامری؛ سید محمد کاشف
دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1393، ، صفحه 32-43
چکیده
تقویت مطبوعات ورزشی به عنوان یک رسانهی گروهی در به تصویر کشیدن قهرمانیها، ورزش بانوان، صنایع ورزشی، فرهنگ رفتار تماشاگران و طرفداران ورزشی و امثال آن از موضوعات مهم در ورزش است. هدف تحقیق بررسی عوامل اجتماعی موثر برگرایش به مطالعه روزنامه های ورزشی می باشد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی بود که به روش میدانی اجرا ...
بیشتر
تقویت مطبوعات ورزشی به عنوان یک رسانهی گروهی در به تصویر کشیدن قهرمانیها، ورزش بانوان، صنایع ورزشی، فرهنگ رفتار تماشاگران و طرفداران ورزشی و امثال آن از موضوعات مهم در ورزش است. هدف تحقیق بررسی عوامل اجتماعی موثر برگرایش به مطالعه روزنامه های ورزشی می باشد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی بود که به روش میدانی اجرا شد. جامعهی آماری کلّیهی شهروندان بالای 20 سال شهر ارومیه که حداقل دارای مدرک دیپلم بودند که با استفاده از از روش نمونه گیری مرحله ای 368 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامهی محقّق ساخته که پایایی آن با استفاده از روش آزمون ـ باز آزمون(77/0=r) استفاده شد. از آزمون تحلیل عاملی و تحلیل واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون برای تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین احساس مسئولیت و مطالعهی مطبوعات (11.27 f= ، 0.000 sig= )، مشارکت (3.42f= ، 0.003 sig= )، اعتماد به مطبوعات (6.025 f= ، 0.000 sig= )، استفاده از سایر وسایل (4.58f= ، 0.000sig= ) و احساس سهیم بودن در سرنوشت (6.145f= ، 0.000 sig= ) با میزان مطالعه مطبوعات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بنابراین، روزنامه های ورزشی جهت مطالعهی بیشتر مطبوعات ورزشی باید به این عوامل توجّه داشته باشند.