سیروس جعفری ظفرآبادی؛ سعید صادقی بروجردی؛ رضا صابونچی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تحلیل نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاههای خصوصی استان لرستان با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک هاکس بود. روش تحقیق حاضر ترکیبی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی صاحب نظران و در مرحله کمی نیز مشتریان باشگاههای ورزشی خصوصی استان لرستان بود. در بخش کیفی شیوه نمونه گیری هدفمند و معیار ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تحلیل نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاههای خصوصی استان لرستان با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک هاکس بود. روش تحقیق حاضر ترکیبی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی صاحب نظران و در مرحله کمی نیز مشتریان باشگاههای ورزشی خصوصی استان لرستان بود. در بخش کیفی شیوه نمونه گیری هدفمند و معیار اشباع نظری در این روش به تعداد مصاحبه ها پایان داد؛ نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونه گیری هدفمند از نوع گلوله برفی/ شبکه های بود. در بخش کمی تحقیق نمونه گیری تصادفی از نوع اتفاقی و برای نمونه گیری 306 پرسشنامه گردآوری شد. تحقیق حاضر ترکیبی است در بخش اول تحقیق از مصاحبه نیمه ساختاریافته براساس مدل برنامه ریزی استراتژیک دلتا طراحی شد. در بخش کمی تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. ساختارپرسشنامه براساس اطلاعات حاصل شده از بخش کیفی تنظیم شد. آزمون مدل مفهومی پژوهش نشان داد که پایبندسازی به سیستم و راهحل جامع مشتریان بر رسالت کسب و کار؛ رسالت کسب و کار بر مشخصههای ساختار صنعت و جایگاه رقابتی؛ جایگاه رقابتی بر اجرای کسب و کار؛ کسب بر اثربخشی و نوآوری عملیات؛ نوآوری و اثربخشی عملیات برآماجیابی، و تأثیر آماجیابی بر فرایندهای کسب و کار تأثیر مثبت و معناداری دارند. این در حالی بود که اثرگذاری بهترین محصول بر رسالت کسب و کار و ساختار صنعت بر اجرای کسب و کار تأیید نشد. همچنین نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاه های خصوصی استان لرستان مورد تایید قرار گرفت .
رضا صابونچی؛ نصرت اله عابدینی؛ حمید قاسمی
چکیده
هدف پژوهش بررسی رابطه مصرف رسانهای با مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی است. روش تحقیق توصیفی -همبستگی و از حیث هدف کاربردی به صورت میدانی است. جامعه آماری کلیه دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 (6230 نفر) تشکیل می دادند که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان و با تکیه بر روش نمونهگیری تصادفی- ...
بیشتر
هدف پژوهش بررسی رابطه مصرف رسانهای با مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی است. روش تحقیق توصیفی -همبستگی و از حیث هدف کاربردی به صورت میدانی است. جامعه آماری کلیه دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 (6230 نفر) تشکیل می دادند که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان و با تکیه بر روش نمونهگیری تصادفی- خوشهای، تعداد 362 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه های مهارتهای ارتباطی قاسمی (2017) و میزان مصرف رسانهای محمودیان و همکاران (2015) بود که روایی محتوایی آن ها توسط 8 نفر از اساتید متخصص حوزه مدیریت ورزشی و پایایی آن ها با آلفای کرونباخ به ترتیب به میزان 77/0 و 74/0 مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های فراوانی و درصد و در بخش آمار استنباطی از آزمون کولموروف– اسمیرنف و آزمون مدلیابی معادلات ساختاری با بهره گیری از نرم افزارهای آماریSPSS و PLS استفاده شد. نتایج تحلیل های آماری نشان داد که مصرف رسانهای با مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی ارتباط مثبت، مستقیم و معناداری دارد. توسعه هر چه بیشتر زیرساختهای رسانهای در دانشگاهها از یک طرف و آموزش نحوه استفاده از انواع رسانه ها به عنوان یک ابزار و تقویتکننده مهارتهای ارتباطی افراد فعال در حوزه ورزش باید مورد توجه مسئولین و دست اندرکاران حوزه آموزش عالی قرار گیردکه نتیجه این امر استفاده مطلوب از رسانه در همه جنبههای زندگی دانشجویان علوم ورزشی خواهد بود.
رضا هاشمی ماد؛ جواد ادبی فیروزجاه؛ رضا صابونچی؛ حسین علی محمدی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر مهارت روابط عمومی مدیران تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بود که با استفاده از نظر خبرگان از طریق روش دلفی فازی و تایید آن بر اساس نظر مدیران تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است که برای دستیابی به اهداف مورد نظر در دو مرحله مستقل و متوالی انجام گرفت. ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر مهارت روابط عمومی مدیران تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بود که با استفاده از نظر خبرگان از طریق روش دلفی فازی و تایید آن بر اساس نظر مدیران تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است که برای دستیابی به اهداف مورد نظر در دو مرحله مستقل و متوالی انجام گرفت. در مرحله اول با توجه به نظر 20 تن از خبرگان مدیریت ورزشی و روابط عمومی و استفاده از روش دلفی فازی دو مرحلهای شاخصهای پژوهش شناسایی شدند. مولفه های شناسایی شده و اعداد فازی آنها عبارت بودند از : روابط رسانه ای ( 92/0)، رویدادها (90/0 )و امور فرهنگی (81/0)، روابط اجتماعی (79/0)، حمایت مالی (91/0)، امور پژوهشی (74/0) و امور مشاوره (79/0). در مرحله دوم این شاخصها در قالب پرسشنامه 5 گزینهای لیکرت در اختیار 95 نفر از مدیران تربیت بدنی دانشگاهها قرار گرفت. روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع در دسترس بود و پرسشنامههای مرحله دوم با استفاده از نرم افزارهای SPSS.v22 و AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحلیل عامل تاییدی در مرحله دوم تحقیق نشان داد که 7 مؤلفه روابط عمومی مدیران: روابط رسانهای، روابط اجتماعی، حمایت مالی، رویدادها و امور فرهنگی، روابط درون و برون سازمانی، امور پژوهشی و امور مشاوره از لحاظ نظری و عملی به عنوان مؤلفههای روابط عمومی مدیران تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأیید هستند. نتایج این تحقیق بر اساس عوامل 7 گانه موثر بر روابط عمومی پیشنهاد میکند که در ارزیابی روابط عمومی مدیران تربیت بدنی باید شاخصهای متعدد و چند جانبهای را مورد توجه قرار داد و از یک رویکرد جامع برای این منظور استفاده کرد.
فاطمه ظهرابی؛ رضا صابونچی؛ حمید فروغی پور
چکیده
هدف پژوهش شناسایی عوامل و راهکارهای مؤثراستقرار تجارت الکترونیک در تولید کالاهای ورزشی کشور و ارائه مدل تحلیلی است.تحقیق از نظر هدف کاربردی و بهصورت کیفی و با استفاده از انجام مصاحبههای عمیق انجام گرفت. روش پژوهش، گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد) است.جامعه آماری شامل 17 نفر از اساتید و صاحبنظران مرتبط با بازاریابی ورزشی و 11 نفر ...
بیشتر
هدف پژوهش شناسایی عوامل و راهکارهای مؤثراستقرار تجارت الکترونیک در تولید کالاهای ورزشی کشور و ارائه مدل تحلیلی است.تحقیق از نظر هدف کاربردی و بهصورت کیفی و با استفاده از انجام مصاحبههای عمیق انجام گرفت. روش پژوهش، گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد) است.جامعه آماری شامل 17 نفر از اساتید و صاحبنظران مرتبط با بازاریابی ورزشی و 11 نفر از مسئولین بازاریابی و فروش اینترنتی شرکتهایتولیدکننده کالاهای ورزشی میباشد که مصاحبه ها با روش نیمه ساختار یافته انجام گرفت. مدل طراحیشده در این پژوهش، مدل زمینهای میباشد که به بسترهای کلان و زیرساختها، جهت تبیین فرآیند پیادهسازی تجارت الکترونیک ورزش کشورمیپردازد. درنهایت دادههای حاصل از مصاحبه ها به روش داده بنیاد و از طریق سه مرحله کدگذاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. درنهایت 6 مقوله اصلی شامل شرایط علی (سرپرستی- سیاستگذاری-شغلی-اقتصادی)، شرایط زمینهای (الگوپذیری- سبک زندگی- توسعه فاوا-یادگیری محیطی)، شرایط مداخلهگر (اطلاعاتی-فنی-حقوقی-فرهنگی)،راهبردها (حقوق- نیروی انسانی- تجهیز- بومیسازی)،پیامدها (اقتصادی- ساختاری –فرهنگی- محیطزیست) و پدیده محوری پیادهسازی تجارت الکترونیک در بخش تولیدات ورزشی شناسایی شد.نتایج حاصل ازتحقیق نقش مهمی در هدفمند کردن فعالیتهای مشتری مداری دنیای اینترنت در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران دارد.
حدیث فاعلی؛ حمید قاسمی؛ رضا صابونچی
دوره 3، شماره 1 ، آذر 1394، ، صفحه 11-14
چکیده
هدف از تحقیق حاضر تعیین وضعیت کتب درسی مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی در دانشگاههای ایران تا پایان سال 1393 از نظر ظاهر بود. روش تحقیق، توصیفی تحلیل محتوا و جامعه آماری شامل 34 کتاب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 بود.با توجه به محدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری را 18 کتاب اوقات فراغت و ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر تعیین وضعیت کتب درسی مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی در دانشگاههای ایران تا پایان سال 1393 از نظر ظاهر بود. روش تحقیق، توصیفی تحلیل محتوا و جامعه آماری شامل 34 کتاب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 بود.با توجه به محدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری را 18 کتاب اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 را تشکیل داد. روش نمونهگیری به صورت هدفمند و نمونهگیری در دسترس بود. ابزار جمعآوری اطلاعات را برگه کدگذاری شده محقق ساخته دو بخشی شامل مشخصات عمومی کتاب و مقولهها یا واحدهای تحلیل تشکیل داد. یافتههای حاصل از تجزیه و تحلیل دادههای مربوط به کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی نشان داد که این کتابها از دیدگاه اساتید، در بعد ظاهری به طور معنیداری مناسب نیستند درحالی که دانشجویان معتقد بودند که این کتابها در بعد ظاهری به طور معنیداری نامناسب هستند.
فاطمه دولتشاه؛ رضا صابونچی؛ حمید قاسمی
دوره 2، شماره 4 ، شهریور 1394، ، صفحه 21-29
چکیده
چکیدههدف کلی از تحقیق حاضر تحلیل وضعیت کتب درس مدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی در دانشگاههای ایران تا پایان سال 1393 از نظر ساختار، محتوا و صوری بود. روش تحقیق در این پژوهش از نظر استراتژی ترکیبی (توصیفی و کیفی)، از نظر مسیر اجرا تحلیل محتوا و مصاحبه، از نظر جمعآوری اطلاعات، اسنادی و از نظر رویکرد زمانی، حالنگر میباشد. جامعه آماری ...
بیشتر
چکیدههدف کلی از تحقیق حاضر تحلیل وضعیت کتب درس مدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی در دانشگاههای ایران تا پایان سال 1393 از نظر ساختار، محتوا و صوری بود. روش تحقیق در این پژوهش از نظر استراتژی ترکیبی (توصیفی و کیفی)، از نظر مسیر اجرا تحلیل محتوا و مصاحبه، از نظر جمعآوری اطلاعات، اسنادی و از نظر رویکرد زمانی، حالنگر میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل دو بخش بود که بخش اول شامل کلیه اساتید دانشگاه و دانشجویان رتبه اول تا سوم مقطع دکترا رشته مدیریت ورزشی بود و بخش دوم شامل 18 کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 بود که نمونه آماری برابر جامعه آماری بود. ابزار جمعآوری اطلاعات را برگه کدگذاری شده محقق ساخته دو بخشی شامل مشخصات عمومی کتاب و مقولهها یا واحدهای تحلیل تشکیل داد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی شامل میانگین، انحراف استاندارد، جداول فراوانی و درصد و آمار استنباطی و تی تک نمونهای بوسیله نرم افزار SPSS نسخه 21 انجام گرفت. با توجه به یافتههای حاصل از مطالعه وضعیت کتب مدیریت و طرز اجرای مسابقات از دیدگاه اساتید و دانشجویان از بعد محتوایی مناسب نیست ولی از بعد ساختاری و صوری مناسب است. به هر حال، کتاب درسی خصوصیات و ویژگیهای متنوع و ابعاد گوناگونی دارد. داوری درباره آن مستلزم ارزیابی همه جانبه و نقد و بررسی کتاب از جنبههای گوناگون، از جمله محتوایی، زبانی، ساختاری و شکل ظاهری است.
سروش فرهادی فر؛ حمید قاسمی؛ رضا صابونچی
دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 10-18
چکیده
هدف کلی پژوهش، تحلیل محتوای کتاب های مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری وفناوری های اطلاعاتی وارتباطی درتربیت بدنی وعلوم ورزشی بود. روش پژوهش از نوع ترکیبی (کمی و کیفی) از نظر مسیر اجرا شامل تحلیل محتوا و مصاحبه می باشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و توسعه ای می باشد. در بخش تحلیل محتوا با توجه به محدودیت جامعه (کتابهای کاربرد نرم افزارهای ...
بیشتر
هدف کلی پژوهش، تحلیل محتوای کتاب های مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری وفناوری های اطلاعاتی وارتباطی درتربیت بدنی وعلوم ورزشی بود. روش پژوهش از نوع ترکیبی (کمی و کیفی) از نظر مسیر اجرا شامل تحلیل محتوا و مصاحبه می باشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و توسعه ای می باشد. در بخش تحلیل محتوا با توجه به محدودیت جامعه (کتابهای کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در حیطه تربیت بدنی و علوم ورزشی) به تعداد حدود 6 مورد از روش کل شمار استفاده شد. در بخش مصاحبه با اساتید، 6 نفر از مولفان یا مترجمان نخبه از کتب مربوطه و در بخش مصاحبه با دانشجویان، 6 نفر از دانشجویان رتبه اول تا سوم از کسانی که کتب مربوطه را پاس کرده بودند، مصاحبه صورت گرفت. روش نمونه گیری از کتاب ها به صورت کل شمار، در مصاحبه با اساتید و دانشجویان به صورت هدفمند و 6 نفر به تعداد کتاب ها بود. برای تحلیل محتوا از برگه کدگذاری و دستورالعمل کدگذاری و همچنین از سوالات نیمه ساختاریافته برای مصاحبه استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش تحلیل محتوا از جدول فراوانی ها و آزمون کای سکوئر و پی اسکات و در بخش مصاحبه و کیفی از تجزیه و تحلیل کیفی استفاده گردید. باتوجه به نتایج بدست آمده می توان گفت که کتب کاربرد های نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی از دیدگاه اساتید ودانشجویان رشته تربیت بدنی از بعد محتوایی، ساختاری و صوری به طور معنیداری نامناسب است.
حدیث فاعلی؛ رضا صابونچی؛ حمید قاسمی
دوره 2، شماره 2 ، اسفند 1393، ، صفحه 41-48
چکیده
هدف از تحقیق حاضر تعیین وضعیت کتب درسی مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی در دانشگاههای ایران تا پایان سال 1393 از نظر ساختار، محتوا و صوری بود. روش تحقیق، توصیفی تحلیل محتوا و جامعه آماری شامل 34 کتاب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 بود. با توجه به معدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری را 18 کتاب ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر تعیین وضعیت کتب درسی مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی در دانشگاههای ایران تا پایان سال 1393 از نظر ساختار، محتوا و صوری بود. روش تحقیق، توصیفی تحلیل محتوا و جامعه آماری شامل 34 کتاب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 بود. با توجه به معدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری را 18 کتاب اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 را تشکیل داد. روش نمونهگیری به صورت هدفمند و نمونهگیری در دسترس بود. ابزار جمعآوری اطلاعات را برگه کدگذاری شده محقق ساخته دو بخشی شامل مشخصات عمومی کتاب و مقولهها یا واحدهای تحلیل تشکیل داد. پس از جمعآوری دادهها، تجزیه و تحلیل آنها با استفاده از آمار توصیفی شامل میانگین، انحراف استاندارد، جداول فراوانی مطلق و نسبی و در آمار استنباطی از آزمون تیتک نمونهای بوسیله نرمافزار SPSS نسخه 21 انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی از دیدگاه اساتید در بعد محتوایی به طور معنیداری نامناسب است اما از دیدگاه دانشجویان به طور معنیداری مناسب نیستند. از دیگر نتایج تحقیق این بود که کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی از دیدگاه اساتید، در بعد ظاهری به طور معنیداری مناسب نیستند درحالی که از دیدگاه دانشجویان این کتابها در بعد ظاهری به طور معنیداری نامناسب هستند.