In collaboration with Payame Noor University and Iranian Scientific association of sport management

Document Type : Research Paper

Author

Abstract

The purpose of this study was to evaluate the management of leisure and recreational sports curriculum at universities in Iran until the end of 1393, the structure, content and formal. The research is descriptive content analysis. The population consisted of 34 leisure and recreational sports management book published in 1393 until the end of autumn. Due to the small population samples of 18 books published in leisure and recreational sports fall of 1393 until the end of the form. Purposeful sampling and sampling was available. Data were coded to form a self-made two-part contains general characteristics of the categories or units of the formation. After collecting the data, analyze it using descriptive statistics such as mean, standard deviation, absolute and relative frequency tables and inferential statistics, one-sample t-tests were performed using SPSS version 21. The results showed the management of leisure and recreational sports from the perspective of teachers in post were inappropriate in content significantly and disrupted the student’s perspective. The results of the study was that the books of leisure and recreational sports management from the perspective of teachers, were not suitable for cosmetic significantly. While the student’s perspective on the appearance of the books were significantly inappropriate.

Keywords

ایزدی، صمد؛ عابدینی، میمنت؛ منصوری، سیروس. (1390). "تحلیل محتوای تربیت بدنی در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی"، پژوهش نامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، شماره 13.
ارضی، احمد. (1388). "شاخص­های ارزیابی و نقد کتاب­های درسی دانشگاهی"، فصلنامه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شماره 21.
حسینی، سید احمد. (1392). "از زبان مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش: چهار نکته درباره چاپ کتاب‌های درسی امسال". ماهنامه صنعت چاپ، شماره 381 دریافت شده از: http://www.iranprint.com/fa/mag/inmag.php?id=1913
رحمانی، مریم. (1392). "تحلیل وضعیت کتب مربوط به درس مدیریت سازمان­های ورزشی در دانشگاه­های ایران". پایان­نامه ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور.
رضی، احمد. (1388). "شاخص­های ارزیابی و نقد کتا­­ب­های درسی دانشگاهی". سخن سمت، شماره 21 ، بهار 1388.
پارسا، محمد. (1374). "روان شناسی تربیتی". تهران: انتشارات سخن.
رضوی، آمنه؛ نظرعلی، پروانه. (1386). "تحلیل محتوای کتاب تربیت بدنی(1) اول دبستان آموزش و پرورش 1379". پژوهش در علوم ورزشی، شماره یازدهم.
نوریان، م. (1387). "بررسی چگونگی بکارگیری اصل تأکید در طراحی تصاویر کتاب­های درسی پایه دوم و پنجم دوره ابتدایی". اندیشه­های نوین تربیتی، دوره 4، شماره 3.
نیک نفس، سعید؛ علی آبادی، خدیجه. (1392). "نقش تحلیل محتوا در فرآیند آموزش و طراحی کتاب­های درسی". مجله جهانی رسانه، دوره 8، شماره 2.
کشکر، سارا، قاسمی، حمید و تجاری، فرشاد. (1390). "مدیریت بازاریابی ورزشی". تهران: علم وحرکت.
قاسمی، حمید و همکاران. (1391). "مدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی دانشگاهی با تأکید بر دانشگاه پیام نور"، ویرایش اول.
معتمدنژاد، کاظم. (1371). "وسایل ارتباط جمعی". تهران: دانشگاه علامه طباطبایی(چاپ سوم).
http://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920615000404   
Francisco M Esteves et al (2012). "Sustainability in the Information Society: A Proposal Information Systems Requirements in View of the DPOBE Model for Organizational Sustainability". Conference on ENTERprise Information Systems / HCIST – International Conference on Health and Social Care Information Systems and Technologies.
S.J. Harrington, T (2005). "Corporate culture, absorptive capacity and IT success". Guimaraes / Information and Organization.
N.M. AbuGhazaleh et al (2012). "Perceptions and attitudes toward corporate website presence and its use in investor relations in the Jordanian context". Advances in Accounting, incorporating Advances in International Accounting.