نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکترا تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
2 استادیار مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
3 گروه تربیت بدنی، واحد کرمان، دانشگاه ازاد اسلامی، کرمان، ایران
چکیده
هدف از این پژوهش ارائة مدل نقش رسانهها در سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی است. روش پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر رویکرد، کیفی است و از روش تحلیل تم (مضمون) استفادهشده است. برای انجام مصاحبه میدانی، مشارکتکنندگان پژوهش شامل اساتید دانشگاهی و مدیران حوزه گردشگری ورزشی بودند (23 نفر). روش نمونهگیری بهصورت هدفمند انجام گردید. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم با استفاده از نرمافزار مکسکیودیای نسخه پرو انجام گردید. نتایج تحلیل مضمون نشان داد که 4 مضمون سازماندهنده (انگیزشی، آموزشی، اطلاعرسانی و فرهنگسازی) و 22 مضمون پایه بهعنوان ابعاد نقش رسانهها در سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی وجود دارد. همچنین با بررسی فراوانیهای هر یک از مضامین سازماندهنده مشخص گردید که مضمون سازماندهنده انگیزشی و اطلاعرسانی، از فراوانی بیشتری نسبت به بقیه مضامین برخوردار است. با توجه به نقش پررنگ رسانههای مختلف بر توسعه سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی، میبایست رفع چالشهای آن، از اهداف اصلی برنامههای توسعه رسانههای ورزشی باشد که توصیه میشود رسانههای مختلف از نتایج پژوهش حاضر بهره گیرند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Provide a model for the role of media in investing and financing in the sports tourism industry
نویسندگان [English]
- Mehri Tabrizi Yeganeh 1
- Mina Hakakzadeh 2
- Mohsen Manoochehri Nejad 3
1 PhD Student, Physical Education, Sports Management, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran
2 Assistant Professor of Sports Management, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran
3 Department of Physical Education, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran
چکیده [English]
The purpose of this study is to present a model of the role of media in investing and financing in the sports tourism industry. The research method is applied in terms of purpose and qualitative in terms of approach and the theme analysis has been used. For the field interview, the research participants included university professors and managers of sports tourism (23 people). The sampling method was purposeful. Data were analyzed using continuous comparison method using MaxiCode Pro software. The results of content analysis showed that there are 4 organizing themes (motivational, educational, information and cultural) and 22 basic themes as dimensions of the role of media in investing and financing in the sports tourism industry. Also, by examining the frequencies of each of the organizing themes, it was found that the motivational and informational organizing theme is more frequent than the other themes. Given the prominent role of various media on the development of investment and financing in the sports tourism industry, solving its challenges should be one of the main goals of sports media development programs, which is recommended by the media. Benefit from the results of the present study.
کلیدواژهها [English]
- information
- motivation
- education
- culture
- media