In collaboration with Payame Noor University and Iranian Scientific association of sport management

Document Type : Research Paper

Authors

1 Allameh Tabatabaꞌi University

2 Shomal University

Abstract

Abstract
Publication of the shocking nature of space and culture is the maker of the most powerful levers of intellectual and cultural evolution. Widespread dissemination of the mass in the invention of the printing begins. Audience research in order to achieve satisfaction of the sports books has been published. The study sample the entire audience stands referred to the publishers, sports, the Twenty-Sixth Tehran International Exhibition of 1391 were present in the sample were selected randomly and the sample size of 280 was selected.In order to analyze the data, descriptive statistics and Tand one-way analysis of variance (ANOVA) was used for all analyzes were performed using software spss16. The results indicate that the title variable was significant in terms of satisfaction and according to post hoc tests amongstudents, professoriate and staff with the unemployed was significant differenceand amongthe variable mass of book and variable facility was significant difference and according to post hoc tests amongstudents and staff was significant difference and amongvariables (grace, quality content, imaginary content, page layout and scale content to fit the needs) no significant difference was observed. 
 

Keywords

منابع
ارسطو پور، شعله (1387). "اثرهای مضاعف نظریه عدم تقارن اطلاعاتی و بازار انحصاری بر روند اشتراک مجله‌های لاتین و پایگاه‌های اطلاعاتی در کتابخانه‌ها". فصلنامه کتابداری و اطلاع­رسانی، 42، شماره دوم، جلد 11.
آذرنگ، عبدالحسین (1375). آشنایی با صنعت چاپ و نشر. تهران: سمت.
آذرنگ، عبدالحسین (1381). شمه­ای از انتشار کتاب در ایران. تهران: کتابدار.
آقابزرگ تهرانی، محمدحسن (1361). الذریعه، جلد بیستم، بیروت: دارالاضواء.
دیانی، محمدحسین و تجدد، نسترن (1385). "دیدگاه ناشران درباره ثبات اوضاع سیاسی و اقتصادی حاکم بر نشر کتاب طی سال‌های 1383-1370". کتابداری و اطلاع­رسانی، شماره اول جلد 9.
سیموون، جان و اسمینور، میشل (1382). رفتار مصرف­کننده. ترجمه: عباس صالح اردستانی، تهران: انتشارات آن.
 مکتبی­فرد، لیلا (1387). "مروری بر بازاریابی کتاب در ایران و جهان با تأکید بر بازاریابی کتاب کودک". کتابداری و اطلاع­رسانی، سال یازدهم، شماره 1.
موسوی، علیرضا؛ نونژاد، مسعود و قائدی، مهنوش (1388). "بررسی عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی مشتریان (الگوی جدید)". فصلنامه مدیریت، سال ششم، شماره 13.
نجفی، محمدجواد و کریمی، رضا(1389). "بررسی تناسب حوزه نشر کتب دینی با انتظارات افراد در سطح شهر قم". تحقیقات اطلاع­رسانی و کتابخانه­های عمومی، دوره 16، شماره 2.
Biggs & swailes (2006). “Relation commitment & satisfaction in agency workers & permanent workers”. Employee Relations, 28, pp.130 – 143.
Christopher, N.M. (2010). “Applying Marketing Concepts to book publishing in Nigeria”. The Journal of International Social Research, 3, pp.206-212 .
Constantine, L.L. & Lockwood, L.A.D. (1999). Software for use: A practical guide to the models and methods of usage-centered design. New York: ACM Press.
Jamal, A. & Naser, K. (2002). “Customer satisfaction and retail banking: an assessment of some of the key antecedents of customer satisfaction in retail banking”, International Journal of Bank Marketing, Vol. 20 Iss: 4,146 - 160.
Nwogu, J.E. & Akinde T.A. (2007). “Author, Publisher and Bookseller: A Tripartite Synergy in Nigerian Book Industry”. Continental Information Technology, 1, 25 – 34.
Young, H.E. (2006). More than a pretty good book idea, a self-publisher perspective on development, marketing and sales, project submitted in partial fulfillment of requirement for the degree of master of publishing. Simon Freaser university.