منابع
افچنگی، محمود (1380). تصویر ورزش در روزنامههای ایران. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهران. مرکز تحقیقات صداوسیما.
بارفروش، احمد (1389). تحلیل محتوای نشریات ورزشی سهماهه چهارم 1388. تهران. دفتر مطالعات و توسعه رسانهها معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
حمایتطلب، رسول (1388). "بررسی علل عدم رشد و توسعه ورزش همگانی از دیدگاه دانش آموزان مقطع متوسطه سازمان آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران"، تهران: از مجموعه مقالات اداره کل آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران.
خیبری، محمد (1384). "مقایسه پوشش رسانهای ورزش زنان در جهان و ایران". تهران: خلاصه مقالات پنجمین کنگره بینالمللی علمی ورزشی بهسوی آینده.
رایف دانیل؛ لیسی، استفن و فیکو، فریدریک جی. (1391).تحلیل پیامهای رسانهای، ترجمهی مهدخت بروجردی علوی، تهران: سروش.
رضوی، آمنه و نظرعلی، پروانه (1385)." تحلیل محتوای کتاب تربیتبدنی (1) اول دبستان آموزشوپرورش 1379"، پژوهش در علوم ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، سال چهارم، شماره 11.
روشندل اربطانی، طاهر (1386). "تبیین جایگاه رسانههای همگانی در نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور"، حرکت، شماره 33.
زورق، محمدحسین (1389). ارتباطات و آگاهی (مفاهیم، مبانی و روشها)، تهران: سروش. دانشکده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، جلد اول، چاپ اول.
عبدوی، فاطمه و فخری، فرناز (1390)."نقش رسانه در توسعه فرهنگ ورزش در اوقات فراغت زنان"، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال هجدهم، شماره 4 (پیاپی 68).
غفوری، فرزاد؛ رحمان سرشت، حسین؛ کوزه چیان، هاشم و احسانی، محمد (1382). "مطالعه و نگرش متخصصان تربیتبدنی به نقش رسانههای جمعی (رادیو، تلویزیون و نشریات) در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی"، نشریه حرکت، شماره 16.
فتحینیا، محمد و علیزاده، عبدالرحمان (1384). "خشونتگرایی تماشاگران فوتبال و نقش رسانهها در کنترل آن". فصلنامه پژوهش و سنجش. مرکز تحقیقات صداوسیما، سال دوازدهم، شماره 43-42.
فرهنگی، علیاکبر و ساروخانی، باقر (1386)."طراحی و تبیین مدل نهادی کردن برنامههای راهبردی جامعه از طریق رسانههای جمعی: مورد سند چشمانداز بیستساله (ایران 1404)"، دانش مدیریت، دوره 20، شماره 79.
قاسمی، حمید؛ تجاری، فرشید؛ کهندل، مهدی و خدایاری، عباس (1387). فعالیتهای رسانه در ورزش، انتشارات تهران، بامداد کتاب.
قاسمی، محمد (1385). "بررسی نقش رسانهها در ایجاد همگرایی ملی و امنیت پایدار". فصلنامه نظم و امنیت انتظامی، سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا، سال دوم، شماره 3.
کرمی، عبدالله؛ قاسمی، حمید و نعمتی انارکی، داود (1391). " تحلیل محتوای برنامههای ورزشی شبکههای تلویزیونی کشور با رویکرد ورزش بانوان"، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، مرکز تحقیقات صداوسیما، سال نوزدهم، شماره 1(پیاپی 69).
کریمیفرد، علیار (1383)." سیمای رسانهای زن با تکیهبر مطالعه موردی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران"، فصلنامه پژوهش و سنجش، سال یازدهم، شماره 38.
کشکر، سارا؛ قاسمی، حمید و شیرویی، اعظم (1391). "رابطۀ مدیریت اخبار و گزارشهای ورزشی با گرایش جنسیتی در مطبوعات ورزشی"، مدیریت ورزشی، شماره 14.
مهدویان مشهدی، مریم؛ احمدی، عبدالحمید؛ باقری، سروش و شریفزاده، زهرا (1391)." مقایسه وضعیت موجود و مطلوب نقش رادیو، تلویزیون و مطبوعات در ورزش بانوان از دیدگاه صاحبنظران"، اولین همایش ملی تخصصی مدیریت ورزشی.
ناظمی، مازیار (1379). تحلیل محتوای اخبار ورزشی واحد مرکزی خبر، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی.
نوابینژاد، شکوه (1381). دیدگاههای علمی در ورزش بانوان، تهران: پژوهشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
Buysse, J.A. & Wolter, S. (2013). “Gender representation in 2010 NCAA division I media guide: the battle for equity was only temporarily won”. Journal of Issues in Intercollegiate Athletics, 6, 1-21.
Fink, J.S. & Kensicki, L. J. (2002). “An imperceptible difference: visual and textual constructions of femininity in Sports Illustrated and Sports Illustrated for Women”. Mass Communication and Society, 5, 317-339.
Hardin, M.; Dodd, J.E. & Chance, J. (2005). "On equal footing? The Farming of Sexual Difference In Runner’s World”. Women in Sport & Physical Activity Journal, pp: 40-48.
Higgs, C.T. & Weiller, K.H. (2003). “Gender bias in the 1996 Olympic Games: a Comparative analysis”. Journal of sport and social issues (Thousand Oaks, Calif) 27(1), pp 52-64.
King, C. (2007). ”Media portrayals of male and female athletes (A text and picture analysis of British National Newspaper coverage of the Olympic Games since 1948)”. International Review for the Sociology of Sport, 42(2). Pp: 187–199.
Lavrinc, T. & Doupona Topič, M. (2006). ”Analysis of newspaper teports on sporting events from the aspect of gender inequality”. Acta Univ. Palacki. Olomuc., Gymn. vol. 36, No 3, PP: 64-75.
Pedersen, P.M.; Whisenant, W.A. & Schnwider, R.G. (2003). “Using a content analysis to examine the gendering of sports newspaper personnel and their coverage”. Journal of Sport Management,17 (4), 376-393.
Pitts, B.G. & Stotlar, D.K. (2002). Fundamentals of sport marketing. Morgantown, WV: Fitness Information Technology.
Row, D. (2000). “No gain no game? Media and sport”. Mass Media and society, in J. Curran and M. Gurevitch (eds), Mass Media and Society, London: Edward Arnold, 346-61.
Vincent, J., Imwold, C., Maseman, V. & Johnson, J.T. (2002). "A comparison of selected ‘serious’ and ‘popular’ British, Canadian, and United States newspaper coverage of female and male athletes
competing in the centennial Olympic Games: Did female athletes receive equitable coverage in the ‘Games of the Women"? International Review for the Sociology of Sport,37, 319-335.
Wearden, S.T. & Creedon, P.J. (2002). "We got next: image of women in television commercials during the inaugural WNBN season". Journal of Culture, sport, society, 5 (3),189-210.
Wolfe R.; Meenaghan, T. & Paul O.Sullivan (2002). “The sport network:insight into the shifting balance of power”. Journal of Business Research, 55,611-62