آقاجانی، نوشین، نادری نژاد، پریچهر (1390). بررسی نقش وسائل ارتباط جمعی (رادیو و تلویزیون) در اشاعۀ فرهنگ ورزش همگانی، فصلنامه فرهنگ ارتباطات، 1 (1).
انورالخولی، امین (1381). ورزش و جامعه، ترجمة حمیدرضا شیخی. بنیاد پژوهشهای اسلامی استان قدس رضوی و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، تهران.
خالدیان، محمد؛ مصطفایی، فردین؛ صمدی، مهران ؛ کیا، فرخ. (1392). نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش. مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی. سال اول، شماره 2.
دادگران، محمد (1387). مبانی ارتباطات جمعی، انتشارات فیروزه، تهران.
روشندل اربطانی، طاهر. (1386). تبیین جایگاه رسانه های همگانی در نهادینه کردن ورزش همگانی درکشور. مقاله فصلنامه علمی پژوهشی حرکت، شماره 23.
صادقیان، زهرا. (1390). بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی. پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی. دانشگاه مازندران.
ظریفی، مجتبی و داودی، کریم. (1392). رسانه ملی و توسعه ورزش همگانی. فصلنامه پژوهش های ارتباطی، سال نوزدهم، شماره 69.
قاسمی، حمید؛ مظفری، امیر احمد و امیرتاش، محمدعلی. (1386). توسعه ورزش ازطریق تلویزیون در ایران. نشریه پژوهش در علوم ورزشی. شماره 17.
قیامی راد، امیر. (1387). بررسی همسویی عملکرد رسانه های گروهی کشور با اهداف تربیت بدنی. مقاله همایش ملی مدیریت ورزشی با تأکید بر سند چشم انداز 20 ساله کشور، آکادمی ملی المپیک، اسفندماه.
عیدی، حسین، رمضانی نژاد، رحیم، عباسی، همایون (1390). چالش های ورزش همگانی و تفریحات سالم در مقابل ورزش نخبه در ایران و جهان، همایش ملی تفریحات ورزشی، آذر ماه، تهران.
غفوری، فرزاد، رحمان سرشت، حسین، کوزه چیان، هاشم، احسانی، محمد (1382). مطالعه و بررسی نگرش متخصصان تربیت بدنی به نقش رسانه های جمعی در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی. نشریة حرکت، شمارة 16.
قره، محمد علی؛ قلی پور، نگار؛ آنت، زینب. (1392). بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش دانشجویان دانشگاه الزهرا به ورزش همگانی. مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی. سال اول، شماره 2.
قره، محمد علی. (1383). وضعیت ورزش همگانی ایران و مقایسه آن با چند کشور منتخب جهان، رساله دکتری مدیریت و برنامه ریزی ورزشی، دانشگاه تربیت معلم، تهران.
کاشف، محمد (1379). بررسی وضعیت ورزش همگانی در ایران و توصیه هایی برای توسعۀ آن، چهارمین همایش ملی تربیت بدنی، دانشگاه گیلان.
مرادی،حمید؛ هنری، حبیب و احمدی، عبدالحمید (1390). بررسی نقش چهارگانة رسانه های ورزشی در توسعة فرهنگ ورزش همگانی، مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 9.
مظفری، امیر احمد، قره، محمد علی (1384). ورزش همگانی ایران و مقایسه آن با چند کشور منتخب. نشریه علوم حرکتی و ورزش، شماره، 6.
معین الدینی، جواد؛ صنعت خواه ، علیرضا (1391). عوامل اجتماعی- فرهنگی مؤثر بر گرایش شهروندان به ورزش همگانی، مطالعه موردی ـ شهر کرمان، مجله مطالعات شهری، سال دوم، 3.
ممتازبخش، مریم؛ فکور، یوسف (1385). بررسی راهکارها و ارتقاء توسعه ورزش همگانی بانوان دانشگاه علوم انتظامی، فصلنامه دانش انتظامی، 9 شماره (2).
مهدویان مشهدی، مریم. (1387). مقایسه وضع موجود و مطلوب نقش رسانه های گروهی در ورزش بانوان. مقاله اولین همایش ملی مدیریت ورزشی دانشگاه شمال، آبان ماه.
یمینی فیروز، مینا؛ یمینی فیروز، مسعود و ادبی فیروزجاه،حسین. (1392). درآمدی بر نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش همگانی. ماهنامه علمی الکترونیکی انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران. دوره 1. شماره 3.
Abioye, A.; Hajifathalian, K. & Danaei, G. (2013). Do mass media campaigns improve physical activity? A systematic review and meta-analysis. Archives of Public Health.
Ballaard, M. and Gray, M. and Reilly, J. and Noggle, M. (2009). Correlates of video game screen time among mles: body, physical activity and other media use". Eating behaviors 10.
Bottenburg, van M.; Rijnen, B. and van Sterkenburg, J. (2005). Sports participation in the European Union; Trends and differences. Arko Sports Media, Nieuwegein, Netherlands.
Greenwood R and Hinnigs R. (1996). Understanding radical organizational change, bringing together the old and new instritutionalism. Academy of Management Review, Vol. 21, No. 4.
Marcus, B.; Owen, N.; Forsyth, L;. Cavill, N. & Fridinger, F. (1994). Physical Activity Interventions Using Mass Media, Print Media, and Information Technology American Journal of Preventive Medicine. 5(4.