رسانه های ورزشی
صمد خسروزاده اکرم؛ ابوالفضل نشاطی زنوز؛ محمد جلیلوند
چکیده
تحقیق حاضر باهدف تحلیلی بر روابط تعاملی ابعاد صلاحیت فنی مدیران حرفهای فوتبال ایران در حوزه رسانه و ارتباطات طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر ازجمله تحقیقات آمیخته میباشد که بهصورت روشهای کیفی و کمی انجام گردید و با توجه به کاربرد آن در محیطهای ورزشی و دانشگاهی ازجمله تحقیقات کاربردی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل آگاه به ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف تحلیلی بر روابط تعاملی ابعاد صلاحیت فنی مدیران حرفهای فوتبال ایران در حوزه رسانه و ارتباطات طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر ازجمله تحقیقات آمیخته میباشد که بهصورت روشهای کیفی و کمی انجام گردید و با توجه به کاربرد آن در محیطهای ورزشی و دانشگاهی ازجمله تحقیقات کاربردی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل آگاه به حوزه تحقیق بودند. ابزار گردآوری تحقیق شامل پرسشنامه محققساخته و مصاحبه نیمهساختاریافته بود. در قسمت تجزیهوتحلیل کمی تحقیق، از روش دیمتل استفاده شد. پس از اتمام راندهای دلفی، شاخصهای باقیمانده در قالب 6 مؤلفه (منابع انسانی، IT، مهارتهای ارتباطی، سواد رسانهای، سواد ارتباطی و مدیریت بحران) و 33 زیر مؤلفه دستهبندی گردیدند. در ادامه این تحقیق جهت انجام روش دیمتل از 6 مؤلفه استفاده شد. مطابق با روابط مشخص گردید که نقش، مهارتهای ارتباطی، سواد رسانهای و سواد ارتباطی در بروز و شکلگیری عوامل انسانی متخصص و مدیریت بحران در جهت توسعه صلاحیت فنی مدیران حرفهای فوتبال ایران در حوزه رسانه و ارتباطات مهم و مشخص میباشد.
روابط عمومی ورزشی
محمد صدیق پورمند؛ مینا حکاک زاده؛ محسن منوچهری نژاد
چکیده
هدف این پژوهش، طراحی مدل تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش بود. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بود و از روش تحلیل محتوا و رویکرد گلیزری بهعنوان روش تحقیق استفاده شد. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 15 نفر از شامل مدیران ارشد وزارت آموزشوپرورش ...
بیشتر
هدف این پژوهش، طراحی مدل تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش بود. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بود و از روش تحلیل محتوا و رویکرد گلیزری بهعنوان روش تحقیق استفاده شد. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 15 نفر از شامل مدیران ارشد وزارت آموزشوپرورش و اعضای هیئتعلمی رشته مدیریت ورزشی گرایش برنامهریزی و همه افراد دارای تجربه اجرایی در بحث برنامهریزی استراتژیک سازمانهای ورزشی بود. روایی و پایایی کدهای بهدستآمده به تأیید رسید. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با بهرهگیری از نرمافزار مکسکیودیای نسخه پرو استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که 22 مفهوم و چهار مقوله (کد محوری)، از مؤلفههای اثرگذار بر تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش، عوامل فردی، امکانات و زیرساختها و سازمانی بودند.
ابراهیم نیک پی مطلق بناب؛ حسین سپاسی؛ پریوش نوربخش؛ مهوش نوربخش
چکیده
امروزه فناوری اطلاعات به عنوان محور تشکیل جوامع اطلاعاتی مورد توجه اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است. مدیریت دانش و نقش رهبری به فرایند مبادله اطلاعات سرعت می بخشد. هدف تحقیق بررسی نقش میانجی فناوری اطلاعات در رابطه بین سبک های رهبری با مدیریت دانش کارکنان با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و به ...
بیشتر
امروزه فناوری اطلاعات به عنوان محور تشکیل جوامع اطلاعاتی مورد توجه اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است. مدیریت دانش و نقش رهبری به فرایند مبادله اطلاعات سرعت می بخشد. هدف تحقیق بررسی نقش میانجی فناوری اطلاعات در رابطه بین سبک های رهبری با مدیریت دانش کارکنان با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و به شکل میدانی انجام شده است.جامعه آماری پژوهش را کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران تشکیل داد. به منظور انجام نمونه گیری با توجه به وجود 3 استان از روش تصادفی طبقه ای نسبتی استفاده شد. و بر اساس تعداد گویهها و متغیرها حداقل حجم نمونه 365 نفردر نظر گرفته شد. سه پرسشنامه سبک رهبری باس و اولیو (2003)، مدیریت دانش فیلیوس و همکاران (2000) و فناوری اطلاعات نیک پی و همکاران( 2019) ابزار اندازه گیری تحقیق را تشکیل دادند. . جهت بررسی روایی محتوایی پرسشنامه ها از اساتید مدیریت ورزشی و خبرگان آگاه به موضوع و برای بررسی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. برای تحلیل آمار توصیفی و ضرایب همبستگی از نرم افزار23 SPSS و برای بررسی برازش داده ها و ارزیابی مدل شامل بررسی اعتبار همگرا، اعتبار تشخیصی و پایایی مرکب از نرم افزار AMOS24 و جهت ارائه الگو از نرم افزار SMART-PLS3 استفاده شد. نتایج نشان داد در روابط بین سبکهای رهبری و مدیریت دانش، پذیرش فناوری اطلاعات به عنوان نقش میانجی عمل میکند. لذا پیشنهاد میشود فرآیند پذیرش فناوری اطلاعات کارکنان بر مبنای مدیریت دانش و سبک های رهبری باشد.