با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
رسانه های ورزشی
سنجش جنبه‌های حقوقی سواد رسانه‌ای مربیان، مدیران و ورزشکاران

محمد جواد رستم زاده؛ وحید ساعت چیان؛ محمد حسین قربانی؛ احمد محمودی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 مهر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68111.1760

چکیده
  تحقیق حاضر به دنبال سنجش جنبه‌های حقوقی سواد رسانه‌ای مربیان، مدیران و ورزشکاران می‌باشد. این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر استراتژی پژوهشی از نوع تحقیقات پیمایشی با رویکرد مدل معادلات ساختاری بود که به صورت میدانی اجرا گردید. جامعه آماری تحقیق شامل در این پژوهش، کلیه مربیان، مدیران و ورزشکاران در سطح شهر مشهد ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تحلیل نقش رسانه ها در توسعة مشروعیت اخلاقی در نظام حقوقی ورزشی ایران

محسن قلی پور؛ سیروس احمدی؛ غلامرضا خاکساری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 خرداد 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.68238.1769

چکیده
  هدف از این پژوهش، تحلیل نقش رسانه‌ها در توسعه مشروعیت اخلاقی در نظام حقوقی ورزشی ایران می‌باشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل خبرگان آشنا با رسانه‌ها، مشروعیت اخلاقی و نظام حقوقی ورزش ایران می‌باشد که شامل اساتید دانشگاهی (حداقل دو پژوهش در زمینه متغیرهای پژوهش)، حقوقدانان ورزشی ...  بیشتر

مطالعه تطبیقی حق بر رقابت منصفانه در انحصار پخش تلویزیونی رویدادهای ورزشی بر اساس رویکرد اتحادیه اروپا

مهدی یوسفی صادقلو

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 33-47

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58846.1530

چکیده
  هدف از نگارش این مقاله، تطبیق استانداردهای رایج در اتحادیه اروپا و ایران با محور لزوم رعایت حقوق ناشی از تولید محتوای رویدادهای ورزشی- به عنوان حق مالکیت معنوی - است که توسط رسانه‌ها به تصویر کشیده می‌شود تا از این طریق، دلایل حمایت‌ اتحادیه اروپا از این حق، تبیین و فاصله نظام حقوق رسانه‌ای ایران از این استانداردها مشخص گردد. روش ...  بیشتر