با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
رسانه های ورزشی
تاثیر عضویت در شبکه‌های مجازی ورزشی بر انگیزه مشارکت ورزشی جوانان با میانجی‌گری فرهنگ‌پذیری ورزش

فهیمه مومنی فر؛ نسرین عزیزیان کهن؛ امین راجی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.67378.1741

چکیده
  هدف کلی تحقیق بررسی تاثیر عضویت در شبکه‌های مجازی ورزشی بر انگیزة مشارکت ورزشی جوانان با میانجی‌گری فرهنگ‌پذیری ورزش بود. پژوهش از نوع توصیفی و مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری بود و از لحاظ هدف کاربردی محسوب می‌شود. داده‌های این تحقیق به صورت میدانی و با استفاده از 3 پرسش‌نامه، عضویت در شبکه‌های مجازی ورزشی، فرهنگ‌پذیری ورزش ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تعیین نقش رسانه‌های اجتماعی خارجی و داخلی در ترویج فعالیت بدنی فراغتی زنان بزرگسال شهر تهران

سمانه سعیدپور؛ مرجان صفاری؛ رسول نوروزی سید حسینی؛ نجف آقائی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 تیر 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.70799.1849

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش رسانه‌های اجتماعی داخلی و خارجی در ترویج فعالیت بدنی فراغتی زنان بزرگسال شهر تهران انجام شد. پژوهش براساس هدف کاربردی، به لحاظ ماهیت توصیفی و از نوع پژوهش‌های کیفی بود. جامعه آماری شامل زنان بزرگسال (۱۹-۶۰ ساله) تهران بود. نمونه‌ها از بین زنانی انتخاب شدند که طبق گزارش سازمان ورزش شهرداری تهران حداقل یک ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
ارائه مدل ارتباطی استفاده آسیب‌زا از اینترنت و دلبستگی ناایمن با نقش میانجی مشارکت ورزشی

فاتح فرازیانی؛ محبوبه روزبهانی؛ پروین فرجی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 تیر 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.70875.1854

چکیده
  این پژوهش با هدف ارائه مدل ارتباطی استفاده آسیب‌زا از اینترنت و دلبستگی ناایمن با نقش میانجی مشارکت ورزشی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم صورت گرفت. تحقیق حاضر از نوع هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی-همبستگی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه شهرستان جوانرود در سال تحصیلی 1403-1402 ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تحلیل محتوای کمّی روند پژوهش‌های مرتبط با ورزش همگانی از سال 1390 الی 1399

لیلا بیرامی جغناب؛ رحیم رمضانی نژاد

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 34-52

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63772.1616

چکیده
  یکی از متغیرهای مهم در سازمان‌ها، اخلاق حرفه‌ای کارکنان است. ترویج اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌ها با تأکید بر یکی از مهم‌ترین تحولات در دنیای امروز یعنی رسانه‌های اجتماعی، نه‌تنها محیط بانشاط و مساعدی را برای افزایش بهره‌وری می‌آفریند، بلکه نقش مؤثری در دستیابی به سلامت سازمانی به‌عنوان یکی از نمودهای تعالی سازمان دارد. روش پژوهش ...  بیشتر