رسانه های ورزشی
فهیمه مومنی فر؛ نسرین عزیزیان کهن؛ امین راجی
چکیده
هدف کلی تحقیق بررسی تاثیر عضویت در شبکههای مجازی ورزشی بر انگیزة مشارکت ورزشی جوانان با میانجیگری فرهنگپذیری ورزش بود. پژوهش از نوع توصیفی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود و از لحاظ هدف کاربردی محسوب میشود. دادههای این تحقیق به صورت میدانی و با استفاده از 3 پرسشنامه، عضویت در شبکههای مجازی ورزشی، فرهنگپذیری ورزش ...
بیشتر
هدف کلی تحقیق بررسی تاثیر عضویت در شبکههای مجازی ورزشی بر انگیزة مشارکت ورزشی جوانان با میانجیگری فرهنگپذیری ورزش بود. پژوهش از نوع توصیفی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود و از لحاظ هدف کاربردی محسوب میشود. دادههای این تحقیق به صورت میدانی و با استفاده از 3 پرسشنامه، عضویت در شبکههای مجازی ورزشی، فرهنگپذیری ورزش و انگیزة مشارکت ورزشی گردآوری شد. جامعة آماری، تمام جوانان عضو شبکههای مجازی ورزشی شهر تهران بود. تعداد نمونة آماری با استفاده از جدول مورگان، 384 نفر و روش نمونهگیری به صورت غیرتصادفی در دسترس انجام شد. برای آزمون مدل و فرضیههای تحقیق از مدلیابی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شد. همچنین از نرمافزار SPSS و نرمافزار Smart Pls برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج نشان داد که عضویت در شبکههای مجازی ورزشی بر انگیزة مشارکت ورزشی جوانان (438/0) و فرهنگپذیری ورزش در جوانان شهر تهران(671/0) و همچنین فرهنگ-پذیری ورزش بر انگیزة مشارکت در فعالیتهای ورزشی جوانان شهر تهران(876/0) تاثیر مثبت و معنیداری دارد. با توجه به نتایج آزمون سوبل، نقش میانجی گری فرهنگ-پذیری ورزش نیز تأیید شد. بنابراین پیشنهاد میشود، سازمانها و متولیان ورزش شهر تهران با گسترش و بهرهگیری از شبکههای مجازی ورزشی و افزایش فرهنگپذیری ورزش، جوانان را در امر ورزش ترغیب نمایند.
رسانه های ورزشی
سمانه سعیدپور؛ مرجان صفاری؛ رسول نوروزی سید حسینی؛ نجف آقائی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش رسانههای اجتماعی داخلی و خارجی در ترویج فعالیت بدنی فراغتی زنان بزرگسال شهر تهران انجام شد. پژوهش براساس هدف کاربردی، به لحاظ ماهیت توصیفی و از نوع پژوهشهای کیفی بود. جامعه آماری شامل زنان بزرگسال (۱۹-۶۰ ساله) تهران بود. نمونهها از بین زنانی انتخاب شدند که طبق گزارش سازمان ورزش شهرداری تهران حداقل یک ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش رسانههای اجتماعی داخلی و خارجی در ترویج فعالیت بدنی فراغتی زنان بزرگسال شهر تهران انجام شد. پژوهش براساس هدف کاربردی، به لحاظ ماهیت توصیفی و از نوع پژوهشهای کیفی بود. جامعه آماری شامل زنان بزرگسال (۱۹-۶۰ ساله) تهران بود. نمونهها از بین زنانی انتخاب شدند که طبق گزارش سازمان ورزش شهرداری تهران حداقل یک سال از فراغتشان را صرف فعالیت بدنی کرده بودند. این برای برآورده شدن استاندارد سازمان بهداشت جهانی (150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته) بود. روش نمونهگیری ابتدا به صورت تصادفی انجام شد؛ سپس به صورت هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. اطلاعات از طریق ۵۱ مصاحبه فردی و ۵ گروه متمرکز در مناطق مختلف تهران جمعآوری گردید. مصاحبهها با استفاده از رویکرد تحلیل مضمون براون و کلارک تجزیه و تحلیل شدند. در نهایت ۱۳۵ کد، ۴۹ مقوله و ۱6 مضمون فرعی شناسایی شد. نتایج حاکی از آن بود که رسانههای اجتماعی خارجی از طریق ایجاد شرایط آموزشی، انگیزشی، اطلاعاتی، ارتباطی، اجتماعی و فرهنگی میتوانند نقش مثبتی در فعالیت بدنی فراغتی زنان ایفا کنند. البته گاهی نیز از طریق عواملی همچون اتلاف زمان، ایجاد انواع آسیبها (جسمی، روانی و مالی)، عدم اعتماد و فیلترینگ میتواند نقش منفی داشته باشند. همچنین مشخص شد رسانههای اجتماعی داخلی هیچگونه نقشی در فعالیت بدنی فراغتی زنان ندارند. پیشنهاد میشود دولت بجای فیلترینگ رسانههای موثر در حوزه فعالیت بدنی فراغتی، به آموزش و فرهنگسازی استفاده از آنها بپردازد. همچنین از طریق سرمایهگذاری بر رسانههای داخلی موجب ارتقاء سطح کیفیت، امنیت و جذابیت آنها شود.
رسانه های ورزشی
فاتح فرازیانی؛ محبوبه روزبهانی؛ پروین فرجی
چکیده
این پژوهش با هدف ارائه مدل ارتباطی استفاده آسیبزا از اینترنت و دلبستگی ناایمن با نقش میانجی مشارکت ورزشی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم صورت گرفت. تحقیق حاضر از نوع هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی-همبستگی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه شهرستان جوانرود در سال تحصیلی 1403-1402 ...
بیشتر
این پژوهش با هدف ارائه مدل ارتباطی استفاده آسیبزا از اینترنت و دلبستگی ناایمن با نقش میانجی مشارکت ورزشی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم صورت گرفت. تحقیق حاضر از نوع هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی-همبستگی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه شهرستان جوانرود در سال تحصیلی 1403-1402 بود. با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحله ای322 نفر از آنها انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده آسیبزا از اینترنت کاپلان (2002)، پرسشنامه سبک دلبستگی کولینز و رید (1997) و پرسشنامه انگیزه مشارکت ورزشی گیل (1993) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از آمار توصیفی میانگین، انحراف معیار و واریانس و در سطح آمار استنباطی از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و تحلیل مسیر و آزمون سوبل با استفاده از نرم افزار spss27 و نرم افزار SmartPLS3 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که متغیر استفاده آسیبزا از اینترنت بر دلبستگی ناایمن با توجه به نقش میانجی مشارکت ورزشی تأثیر دارد. با توجه به یافتههای پژوهش حاضر برای کاهش آسیبهای ناشی از اینترنت و فضای مجازی و سبکهای دلبستگی ناایمن در نوجوانان میباید زمینه مشارکت ورزشی بیشتر این افراد را فراهم نمود.
رسانه های ورزشی
لیلا بیرامی جغناب؛ رحیم رمضانی نژاد
چکیده
یکی از متغیرهای مهم در سازمانها، اخلاق حرفهای کارکنان است. ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها با تأکید بر یکی از مهمترین تحولات در دنیای امروز یعنی رسانههای اجتماعی، نهتنها محیط بانشاط و مساعدی را برای افزایش بهرهوری میآفریند، بلکه نقش مؤثری در دستیابی به سلامت سازمانی بهعنوان یکی از نمودهای تعالی سازمان دارد. روش پژوهش ...
بیشتر
یکی از متغیرهای مهم در سازمانها، اخلاق حرفهای کارکنان است. ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها با تأکید بر یکی از مهمترین تحولات در دنیای امروز یعنی رسانههای اجتماعی، نهتنها محیط بانشاط و مساعدی را برای افزایش بهرهوری میآفریند، بلکه نقش مؤثری در دستیابی به سلامت سازمانی بهعنوان یکی از نمودهای تعالی سازمان دارد. روش پژوهش حاضر، توصیفی-همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش، 320 نفر از مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بودند که با استفاده از روش تصادفی طبقهای و براساس فرمول کوکران، 175 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش سه پرسشنامه اخلاق حرفهای، سلامت سازمانی و رسانههای اجتماعی بود. برای تحلیل دادهها از نرمافزار آماری Smart PLS، مدل معادلات ساختاری و روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. بهطورکلی، بین اخلاق حرفهای و سلامت سازمانی با نقش میانجی رسانههای اجتماعی در بین مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه، رابطه مثبت و معنادار برقرار است. همچنین اخلاق حرفهای بر رسانههای اجتماعی با ضریب مسیر 76/0، اخلاق حرفهای بر سلامت سازمانی با ضریب مسیر 34/0 و رسانههای اجتماعی بر سلامت سازمانی با ضریب مسیر 41/0 اثرگذار بود.