رسانه های ورزشی
امیرمحمد سلطانپور؛ محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری؛ حسن فهیم دوین
چکیده
هدف تحقیق حاضر چارچوب مفهومی کاربرد فناوری نوین در رسانه ها (مطالعه موردی هوش مصنوعی در مطبوعات ورزشی) بود. این پژوهش نوع کیفی و رویکرد استقرایی میباشد که به صورت اکتشافی تحلیلی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل افراد فعال در حوزه مطبوعات ورزشی، هوش مصنوعی، اساتید مدیریت ورزشی، روزنامه نگاران ورزشی و اصحاب رسانه بودند. روش نمونه ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر چارچوب مفهومی کاربرد فناوری نوین در رسانه ها (مطالعه موردی هوش مصنوعی در مطبوعات ورزشی) بود. این پژوهش نوع کیفی و رویکرد استقرایی میباشد که به صورت اکتشافی تحلیلی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل افراد فعال در حوزه مطبوعات ورزشی، هوش مصنوعی، اساتید مدیریت ورزشی، روزنامه نگاران ورزشی و اصحاب رسانه بودند. روش نمونه گیری در این تحقیق به صورت هدفمند بود. در این پژوهش در مصاحبه چهاردهم داده ها به اشباع رسید و تا مصاحبه شانزدهم ادامه یافت. برای تحلیل دادهها از نظریه داده بنیاد و رویکرد اشتراووس کوربین استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد در مجموع 50 گویه به عنوان عوامل موثر بر پیاده سازی هوش مصنوعی در مطبوعات ورزشی ایران نقش دارند که در 12 مولفه قرار می گیرد. از بین 12 مولفه 3 مولفه زیرساخت، سرمایه گذاری و مربوط به مخاطب به عنوان شرایط علی، 5 مولفه آموزش، غنای رسانهای، نیروی انسانی، فنآوری و دانش و مزیت های خاص به عنوان شرایط زمینه ای و 4 مولفه همکاری و مساعدت، فرهنگ، عوامل محیطی و مدیران به عنوان شرایط مداخله گر می باشند. همچنین یافته ها نشان داد که 8 راهبرد برای پیاده سازی هوش مصنوعی در مطبوعات ورزشی با توجه به شرایط علی، زمینه ای و مداخله گر می توان ارائه داد که 14 پیامد می تواند داشته باشد. در یک نتیجه گیری کلی باید بیان کرد هوش مصنوعی ابزارهایی را برای کدنویسی وظایف و روالها در الگوریتمها فراهم میکند و خروجیهایی شبیه به خروجیهای تولید شده توسط انسان ایجاد میکند.
رسانه های ورزشی
قربان یعقوبی؛ کاظم چراغ بیرجندی
چکیده
چکیده: هدف از پژوهش حاضر، تاثیر ابراز وجود بر سرمایه اجتماعی در رسانه های اجتماعی: اثر میانجی گری دلبستگی اجتنابی در زمینه ورزشی بود. روش تحقیق از نوع توصیفی میباشد و به شکل میدانی انجامشده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان رسانه های ورزشی در کشور ایران بودند. نمونه گیری به صورت نمونه از جامعه نامحدود به تعداد 384 نفر بود. شیوه ...
بیشتر
چکیده: هدف از پژوهش حاضر، تاثیر ابراز وجود بر سرمایه اجتماعی در رسانه های اجتماعی: اثر میانجی گری دلبستگی اجتنابی در زمینه ورزشی بود. روش تحقیق از نوع توصیفی میباشد و به شکل میدانی انجامشده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان رسانه های ورزشی در کشور ایران بودند. نمونه گیری به صورت نمونه از جامعه نامحدود به تعداد 384 نفر بود. شیوه نمونه گیری به صورت خوشه ای چند مرحله ای در دسترس صورت گرفت. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه ابراز وجود چانگ و کو (2012) و پارک و چانگ (2011)، پرسشنامه سرمایه اجتماعی الیسون و همکاران (2007) و پرس (2016) و پرسشنامه دلبستگی اجتنابی مارشال و همکاران (2013) مورد استفاده قرار گرفتند. برای اطمینان از روایی پرسشنامهها، بعد از تدوین آنها از نظرات و راهنماییهای استادان صاحبنظر در علم مدیریت ورزش استفاده شد و نظرات آنها در پرسشنامه نهایی لحاظ گردید. برای اطمینان از پایایی پرسشنامهها 30 نسخه آن در مطالعه مقدماتی بر روی نمونه که بهطور کاملاً تصادفی انتخابشده بود، توزیع شد و ضریب آلفای کرونباخ برای ابراز وجود (78/0=α)، سرمایه اجتماعی (87/0=α) و برای دلبستگی اجتنابی (80/0=α) بدست آمد. نتایج تحقیق نشان داد، ابراز وجود بر سرمایه اجتماعی در رسانه های ورزشی و دلبستگی اجتنابی تاثیر گذار هستند و دلبستگی اجتنابی در ارتباط بین ابراز وجود با سرمایه اجتماعی نقش میانجی را ایفا می کند. لذا پیشنهاد می شود، رسانه های ورزشی مجازی شرایطی را فراهم آورند که مخاطبین در آن به راحتی به ابراز وجود پرداخته و از محتوی رسانه لذت کافی را ببرند.