با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
الگوی ساختاری تفسیری توسعه ورزش دانشجویی از طریق رسانه ها

مریم خواجه صالحانی؛ حمید قاسمی؛ علی اصغر دورودیان؛ حسن خجسته باقرزاده؛ شیوا آزادفدا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63013.1603

چکیده
  هدف از این تحقیق تدوین الگوی ساختاری تفسیری توسعه ورزش دانشجویی از طریق رسانهها بود. روش تحقیق حاضر گراندد تئوری با رویکرد چارمز یا رویکرد ساختاری - تفسیری بود. شاخص های توسعه ورزش دانشجویی از طریق رسانه شناسایی و با الگوی ساختاری تفسیری اقدام به طراحی مدل شد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارشناسان ورزش دانشگاه‌ها، اساتید مدیریت ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تأثیر رسانه‌ها بر بازنمایی برابری، تنوع و فراگیری در ورزش

سیده صفورا شریفی؛ سیدمحمد کاشف؛ توفیق داوری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.71575.1879

چکیده
  هدف از این پژوهش تأثیر رسانه‌ها بر بازنمایی برابری، تنوع و فراگیری در ورزش می باشد. از این رو یک پژوهش کاربردی با رویکردی کیفی، بر اساس روش داده بنیاد مطابق با رهیافت نظام‌مند اشتراوس و کوربین می باشد. روش گردآوری داده‌ها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبه‌های عمیق ساختاریافته با 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشى، مدیران و متخصصان صاحبنظر و ...  بیشتر

ارائه الگوی پارادایمی عملکرد بهینه رسانه های ورزشی با رویکرد توسعه فوتبال حرفه ای

محمد امین موحد؛ مهدی سلیمی؛ مینا مستحفظیان؛ حمید زاهدی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1398، ، صفحه 69-81

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49480.1360

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، الگوی عملکرد بهینه رسانه‌های ورزشی با رویکرد توسعه فوتبال حرفه‌ای بود. این پژوهش از نوع کیفی بود که با به­کارگیری نظریة داده‌بنیاد انجام شد. جامعه آماری پژوهش خبرگان آگاه به حوزه تحقیق بودند که نمونه‌گیری از آنها به صورت هدفمند و با روش گلوله برفی انجام پذیرفت. در این تحقیق، داده‌ها بعد از انجام 12 مصاحبه به مرحله ...  بیشتر

بررسی پژوهش های بین المللی در حوزه ی رسانه های ورزشی به روش تحلیل شبکه و مصورسازی نرم افزاری

علی اکبر خاصه؛ حامد برنگی؛ علی خاصه

دوره 4، شماره 4 ، شهریور 1396، ، صفحه 53-61

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تحلیل و بررسی وضعیت مطالعات انجام‌گرفته در حوزه­ی رسانه ­های ورزشی در عرصه­ ی بین ­المللی است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی مقالات حوزه­ی رسانه­ های ورزشی شامل 1360 مقاله است که از سال 1983 تا 2016 در پایگاه استنادی وب او­ساینس (آی.اس.آی) نمایه شده است  که با بهره گیری از تکنیک­های علم ­سنجی، متن­ کاوی، تحلیل ...  بیشتر

ارزیابی و رتبه بندی رسانه‌های ورزشی از زوایه دید دانشجویان بر اساس روش‌های تصمیم گیری چند شاخصه

محمد ثابت مطلق؛ مجتبی آقایی

دوره 4، شماره 1 ، آذر 1395، ، صفحه 39-49

چکیده
  چکیده رسانه‌های ورزشی نقش مهمی را در توسعه، آموزش و فرهنگ سازی کشور ایفا می‌کنند. بنابراین ارزیابی رسانه‌های ورزشی می‌تواند به تدوین و ترویج استاندارهای رسانه‌های ورزشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها کمک نماید. از این رو در این مطالعه تلاش می‌شود ابتدا شاخص‌هایی که در فرآیند ارزیابی رسانه‌های ورزشی نقش دارند شناسایی شود و سپس ...  بیشتر

تحلیل محتوای برنامه های ورزشی سیمای استان ها با تأکید بر پوشش ورزش بانوان

حمید قاسمی؛ ابوالفضل فراهانی؛ زهرا شاکرمی؛ سید سعید حسینی

دوره 1، شماره 2 ، بهمن 1392، ، صفحه 23-30

چکیده
  هدف از این تحقیق بررسی و مقایسه برنامه­های ورزشی سیمای استان­ها از نظر شکلی و محتوایی با تأکید بر پاسخ به این پرسش است که وضعیت محتوای برنامه­های ورزشی سیمای استان­ها تا چه اندازه منعکس­کننده ورزش­های بانوان می­باشند؟ و آیا تفاوتی بین شبکه­های مورد بررسی در زمینه پوشش ورزش بانوان و جنسیت وجود دارد؟ و در نهایت تصویری ...  بیشتر