تبلیغات در ورزش
نجف کوثری؛ رضا صابونچی؛ علیرضا زند
چکیده
هدف از این پژوهش، طراحی الگوی مدیریت رفتارهای اخلاقی چهرههای مشهور ورزشی در فضای مجازی بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. متخصصان رسانه، اعضای هیئتعلمی آشنا به موضوع تحقیق، مربیان و ورزشکاران مشهور فعال در فضای مجازی با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب و 12 مصاحبه تا رسیدن به حد اشباع نظری انجام گرفت. سپس جهت اطمینان ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، طراحی الگوی مدیریت رفتارهای اخلاقی چهرههای مشهور ورزشی در فضای مجازی بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. متخصصان رسانه، اعضای هیئتعلمی آشنا به موضوع تحقیق، مربیان و ورزشکاران مشهور فعال در فضای مجازی با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب و 12 مصاحبه تا رسیدن به حد اشباع نظری انجام گرفت. سپس جهت اطمینان سه مصاحبه و درنهایت تا 15 نفر ادامه یافت. ابزار پژوهش شامل مصاحبه اکتشافی (نیمه ساختارمند) بود. روایی ابزار بر اساس اعتبار نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید. جهت تحلیل یافتهها از روش تحلیل مضمون با روش پیشنهادی اترید-استرلینگ (2001) استفاده شد. از نرمافزار MaxQDA نسخه Pro بهمنظور تحلیل مصاحبهها و از نرمافزار iMindMap نسخه 10 بهمنظور ترسیم شبکه مضامین استفاده گردید. نتایج تحلیل مضمون فراگیر و ترسیم شبکه مضامین که با بهرهگیری از نظرات خبرگان شرکتکننده در پژوهش و همچنین مطالعه مبانی نظری است، نشان داد که بهمنظور مدیریت رفتارهای اخلاقی ورزشکاران و چهرههای مشهور ورزشی باید تدابیری در بخشهای مختلفی نظیر برنامهریزی، هماهنگی و سازماندهی، نظارت و ارزیابی و اقتصادی (بودجهبندی) باید داشت. نتایج این پژوهش میتواند به شکلگیری و پیادهسازی راهبردهای مؤثری برای مدیریت رفتارهای اخلاقی چهرههای مشهور ورزشی در فضای مجازی کمک کند.
محمد زرگرزاده اصفهانی؛ شاهو زمانی؛ الهه حیدریان
چکیده
هدف این پژوهش ارائه مدل روابط علی بین میزان فعالیتهایبدنی، میزان استفاده از شبکههای اجتماعی و نگرش فرد در مورد تصویربدنی خود با رفتارهای اخلاقی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بود. این پژوهش برحسب هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی- همبستگی است. در پژوهش حاضر جامعه آماری دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران بودند، ...
بیشتر
هدف این پژوهش ارائه مدل روابط علی بین میزان فعالیتهایبدنی، میزان استفاده از شبکههای اجتماعی و نگرش فرد در مورد تصویربدنی خود با رفتارهای اخلاقی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بود. این پژوهش برحسب هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی- همبستگی است. در پژوهش حاضر جامعه آماری دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران بودند، که تعداد 360 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردیدند و از روش نمونهگیری در دسترس و به صورت داوطلبانه انتخاب شدند. جهت ارزیابی متغیرهای پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته قلعه نوعی و همکاران (1398) استفاده شد که تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی پرسشنامه در پژوهش نامبرده مورد تایید قرار گرفته است، که پرسشنامه به کار گرفته شده، شامل میزان فعالیت بدنی (10 سوال)، رفتارهای اخلاقی (10 سوال)، استفاده از شبکههای اجتماعی (10 سوال) و نگرش فرد در مورد تصویر بدنی خود (10 سوال) بود. استفاده شد. تحلیل عاملی تاییدی و بررسی اثرات و روابط در سطح خطاء 5درصد و با استفاده از نرم افزارهای 25 SPSS و Smart PLS 3.2.9 تجزیه و تحلیل گردید. نتایج بدست آمده نشان داد میزان فعالیتبدنی بر رفتارهایاخلاقی، استفاده از شبکههای اجتماعی و نگرش فرد در مورد تصویر بدنی اثر دارد. استفاده از شبکههای اجتماعی اثر معناداری بر رفتارهای اخلاقی و نگرش فرد در مورد تصویربدنی اثر معناداری بر رفتارهای اخلاقی دارد. علاوه بر این میزان فعالیتبدنی بر رفتارهای اخلاقی از طریق استفاده از شبکههای اجتماعی اثر معناداری دارد و در نهایت مشخص گردید که میزان فعالیتبدنی بر رفتارهایاخلاقی از طریق نگرش فرد در مورد تصویر بدنی اثر معناداری دارد. در نتیجه میتوان گفت هرچقدر نگرش دانشجویان در مورد تصویر بدنی خود بالا باشد موجب میشود رفتارهای اخلاقی آنها افزایش پیدا کند.