با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
اعتبار سنجی ابزار تحقیق
تحلیل ساختار عاملی پرسش نامه شهرت تأثیرگذاران ورزشی رسانه های اجتماعی از دیدگاه مخاطبان شبکه اجتماعی اینستاگرام

رامین ایرجی نقندر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 تیر 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.70176.1828

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش تحلیل ساختار عاملی پرسشنامه شهرت تأثیرگذاران ورزشی رسانه های اجتماعی از دیدگاه مخاطبان شبکه اجتماعی اینستاگرام بود. روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف از نوع توسعه ای بوده که به شکل میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این پژوهش را کاربران ورزشی دنبال کننده ده تن از تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی در داخل ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تحلیل وجوه رسانه‌ای، اجتماعی و شخصیتی اسطوره کشتی ایران: حسن یزدانی

فاطمه دهپاسی؛ مرتضی دوستی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.69585.1811

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تحلیل وجوه رسانه‌ای، اجتماعی و شخصیتی اسطوره کشتی می‌باشد. روش پژوهش آمیخته و از نوع اکتشافی متوالی بود. در بخش کیفی از مصاحبه و بخش کمی از روش دلفی استفاده شد. جامعه پژوهش در بخش کیفی متخصصان حوزه رسانه و بازاریابی ورزشی، اساتید و خبرگان در زمینه ورزش کشتی بودند. روش نمونه گیری به صورت هدفمند و گلوله برفی تا رسیدن ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
عوامل مؤثر بر توسعه‌ی برند شخصی ورزشکاران از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام

یاسمن رضائی نیا؛ مهدی بشیری؛ بهروز قربان زاده؛ شیدا امینی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72815.1917

چکیده
  هدف اصلی پژوهش، بررسی مؤلفه‌های مؤثر بر توسعه‌ی برند شخصی ورزشکاران از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام بود. پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی بود که بر اساس هدف، کاربردی، از نظر روش، توصیفی و به لحاظ گردآوری داده‌ها، پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل ورزشکاران، قهرمانان و مربیان رشته های مختلف ورزشی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام عضو بوده ...  بیشتر

تبلیغات رسانه های اجتماعی: واکاوی نقش اطلاع دهندگی، تصویر اجتماعی و خلاقیت در تبلیغات بر قصد خرید (مورد مطالعه: مشتریان محصولات تولیدی شرکت مجید)

مرتضی ملکی مین باش رزگاه؛ هوشمند باقری قره بلاغ؛ محسن عین علی

دوره 8، شماره 2 ، بهمن 1399، ، صفحه 37-48

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49079.1353

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر واکاوی نقش اطلاع دهندگی تبلیغات، تصویر اجتماعی و خلاقیت در تبلیغات بر نگرش نسبت به تبلیغات رسانه های اجتماعی و قصد خرید است. این مدل در جامعۀ آماری مخاطبان صفحۀ اینستاگرامی شرکت محصولات ورزشی مجید (مروژ) به آزمون گذاشته شده است. در ادامه 238 نفر از استفاده کنندگان محصولات شرکت مجید که در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام فعال ...  بیشتر