سیروس جعفری ظفرآبادی؛ سعید صادقی بروجردی؛ رضا صابونچی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تحلیل نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاههای خصوصی استان لرستان با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک هاکس بود. روش تحقیق حاضر ترکیبی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی صاحب نظران و در مرحله کمی نیز مشتریان باشگاههای ورزشی خصوصی استان لرستان بود. در بخش کیفی شیوه نمونه گیری هدفمند و معیار ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تحلیل نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاههای خصوصی استان لرستان با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک هاکس بود. روش تحقیق حاضر ترکیبی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی صاحب نظران و در مرحله کمی نیز مشتریان باشگاههای ورزشی خصوصی استان لرستان بود. در بخش کیفی شیوه نمونه گیری هدفمند و معیار اشباع نظری در این روش به تعداد مصاحبه ها پایان داد؛ نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونه گیری هدفمند از نوع گلوله برفی/ شبکه های بود. در بخش کمی تحقیق نمونه گیری تصادفی از نوع اتفاقی و برای نمونه گیری 306 پرسشنامه گردآوری شد. تحقیق حاضر ترکیبی است در بخش اول تحقیق از مصاحبه نیمه ساختاریافته براساس مدل برنامه ریزی استراتژیک دلتا طراحی شد. در بخش کمی تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. ساختارپرسشنامه براساس اطلاعات حاصل شده از بخش کیفی تنظیم شد. آزمون مدل مفهومی پژوهش نشان داد که پایبندسازی به سیستم و راهحل جامع مشتریان بر رسالت کسب و کار؛ رسالت کسب و کار بر مشخصههای ساختار صنعت و جایگاه رقابتی؛ جایگاه رقابتی بر اجرای کسب و کار؛ کسب بر اثربخشی و نوآوری عملیات؛ نوآوری و اثربخشی عملیات برآماجیابی، و تأثیر آماجیابی بر فرایندهای کسب و کار تأثیر مثبت و معناداری دارند. این در حالی بود که اثرگذاری بهترین محصول بر رسالت کسب و کار و ساختار صنعت بر اجرای کسب و کار تأیید نشد. همچنین نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاه های خصوصی استان لرستان مورد تایید قرار گرفت .
علی کریمی؛ علی احمدی؛ حسام الدین علی دوستی؛ مهدی حریری
چکیده
یکی از متغیرهای مهم در سازمان ها، اخلاق حرفه ای کارکنان است. ترویج اخلاق حرفه ای در سازمان ها با تاکید بر یکی از مهم ترین تحولات در دنیای امروز یعنی رسانه های اجتماعی ، نه تنها محیط با نشاط و مساعدی برای افزایش بهره وری می آفریند، بلکه نقش موثری در دست یابی به سلامت سازمانی به عنوان یکی از نمودهای تعالی سازمان دارد. روش پژوهش توصیفی - ...
بیشتر
یکی از متغیرهای مهم در سازمان ها، اخلاق حرفه ای کارکنان است. ترویج اخلاق حرفه ای در سازمان ها با تاکید بر یکی از مهم ترین تحولات در دنیای امروز یعنی رسانه های اجتماعی ، نه تنها محیط با نشاط و مساعدی برای افزایش بهره وری می آفریند، بلکه نقش موثری در دست یابی به سلامت سازمانی به عنوان یکی از نمودهای تعالی سازمان دارد. روش پژوهش توصیفی - همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل 320 نفر از مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بودند که با استفاده از روش تصادفی طبقه ای و بر اساس فرمول کوکران، 175 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش استفاده از سه پرسشنامه: اخلاق حرفه ای، سلامت سازمانی و رسانه های اجتماعی بود. برای تحلیل داده ها از نرم افزار آماری Smart PLS، مدل معادلات ساختاری و روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. به طور کلی بین اخلاق حرفه ای بر سلامت سازمانی با نقش میانجی رسانه های اجتماعی در بین مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه رابطه مثبت و معناداری برقرار است. بر این اساس اخلاق حرفه ای بر رسانه های اجتماعی با ضریب مسیر 76/،0 اخلاق حرفه ای بر سلامت سازمانی با ضریب مسیر 34/0 و رسانه های اجتماعی بر سلامت سازمانی با ضریب مسیر 41/0 اثر گذار بوده است.