مسعود دارابی؛ سید مرتضی عظیم زاده؛ محمد کشتی دار؛ حوریه دهقان پوری؛ امید عسگری
چکیده
در این پژوهش نگاهی به برخی از عوامل موثر در طراحی پوستر در رویدادهای ورزشی انداخته شده است. در این پژوهش برای شناسایی عوامل موثر بر طراحی نوآورانه پوسترهای ورزش ترکیبی از مصاحبه و پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته است؛ ازاین رو پژوهش حاضر آمیخته با تکنیک دلفی-فازی انجام شد. ابتدا با استفاده از داده های کیفی بدست آمده از مطالعات اکتشافی ...
بیشتر
در این پژوهش نگاهی به برخی از عوامل موثر در طراحی پوستر در رویدادهای ورزشی انداخته شده است. در این پژوهش برای شناسایی عوامل موثر بر طراحی نوآورانه پوسترهای ورزش ترکیبی از مصاحبه و پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته است؛ ازاین رو پژوهش حاضر آمیخته با تکنیک دلفی-فازی انجام شد. ابتدا با استفاده از داده های کیفی بدست آمده از مطالعات اکتشافی شامل بررسی متون اکتشافی و انجام مصاحبه های اکتشافی از نوع نیمه ساختار یافته که در آن، سؤالات مصاحبه از قبل مشخص و از تمامی پاسخ دهندگان، پرسش های مشابه پرسیده شد. روایی و پایایی در بخش کیفی با استفاده از ضریب CVR و آزمون کاپای ـ کوهن تأیید شد. بر این اساس عوامل موثر بر طراحی نوآورانه پوسترهای ورزشی مشخص شد، سپس بعد از استخراج عوامل با استقاده از تحقیق زمینهای مورد ارزیابی قرار گرفتند. جامعه آماری این تحقیق خبرگان طراحی برند، تبلیغات و بازاریابی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، همچنین مدیران ارشد و کارشناسان ورزش دانشجویی کشور می باشند که با توجه به هدف پژوهش، نمونه گیری در این تحقیق به صورت هدفمند می باشد. حجم نمونه نیز با توجه به روش نمونه گیری هدفمند 20 نفر از مدیران عالی و میانی سازمان های ورزشی می باشند. نتایج اختلاف میانگین فازی زدایی شده نظر خبرگان در هر دو مرحله کمتر از 1/0 بود و خبرگان در مورد عوامل موثر بر طراحی نوآورانه پوسترهای ورزشی به اجماع نظر رسیدند که تعداد 71 عامل را شناسایی و تایید نمودند.
مهارت های ارتباطی در ورزش
میثم نهاوندی؛ محمد کشتی دار؛ احسان اسداللهی
چکیده
اگر بتوان مسیرهایی را که درجهت موفقیت یک مدیر در رهبری یک باشگاه شناسایی شدهاند ، سطح بندی نمود و بسترسازی مناسبی را برای پیشبرد اهداف یک باشگاه مشخص کرد ،حتماً نمونههای شکست و عقب افتادگی و سرخوردگی و بیثباتی در باشگاه ها به حداقل خواهد رسید و شاید بتوان در بهینه سازی مصارف مالی و معنوی با توجه به اوضاع پیچیده امروزه نقش بسزایی ...
بیشتر
اگر بتوان مسیرهایی را که درجهت موفقیت یک مدیر در رهبری یک باشگاه شناسایی شدهاند ، سطح بندی نمود و بسترسازی مناسبی را برای پیشبرد اهداف یک باشگاه مشخص کرد ،حتماً نمونههای شکست و عقب افتادگی و سرخوردگی و بیثباتی در باشگاه ها به حداقل خواهد رسید و شاید بتوان در بهینه سازی مصارف مالی و معنوی با توجه به اوضاع پیچیده امروزه نقش بسزایی ایفا کرد.هدف از این تحقیق شناسایی و سطح بندی شاخصهای توسعه دهنده روابط ورزشی و روابط فراورزشی مدیران باهدف موفقیت باشگاههای ورزشی میباشد.این تحقیق یک تحقیق کاربردی حال نگر است. دادهها به صورت آمیخته جمع آوری شده و تحلیل آن اکتشافیست. جامعه تحقیق را خبرگان و صاحب نظران حوزه ارتباطات ورزشی شکیل میدهند. جمع آوری مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد و در پایان ۱۲ مصاحبه انجام شد. جهت شناسایی شاخصها از روش کدگذاری مصاحبه به روش گراندد تئوری استفاده گردید. جهت سطح بندی شاخصهای شناسایی شده از روش مدل یابی ساختار تفسیری استفاده شد و جایگاه هر مولفه مشخص گردید. بر این اساس ۱۱۹ گویه شناسایی گردید که در ۱۲ مؤلفه و ۵ سطح جای گرفتند. بر اساس یافتهها در بخش عوامل ورزشی یکی از عوامل توسعه جوانان و حمایت تحصیلی میباشد. این تحقیق نشان میدهد که سرمایهگذاری در برنامههای توسعه جوانان و ارائه حمایت تحصیلی از دانشجویان ورزشکار برای رشد ورزش بسیار مهم است.
امیرحسین سپهریان؛ سید مرتضی عظیم زاده؛ محمد کشتی دار
چکیده
امروزه شناخت عواملی که بر رفتار خرید مصرفکنندگان تأثیر میگذارد در کانون توجه شرکتها قرار گرفته است. از اینرو، این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تبلیغات از طریق شخصیتهای مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالاهای ورزشی و غیر ورزشی به انجام رسید. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش شبه تجربی است. روش انجام این تحقیق به ...
بیشتر
امروزه شناخت عواملی که بر رفتار خرید مصرفکنندگان تأثیر میگذارد در کانون توجه شرکتها قرار گرفته است. از اینرو، این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تبلیغات از طریق شخصیتهای مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالاهای ورزشی و غیر ورزشی به انجام رسید. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش شبه تجربی است. روش انجام این تحقیق به صورت پیشآزمون و پسآزمون، در یک نمونه در دسترس و داوطلب 150 نفره از دانشجویان رشته علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد بود. دادهها با استفاده از پرسشنامهی استاندارد تمایل به خرید محصول زیچکوسکی (1985) جمعآوری شد و از طریق نرمافزار اس.پی.اس.اس نسخه 23 و روشهای آماری توصیفی و استنباطی بررسی شد. بررسیها نشان داد که صحهگذاری شخصیت مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالای ورزشی و کالای غیر ورزشی تأثیر مثبت و معناداری داشت، اما صحهگذاری شخصیت مشهور ورزشی تمایل به خرید کالای ورزشی را به طور معناداری بیشتر از تمایل به خرید کالای غیر ورزشی افزایش داده است. بنابراین استفاده از شخصیتهای مشهور ورزشی در تبلیغات میتواند بر رفتار و تمایل به خرید مشتریان کالاهای ورزشی و غیر ورزشی تأثیر قابلتوجه و مطلوبی داشته باشد و بهتر است که صحهگذار مشهور در زمینهی محصول مورد نظر تخصص و دانش لازم را داشته باشد.