مهارت های ارتباطی در ورزش
میثم نهاوندی؛ محمد کشتی دار؛ احسان اسداللهی
چکیده
اگر بتوان مسیرهایی را که درجهت موفقیت یک مدیر در رهبری یک باشگاه شناسایی شدهاند ، سطح بندی نمود و بسترسازی مناسبی را برای پیشبرد اهداف یک باشگاه مشخص کرد ،حتماً نمونههای شکست و عقب افتادگی و سرخوردگی و بیثباتی در باشگاه ها به حداقل خواهد رسید و شاید بتوان در بهینه سازی مصارف مالی و معنوی با توجه به اوضاع پیچیده امروزه نقش بسزایی ...
بیشتر
اگر بتوان مسیرهایی را که درجهت موفقیت یک مدیر در رهبری یک باشگاه شناسایی شدهاند ، سطح بندی نمود و بسترسازی مناسبی را برای پیشبرد اهداف یک باشگاه مشخص کرد ،حتماً نمونههای شکست و عقب افتادگی و سرخوردگی و بیثباتی در باشگاه ها به حداقل خواهد رسید و شاید بتوان در بهینه سازی مصارف مالی و معنوی با توجه به اوضاع پیچیده امروزه نقش بسزایی ایفا کرد.هدف از این تحقیق شناسایی و سطح بندی شاخصهای توسعه دهنده روابط ورزشی و روابط فراورزشی مدیران باهدف موفقیت باشگاههای ورزشی میباشد.این تحقیق یک تحقیق کاربردی حال نگر است. دادهها به صورت آمیخته جمع آوری شده و تحلیل آن اکتشافیست. جامعه تحقیق را خبرگان و صاحب نظران حوزه ارتباطات ورزشی شکیل میدهند. جمع آوری مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد و در پایان ۱۲ مصاحبه انجام شد. جهت شناسایی شاخصها از روش کدگذاری مصاحبه به روش گراندد تئوری استفاده گردید. جهت سطح بندی شاخصهای شناسایی شده از روش مدل یابی ساختار تفسیری استفاده شد و جایگاه هر مولفه مشخص گردید. بر این اساس ۱۱۹ گویه شناسایی گردید که در ۱۲ مؤلفه و ۵ سطح جای گرفتند. بر اساس یافتهها در بخش عوامل ورزشی یکی از عوامل توسعه جوانان و حمایت تحصیلی میباشد. این تحقیق نشان میدهد که سرمایهگذاری در برنامههای توسعه جوانان و ارائه حمایت تحصیلی از دانشجویان ورزشکار برای رشد ورزش بسیار مهم است.
رسانه های ورزشی
مسعود دارابی؛ سید مرتضی عظیم زاده؛ محمد کشتی دار؛ حوریه دهقان پوری؛ امید عسگری
چکیده
مهم نیست که چه کاری انجام میدهید یا چه چیزی را تبلیغ میکنید، یک پوستر راهی موثر و تاثیرگذار بصری برای به اشتراک گذاشتن کلمات کلیدی و هیجانزده کردن مخاطبان نسبت به آنچه انتظار دارند میباشد. بنابراین اکنون که مشخص شد پوسترها یکی از تاثیرگذارترین راهها برای ارتباط با مخاطبان هستند، در این پژوهش نگاهی به برخی از عوامل موثر در ...
بیشتر
مهم نیست که چه کاری انجام میدهید یا چه چیزی را تبلیغ میکنید، یک پوستر راهی موثر و تاثیرگذار بصری برای به اشتراک گذاشتن کلمات کلیدی و هیجانزده کردن مخاطبان نسبت به آنچه انتظار دارند میباشد. بنابراین اکنون که مشخص شد پوسترها یکی از تاثیرگذارترین راهها برای ارتباط با مخاطبان هستند، در این پژوهش نگاهی به برخی از عوامل موثر در طراحی پوستر در رویدادهای ورزشی انداخته شده است. در این پژوهش برای شناسایی عوامل موثر بر طراحی نوآورانه پوسترهای ورزش ترکیبی از مصاحبه و پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته است؛ ازاینرو پژوهش حاضر آمیخته با تکنیک دلفی-فازی انجام شد. ابتدا با استفاده از دادههای کیفی به دست آمده از مطالعات اکتشافی شامل بررسی متون اکتشافی و انجام مصاحبههای اکتشافی از نوع نیمه ساختاریافته که در آن، سؤالات مصاحبه از قبل مشخص و از تمامی پاسخدهندگان، پرسشهای مشابه پرسیده شد. روایی و پایایی در بخش کیفی با استفاده از ضریب CVR و آزمون کاپای ـ کوهن تأیید شد. بر این اساس عوامل موثر بر طراحی نوآورانه پوسترهای ورزشی مشخص شد، سپس بعد از استخراج عوامل با استفاده از تحقیق زمینهای مورد ارزیابی قرار گرفتند. جامعه آماری این تحقیق خبرگان طراحی برند، تبلیغات و بازاریابی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، همچنین مدیران ارشد و کارشناسان ورزش دانشجویی کشور می باشند که با توجه به هدف پژوهش، نمونه گیری در این تحقیق بهصورت هدفمند می باشد. حجم نمونه نیز با توجه به روش نمونه گیری هدفمند 20 نفر از مدیران عالی و میانی سازمانهای ورزشی می باشند. نتایج اختلاف میانگین فازی زدایی شده نظر خبرگان در هر دو مرحله کمتر از 1/0 بود و خبرگان در مورد عوامل موثر بر طراحی نوآورانه پوسترهای ورزشی به اجماع نظر رسیدند که تعداد 71 عامل را شناسایی و تأیید نمودند. برای طراحی نوآورانه پوسترهای ورزشی امکان انجام کارهای خلاقانه بسیاری وجود دارد که هنر طراح نیز در آن دخیل است البته زمانی تاثیرگذاری هنر طراح دیده خواهد شد که به عوامل شناسایی شده در پژوهش حاضر نیز توجه نماید و چارچوب طراحی پوستر مخصوص رویداد ورزشی را در دستور کار قرار دهد.
امیرحسین سپهریان؛ سید مرتضی عظیم زاده؛ محمد کشتی دار
چکیده
امروزه شناخت عواملی که بر رفتار خرید مصرفکنندگان تأثیر میگذارد در کانون توجه شرکتها قرار گرفته است. از اینرو، این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تبلیغات از طریق شخصیتهای مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالاهای ورزشی و غیر ورزشی به انجام رسید. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش شبه تجربی است. روش انجام این تحقیق به ...
بیشتر
امروزه شناخت عواملی که بر رفتار خرید مصرفکنندگان تأثیر میگذارد در کانون توجه شرکتها قرار گرفته است. از اینرو، این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تبلیغات از طریق شخصیتهای مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالاهای ورزشی و غیر ورزشی به انجام رسید. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش شبه تجربی است. روش انجام این تحقیق به صورت پیشآزمون و پسآزمون، در یک نمونه در دسترس و داوطلب 150 نفره از دانشجویان رشته علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد بود. دادهها با استفاده از پرسشنامهی استاندارد تمایل به خرید محصول زیچکوسکی (1985) جمعآوری شد و از طریق نرمافزار اس.پی.اس.اس نسخه 23 و روشهای آماری توصیفی و استنباطی بررسی شد. بررسیها نشان داد که صحهگذاری شخصیت مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالای ورزشی و کالای غیر ورزشی تأثیر مثبت و معناداری داشت، اما صحهگذاری شخصیت مشهور ورزشی تمایل به خرید کالای ورزشی را به طور معناداری بیشتر از تمایل به خرید کالای غیر ورزشی افزایش داده است. بنابراین استفاده از شخصیتهای مشهور ورزشی در تبلیغات میتواند بر رفتار و تمایل به خرید مشتریان کالاهای ورزشی و غیر ورزشی تأثیر قابلتوجه و مطلوبی داشته باشد و بهتر است که صحهگذار مشهور در زمینهی محصول مورد نظر تخصص و دانش لازم را داشته باشد.