با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی و ارتباطات ورزشی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار، مربی معلم آموزش و پرورش استان خراسان رضوی.

2 دانشگاه فردوسی مشهد

3 عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار

10.30473/jsm.2025.72126.1901

چکیده

اگر بتوان مسیرهایی را که درجهت موفقیت یک مدیر در رهبری یک باشگاه شناسایی شده‌اند ، سطح بندی نمود و بسترسازی مناسبی را برای پیشبرد اهداف یک باشگاه مشخص کرد ،حتماً نمونه‌های شکست و عقب افتادگی و سرخوردگی و بی‌ثباتی در باشگاه ‌ها به حداقل خواهد رسید و شاید بتوان در بهینه سازی مصارف مالی و معنوی با توجه به اوضاع پیچیده امروزه نقش بسزایی ایفا کرد.هدف از این تحقیق شناسایی و سطح بندی شاخص‌های توسعه دهنده روابط ورزشی و روابط فراورزشی مدیران باهدف موفقیت باشگاه‌های ورزشی می‌باشد.این تحقیق یک تحقیق کاربردی حال نگر است. داده‌ها به صورت آمیخته جمع آوری شده و تحلیل آن اکتشافیست. جامعه تحقیق را خبرگان و صاحب نظران حوزه ارتباطات ورزشی شکیل می‌دهند. جمع آوری مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد و در پایان ۱۲ مصاحبه انجام شد. جهت شناسایی شاخص‌ها از روش کدگذاری مصاحبه به روش گراندد تئوری استفاده گردید. جهت سطح بندی شاخص‌های شناسایی شده از روش مدل یابی ساختار تفسیری استفاده شد و جایگاه هر مولفه مشخص گردید. بر این اساس ۱۱۹ گویه شناسایی گردید که در ۱۲ مؤلفه و ۵ سطح جای گرفتند. بر اساس یافته‌ها در بخش عوامل ورزشی یکی از عوامل توسعه جوانان و حمایت تحصیلی می‌باشد. این تحقیق نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در برنامه‌های توسعه جوانان و ارائه حمایت تحصیلی از دانشجویان ورزشکار برای رشد ورزش بسیار مهم است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

Identification of indicators for the development of sports relations and development of managers, aiming at the success of sports clubs

نویسندگان [English]

  • meysam nahavandy 1
  • Mohammad Keshtidar 2
  • Ehsan Asadollahi 3

1 Education and training

2 Ferdowsi University of Mashhad

3 Faculty member of Sanabad Golbahar institude of Higher Education.

چکیده [English]

if it is possible to level the paths that have been identified to the degree of success of a manager in leading a club, and determine a suitable platform for advancing the goals of a club, surely the examples of failure and backwardness, frustration and instability in clubs will be minimized and maybe It is possible to play a significant role in optimizing the financial and spiritual expenses according to the complex situation today. The purpose of this research is to identify and level the indicators of the development of sports and extra-sports relationships of managers with the aim of the success of sports clubs. This research is a contemporary applied research. The data is collected in a mixed manner and its analysis is exploratory. The research community is made up of experts and experts in the field of sports communication. The collection of interviews continued until theoretical saturation was reached and finally 12 interviews were conducted. In order to identify the indicators, interview coding method was used using the grounded theory method. In order to level the identified indicators, the interpretation structure modeling method was used and the position of each component was determined. Based on this, 119 items were identified, which were placed in 12 components and 5 levels. According to the findings in the sports factors section, it is one of the factors of youth development and academic support.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Managers'
  • sports relations،Managers'
  • extra sports relations، sports clubs