شهاب بهرامی؛ محمدسعید کیانی
چکیده
اینترنت و رسانه های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان تر می کنند،از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد برای تیم های ورزشی برتر، لیگ ها و انجمن های ورزشی بود. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی و اینترنت در بازاریابی رویدادهای ورزشی میباشد، رسانه های اجتماعی شکل جدیدی از ارتباطات بین طرفداران، ورزشکاران، تیم ها و ...
بیشتر
اینترنت و رسانه های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان تر می کنند،از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد برای تیم های ورزشی برتر، لیگ ها و انجمن های ورزشی بود. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی و اینترنت در بازاریابی رویدادهای ورزشی میباشد، رسانه های اجتماعی شکل جدیدی از ارتباطات بین طرفداران، ورزشکاران، تیم ها و حامیان را ایجاد می کنند و فن آوری تلفن همراه نیز باغث می شود که طرفداران و مصرف کنندگان رویدادهای ورزشی محتوای ورزشی به طور کلی و همچنین زنده در همه جا پیگیری کنند و همچنین این تغییرات چالش ها و فرصت های بسیار استراتژیک را ایجاد می کند. روش کار این تحقیق از نوع مطالعه و بررسی سایت ها و شبکه های اجتماعی و همچنین ترجمه مقالات متفاوت در این زمینه در چندین چارچوب و ایده را ارائه می شود، به ویژه مدل اکوسیستم ورزش، بازاریابی رویدادی، بازاریابی ستاره و تفاوت های بین المللی در تماشای ورزش برای ورزش های خاص، براساس نتایج تحقیق، چارچوبی برای توسعه استراتژی رسانه های اجتماعی پیشنهاد شد که می تواند برای ارزیابی وضعیت فعلی یک سازمان ورزشی و همچنین تسهیل توسعه یک استراتژی رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.نتیجه بازاریابی یکپارچه نشان دهنده افزایش بلوغ از لحاظ ایجاد یک استراتژی یکپارچه است که ترکیبی از استفاده فعالانه از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی اجتماعی و سیستم های داخلی با استفاده از رسانه های اجتماعی و جوامع است که در وب سایت خود باشگاه یا فدراسیون تمرکز می کنند.