مریم فلاح کاظمی؛ ناهید اتقیا
چکیده
در سازمانهای امروزی تسهیم دانش به اندازهای اهمیت دارد که خود دانش به تنهایی قدرت محسوب نمیشود و آنچه که به سازمان قدرت میدهد، دانشی است که کارکنان به اشتراک میگذارند. از این رو هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر فناوری اطلاعات بر تسهیم دانش با میانجی رضایت از ارتباط در ادارات ورزش و جوانان استان گیلان و مازندران بود. روش پژوهش ...
بیشتر
در سازمانهای امروزی تسهیم دانش به اندازهای اهمیت دارد که خود دانش به تنهایی قدرت محسوب نمیشود و آنچه که به سازمان قدرت میدهد، دانشی است که کارکنان به اشتراک میگذارند. از این رو هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر فناوری اطلاعات بر تسهیم دانش با میانجی رضایت از ارتباط در ادارات ورزش و جوانان استان گیلان و مازندران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود و جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گیلان و مازندران به تعداد250 نفر بودند که تعداد 214 پرسشنامه جمع آوری شد. از سه پرسشنامه استاندارد فناوری اطلاعات میتیک و همکاران (2017)، رضایت از ارتباط دان و هازن (1997) و تسهیم دانش همتی (2010) با آلفای کرونباخ به ترتیب 87/0، 85/0، 89/0 استفاده شد. براساس مدل معادلات ساختاری، روابط بین متغیرها، از برازش قابل قبولی برخوردار بود و نشان داد بین فناوری اطلاعات و تسهیم دانش، فناوری اطلاعات و رضایت از ارتباط، رضایت از ارتباط و تسهیم دانش ارتباط معنی دار وجود دارد. همچنین نقش میانجی رضایت از ارتباط بر اثر فناوری اطلاعات و تسهیم دانش مورد تایید قرار گرفت. در نتیجه مدیران ادارات ورزش و جوانان میبایست جهت ارتقا عملکرد تسهیم دانش در سازمان، فناوری اطلاعات را به منظور افزایش رضایت از ارتباط کارکنان بکارگیرند تا انگیزه کافی برای تسهیم دانش فراهم شود.
لیلا قربانی قهفرخی؛ میثم عسگرشمسی؛ سید عباس طباطبایی؛ مهناز حواصل؛ پری فرجی زاده؛ مریم فلاح کاظمی
چکیده
هدف از پژوهش رزیابی کمّی وبگاههای مجازی باشگاههای ورزشی برتر ایران میباشد. روش تحقیق ازنوع توصیفی - تحلیلی برای توصیف و ارزیابی کمی محتوای وبگاههای باشگاههای ورزشی برتر فوتبال، بسکتبال و والیبال ایران میباشد.جامعهی آماری شامل،ﺗﻤﺎم وبگاههای رسمی پنج تیم (باشگاه) برتر فوتبال، بسکتبال و والیبال در لیگ برتر ...
بیشتر
هدف از پژوهش رزیابی کمّی وبگاههای مجازی باشگاههای ورزشی برتر ایران میباشد. روش تحقیق ازنوع توصیفی - تحلیلی برای توصیف و ارزیابی کمی محتوای وبگاههای باشگاههای ورزشی برتر فوتبال، بسکتبال و والیبال ایران میباشد.جامعهی آماری شامل،ﺗﻤﺎم وبگاههای رسمی پنج تیم (باشگاه) برتر فوتبال، بسکتبال و والیبال در لیگ برتر در فصل 97-96 میباشند، نمونهی آماری تمامشمار و شامل 15 وبگاه رسمی بود ابزار پژوهش دستورالعمل برگه کدگذاری محققساختهای بود که روایی آن به تأیید اساتید متخصص در بازاریابی و رسانههای ورزشی رسید و پایایی آن از روش ضریب توافق بین کدگذاران (0/91) بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (درصد، میانگین) استفاده شد. نتایج نشان داد که درصد میانگین وبگاههای باشگاههای ورزشی لیگ برترفوتبال در هر 4 حیطهی سرعت، محتوا، مسیریابی و قابلیت دسترسی بالاتر ازوبگاههای باشگاههای ورزشی حاضر در لیگ برتر والیبال وبسکتبال بودند. وبگاه رسمی تیم بسکتبال مهرام 24 گویه،وبگاه باشگاه سایپا، 23 گویه و وبگاه باشگاه ذوب آهن، 22 گویه از 34 گویهی ارزیابی در 4 حیطهی مذکور را تحت پوشش قرار می دادند. هیچ کدام از 15وبگاه بررسی شده دارای بخش مرور روزنامه ها، ابزار لنز، بلیط فروشی و تبلیغات پنجرهای نبودند. درنهایت می توان گفت مدیران ورزشی باشگاههای برتر ورزشی ایران باید علاوه برﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻣﺴﺎئل، ﻣﺸﻜﻼت و ﻣﺤﺪودﻳﺖهایﻣﻮﺟﻮد،روﻳﻜﺮدی آﻳﻨﺪهﻧﮕﺮ را ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮرﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ،ﻛﺸﻒ ﻓﺮﺻﺖﻫﺎی جدید در بهرهبرداری از ظرفیت گسترده رسانهای وبگاه رسمی باشگاه وﺟﻬﺖدﻫﻲ هواداران و فعالیتهای اقتصادی باشگاه ﺑﻪ ﺳﻮیﻧﻮآوری وﺧﻠﻖارزش در ورزش ﻫﺪاﻳﺖﻛﻨﻨﺪ.