حسین محمدی جامع؛ شهاب بهرامی؛ حمید قاسمی؛ حسین عیدی
چکیده
هدف از این پژوهش تدوین الگوی کسب وجهه بینالمللی از طریق موفقیت های ورزشی بود. رویکرد پژوهش کیفی و مبتنی بر روش نظریه داده بنیاد بود. جامعه آماری پژوهش خبرگان علمی و اجرایی آگاه به موضوع بود که از طریق مصاحبه های عمیق به شکل هدفمند و به روش گلوله برفی با 12 نفر به اشباع نظری منجر شد. روایی و اعتبار مصاحبه ها توسط مصاحبهشوندگان مورد بررسی ...
بیشتر
هدف از این پژوهش تدوین الگوی کسب وجهه بینالمللی از طریق موفقیت های ورزشی بود. رویکرد پژوهش کیفی و مبتنی بر روش نظریه داده بنیاد بود. جامعه آماری پژوهش خبرگان علمی و اجرایی آگاه به موضوع بود که از طریق مصاحبه های عمیق به شکل هدفمند و به روش گلوله برفی با 12 نفر به اشباع نظری منجر شد. روایی و اعتبار مصاحبه ها توسط مصاحبهشوندگان مورد بررسی و تایید قرار گرفت و برای پایایی از روش توافق درون موضوعی استفاده شد که پایایی بالا در کدگذاری ها وجود داشت. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش کدگذاری در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که با توجه به کد گذاری انتخابی، شرایط علی (عوامل اقتصادی، امکانات و تجهیزات والزامات مدیریتی)، شرایط زمینه ای (مشارکت بین المللی، رسانه ها، توسعه ورزش، حمایت های دولت)، شرایط مداخله گر (عوامل محیطی و نهادها و قوانین) راهبردها (حمایت اقتصادی، سیاستهای مدیریتی، رویکرد علمی، فرهنگ سازی، آموزش و پژوهش، توجه ویژه به ورزش بانوان و حمایت سیاسی- رسانهای) و پیامدها (اعتبار و منزلت بین المللی، وحدت ملی، برجسته شدن ورزشکاران و مربیان در سطح بین المللی)، خروجی کسب وجهه بین المللی از طریق موفقیت های ورزشی بود. با توجه به نتایج پژوهش حاضر پیشنهاد می شود که سیاستگذاران ورزشی بر نقش و جایگاه موفقیت های بین المللی بر کسب پرستیژ بین المللی توجه ویژه ای داشته باشند.
زینب امرایی؛ شهاب بهرامی؛ دکتر ابوالفضل فراهانی؛ منوچهر ططری
چکیده
هدف این پژوهش بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی از جمله شبکه های ارتباطی بر عملکرد تجاری اماکن ورزشی خصوصی با نقش میانجی کیفیت خدمات بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از حیث ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مربیان و فارغ التحصیلان حوزه ورزشی فعال در باشگاههای ورزشی استانهای غرب کشور بودند که نمونه آماری بهصورت خوشهای ...
بیشتر
هدف این پژوهش بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی از جمله شبکه های ارتباطی بر عملکرد تجاری اماکن ورزشی خصوصی با نقش میانجی کیفیت خدمات بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از حیث ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مربیان و فارغ التحصیلان حوزه ورزشی فعال در باشگاههای ورزشی استانهای غرب کشور بودند که نمونه آماری بهصورت خوشهای چند مرحلهای و به شکل تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه سرمایه اجتماعی (الوانی و سیدنقی، 1380)، کیفیت خدمات (کمالی، 1396) و پرسشنامه محقق ساخته عملکرد تجاری استفاده شد و روایی صوری پرسشنامه توسط صاحبنظران (13 نفر)، تائید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (95/0) و پایایی ترکیبی محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزار PLS3-SPSS24 استفاده شده است. نتایج نشان داد که سرمایه اجتماعی و کیفیت خدمات بر عملکرد تجاری اماکن ورزشی تأثیر معناداری دارد. همچنین سرمایه اجتماعی بر کیفیت خدمات تأثیر معناداری دارد. در نهایت اثر سرمایه اجتماعی بر عملکرد تجاری با نفش میانجی کیفیت خدمات معنادار بود. با تواجه به نتایج میتوان گفت که، هرچه میزان سرمایه اجتماعی بیشتر باشد میزان کیفیت خدمات و در نتیجه عملکرد تجاری این اماکن افزایش خواهد یافت.
تبلیغات در ورزش
شهاب بهرامی؛ محمدسعید کیانی
چکیده
اینترنت و رسانههای اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسانتر می کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیمهای ورزشی برتر، لیگها و انجمنهای ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصتهای جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف کنندگان رویدادهای ...
بیشتر
اینترنت و رسانههای اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسانتر می کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیمهای ورزشی برتر، لیگها و انجمنهای ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصتهای جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف کنندگان رویدادهای ورزشی ایجاد میکند. رسانههای اجتماعی شکل جدیدی از ارتباطات بین طرفداران، ورزشکاران، تیمها و حامیان را ایجاد میکنند. فناوری تلفنهمراه نیز باعث میشود که طرفداران و مصرفکنندگان رویدادهای ورزشی، محتوای ورزشی را بهطورکلی و همچنین زنده در همهجا پیگیری کنند و همچنین این تغییرات چالشها و فرصتهای بسیار استراتژیک را ایجاد میکند. روش کار این تحقیق از نوع مطالعه و بررسی سایتها و شبکه های اجتماعی و همچنین ترجمه مقالات متفاوت در این زمینه در چندین چارچوب و ایده بود؛ بهویژه مدل اکوسیستم ورزش، بازاریابی رویدادی، بازاریابی ستاره و تفاوتهای بینالمللی در تماشای ورزش برای ورزشهای خاص. براساس نتایج تحقیق، چارچوبی برای توسعه استراتژی رسانههای اجتماعی پیشنهاد شد که میتواند برای ارزیابی وضعیت فعلی سازمان ورزشی و همچنین تسهیل توسعه استراتژی رسانههای اجتماعی استفاده شود. نتیجۀ بازاریابی یکپارچه نشاندهنده افزایش بلوغ از لحاظ ایجاد استراتژی یکپارچه است که ترکیبی از استفاده فعالانه از سیستمعاملهای رسانههای اجتماعی و سیستمهای داخلی با استفاده از رسانههای اجتماعی و جوامع است که بر وبسایت باشگاه یا فدراسیون تمرکز میکنند.
علی کریمی؛ شهاب بهرامی؛ نازنین راسخ؛ حمید قاسمی
چکیده
پژوهش حاضر باهدف تدوین الگوی پارادایمی تبلیغات از طریق رسانههای اجتماعی بهمنظور تأثیر بر تمایل مشتریان محصولات ورزشی انجام شد. روش پژوهش حاضر، کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد با رویکرد سامانمند است. جامعه آماری این پژوهش شامل 15 نفر از متخصصان مدیریت رسانههای ورزشی و بازاریابان ورزشی بود که از طریق نمونهگیری هدفمند مبتنی بر ...
بیشتر
پژوهش حاضر باهدف تدوین الگوی پارادایمی تبلیغات از طریق رسانههای اجتماعی بهمنظور تأثیر بر تمایل مشتریان محصولات ورزشی انجام شد. روش پژوهش حاضر، کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد با رویکرد سامانمند است. جامعه آماری این پژوهش شامل 15 نفر از متخصصان مدیریت رسانههای ورزشی و بازاریابان ورزشی بود که از طریق نمونهگیری هدفمند مبتنی بر رویکرد نظری انتخاب شدند. جمعآوری اطلاعات تا اشباع نظری دادهها ادامه یافت و تعداد 15 مصاحبه فردی نیمه ساختاریافته انجام گرفت. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از روش کدگذاری سه مرحلهای باز، محوری و گزینشی استراس و کوربین استفاده شد. یافتههای الگوی پارادایمی حاصله، شامل بخشهای شرایط علّی، راهبردها، شرایط مداخلهگر و زمینهای و نیز پیامد حاصل از آنها است. شرایط علّی در دو مقوله پتانسیل رسانههای اجتماعی و مشتری مداری جای گرفته است. شرایط مداخلهگر شامل مقولههای محدودیتهای درونی و بیرونی (محدودیتهای استفاده و محدودیتهای کاربردی) و شرایط زمینهای از مقولههایی ازجمله بهبود عملکرد و توسعه اثربخشی تبلیغات (عوامل فردی و عوامل محیطی) تشکیلشده است. برای تدوین یک تبلیغ مؤثر از طریق رسانههای اجتماعی، لازم است راهبردهایی چون برند سازی و اعتباربخشی، تعاملگرایی با مشتریان و توانمندسازی ظرفیتها بهمنظور جذب و حفظ مشتری و تأثیر بر تمایل مشتریان محصولات ورزشی اتخاذ شود. درنهایت پیامد اجرای فرایند تدوین الگوی پارادایمی تبلیغات از طریق رسانههای اجتماعی بهمنظور تأثیر بر تمایل مشتریان محصولات ورزشی، توسعه اجتماعی و جامعهشناختی، توسعه بازاریابی و اقتصادی و توسعه خرید در قالب مقوله توسعه و باورهای اجتماعی اقتصادی خواهد شد.
ملیحه محسنی؛ شهاب بهرامی؛ علی محمد صفانیا
چکیده
هدف پژوهش حاضر اثر مهارتهای ارتباطی بر نحوه گذراندن اوقات فراغت فعال با نقش میانجی تعاملات اجتماعی دانش آموزان دختر شهرستان ساوه بود. روش تحقیق توصیفی - همبستگی و گردآوری دادهها بهصورت میدانی و از لحاظ استفاده از نتایج، کاربردی بود جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره اول شهرستان ساوه که بر اساس آمار موجود ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر اثر مهارتهای ارتباطی بر نحوه گذراندن اوقات فراغت فعال با نقش میانجی تعاملات اجتماعی دانش آموزان دختر شهرستان ساوه بود. روش تحقیق توصیفی - همبستگی و گردآوری دادهها بهصورت میدانی و از لحاظ استفاده از نتایج، کاربردی بود جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره اول شهرستان ساوه که بر اساس آمار موجود تعداد 4000 نفر مشغول به تحصیل هستند. به منظور برآورد حجم نمونه از نرمافزار اس پی اس سمپل پاور استفاده گردید که تعداد 280 نفر بعنوان به صورت روش نمونهگیری خوشهی انتخاب گردید. برای جمع دادهها از مقیاسهای پرسشنامه مهارت ارتباطی بارتون جیام (1385)، پرسشنامه اوقات فراغتی اجتماعی فعال کاشفی و نظری (1393) و پرسشنامه تعاملات اجتماعی کارول گلاس (۱۹۹۴) استفاده شد. در ادامه اطلاعات به دست آمده و با استفاده از آزمونهای آمار توصیفی و مدل میانجی تجزیه و تحلیل شد. در این پژوهش از نرمافزار SPSS نسخه 25 و نرم افزار Amos در سطح خطای 05/0 بهره گرفته شد. نتایج پژوهش نشان داد که اثر مهارتهای ارتباطی و تعاملات اجتماعی دانش آموزان بر نحوه گذراندن اوقات فراغت آنها از نوع میانجی جزئی می-باشد.