سردار محمدی؛ سیاوش خداپرست؛ وحید بخشعلی پور
چکیده
این پژوهش با هدف ارتباط بین شایستگیهای شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری 150 نفر از کلیه کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان بودند که با استفاده از جدول مورگان تعداد 110 نفر بهعنوان نمونه نهایی تحقیق قرار گرفتند و دادههای ...
بیشتر
این پژوهش با هدف ارتباط بین شایستگیهای شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری 150 نفر از کلیه کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان بودند که با استفاده از جدول مورگان تعداد 110 نفر بهعنوان نمونه نهایی تحقیق قرار گرفتند و دادههای احصاء شده از آنها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری تجزیهوتحلیل شدند. یافتههای تحقیق نشان داد که میانگین شایستگیهای شغلی 80/2، هوش فرهنگی 29/3 و اثربخشی 61/3 بود و ضریب مسیر بین شایستگیهای شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی سازمانی 716/0، بین شایستگیهای شغلی و اثربخشی 623/0، بین هوش فرهنگی و اثربخشی 527/0 میباشد که برآیند تحقیق نشان داد که بین متغیرها ارتباط معنیداری وجود دارد و با ارتقای شایستگیهای شغلی و استفاده بیشتر و بهینهتر از هوش فرهنگی در قالب رویههای سازمانی، میتوان بر اثربخشی افزود.
وحید بخشعلی پور؛ سیاوش خداپرست سرشکه؛ مرتضی رضایی صوفی
چکیده
سازمانهای آموزشی کشور متناسب با رشد تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، نیازمند دگرگونیهایی در فعالیتهای توانمندسازی نیروی انسانی خود میباشند؛ پژوهش حاضر نیز با هدف ارتباط بین میزان کاربست شاخصهای تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات با مولفههای توانمندسازی دبیران ورزش در وزارت آموزش و پرورش انجام شد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی ...
بیشتر
سازمانهای آموزشی کشور متناسب با رشد تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، نیازمند دگرگونیهایی در فعالیتهای توانمندسازی نیروی انسانی خود میباشند؛ پژوهش حاضر نیز با هدف ارتباط بین میزان کاربست شاخصهای تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات با مولفههای توانمندسازی دبیران ورزش در وزارت آموزش و پرورش انجام شد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و از حیث ماهیت و روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی میباشد، جامعه آماری را 118 دبیر ورزش در آموزش و پرورش استان گیلان تشکیل دادند. از دو پرسشنامه ترکیبی معتبر، تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و سنجش مولفههای توانمندسازی با ضریب آلفای بالای 0/90 استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روشهای آماری K-Sو آزمون همبستگی پیرسون و اسپیرمن برای تعیین ارتباط متغیرها استفاده گردید. خروجی دادههای بدست آمده نشان می دهد که (69/49 درصد) را مردان و (30/51درصد) را زنان در این تحقیق تشکیل دادند و مولفه مسئولیت پذیری و خودمختاری به ترتیب با (4/811) و (3/791) دارای بیشترین و کمترین میانگین در بین متغیرها بودند. با توجه به نتایج تحقیق، تکنولوژیهای اطلاعات و ارتباطات در توانمند نمودن معلمان ورزش نقش مهمی میتواند ایفا نمایند و استفاده از کلاسهای آموزشی توانمندسازی برای حیات مراکز آموزشی امری بدیهی به نظر میرسد.