رسانه های ورزشی
فاتح فرازیانی؛ محبوبه روزبهانی؛ پروین فرجی
چکیده
این پژوهش با هدف ارائه مدل ارتباطی استفاده آسیبزا از اینترنت و دلبستگی ناایمن با نقش میانجی مشارکت ورزشی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم صورت گرفت. تحقیق حاضر از نوع هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی-همبستگی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه شهرستان جوانرود در سال تحصیلی 1403-1402 ...
بیشتر
این پژوهش با هدف ارائه مدل ارتباطی استفاده آسیبزا از اینترنت و دلبستگی ناایمن با نقش میانجی مشارکت ورزشی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم صورت گرفت. تحقیق حاضر از نوع هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی-همبستگی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه شهرستان جوانرود در سال تحصیلی 1403-1402 بود. با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحله ای322 نفر از آنها انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده آسیبزا از اینترنت کاپلان (2002)، پرسشنامه سبک دلبستگی کولینز و رید (1997) و پرسشنامه انگیزه مشارکت ورزشی گیل (1993) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از آمار توصیفی میانگین، انحراف معیار و واریانس و در سطح آمار استنباطی از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و تحلیل مسیر و آزمون سوبل با استفاده از نرم افزار spss27 و نرم افزار SmartPLS3 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که متغیر استفاده آسیبزا از اینترنت بر دلبستگی ناایمن با توجه به نقش میانجی مشارکت ورزشی تأثیر دارد. با توجه به یافتههای پژوهش حاضر برای کاهش آسیبهای ناشی از اینترنت و فضای مجازی و سبکهای دلبستگی ناایمن در نوجوانان میباید زمینه مشارکت ورزشی بیشتر این افراد را فراهم نمود.
مریم موسیوند؛ فاتح فرازیانی
دوره 3، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 11-21
چکیده
هدف پژوهش، بررسی تأثیر مولفه های فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش کارکنان سازمان ورزش و جوانان استان همدان بود.جامعهی آماری پژوهش شامل: 168 نفر از کارکنان سازمان سازمان ورزش و جوانان بودند، تعداد 116 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای با انتساب متناسب،برای مطالعه انتخاب شدند.ابزار پژوهش پرسشنامهای بود ...
بیشتر
هدف پژوهش، بررسی تأثیر مولفه های فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش کارکنان سازمان ورزش و جوانان استان همدان بود.جامعهی آماری پژوهش شامل: 168 نفر از کارکنان سازمان سازمان ورزش و جوانان بودند، تعداد 116 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای با انتساب متناسب،برای مطالعه انتخاب شدند.ابزار پژوهش پرسشنامهای بود که گروهی از کارشناسان روایی آن را تایید کردند و برای تعیین پایایی آن ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید (α1=0.91, α2=0.85).تحلیل دادهها بهوسیلهی نرمافزار SPSSwin16 انجام شد. نتایج نشان داد که سطح مدیریت دانش در بین کارکنان سازمان سازمان ورزش و جوانان در حدّ«متوسط» بود. نتیجه تحلیل همبستگی نشان داد که رابطه شاخصهای فناوری اطلاعات، یعنی: سیستم های پشتیبانی مدیریت ارشد، سیستم های اطلاعات مدیریت، سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری، سیستم های خودکار کردن فعالیت های اداری، سیستم های فرایند کار، سیستم های شبکه با مدیریت دانش، مثبت و معنادار بود. همچنین، یافتههای تحلیل مسیر نشان دادند که در مجموع شاخصهای فناوری اطلاعات 7/50 درصد از واریانس متغیر وابستهی مدیریت دانش را تبیین نمودند. فراهم کردن زیر ساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضمن بهره مند ساختن کارکنان از دانش باعث ارتقای بهره وری شغلی شان شده و زمینه بهبود مدیریت دانش را فراهم سازد.
فاتح فرازیانی؛ مرتضی طاهری؛ الهه عرب عامری
دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 62-71
چکیده
هدف از این پژوهش برجستهسازی نتایج تحقیقات گذشته در مورد اثرگذاری رسانهها در ایفای نقش زنان در عرصههای بینالمللی ورزش بود، روش تحقیق ارزشیابی انتقادی نتایج تحقیقات گذشته بود که با بهره گیره از روش ترکیب به ارائه راهکارهایی در زمینه برطرف سازی موانع و حل مسئله پرداخته است. در این پژوهش به نقش رسانهها در ایفای نقش زنان در توسعه ...
بیشتر
هدف از این پژوهش برجستهسازی نتایج تحقیقات گذشته در مورد اثرگذاری رسانهها در ایفای نقش زنان در عرصههای بینالمللی ورزش بود، روش تحقیق ارزشیابی انتقادی نتایج تحقیقات گذشته بود که با بهره گیره از روش ترکیب به ارائه راهکارهایی در زمینه برطرف سازی موانع و حل مسئله پرداخته است. در این پژوهش به نقش رسانهها در ایفای نقش زنان در توسعه مرزهای بینالمللی ورزش چه بهعنوان ورزشکار و چه بهعنوان مربی و مدیر پرداختهشده است. اطلاعاتی درزمینه حضور موفقیتآمیز کشورهای مختلف و همینطور ایران در توسعه ورزش زنان در عرصههای بینالمللی ارائهشده است به اهمیت نقش رسانهها در تسهیل این روند پرداختهشده است که نشان میدهد زنان باید تلاش کنند مهارتهای مناسب و رفتارهای لازم برای رقابت را نشان دهند و راهکارهای مبارزه با نمونههای قالبی که مانع از پیشرفت آنها شده است را یاد بگیرند. نگرشهای ریشهداری که طی چند صدسال شکلگرفته را از بی ببرند. این نمونههای قالبی، زنان را از تصدی و موفقیت در مشاغل مدیریتی و ورزشی بازمیدارد. رسانه ابزاری قدرتمند جهت از بین بردن اینگونه رفتارها و نگرشها در جامعه جهانی است که در تعالی نقش زنان در تمامی عرصهها ازجمله ورزش میتواند مؤثر واقع شود. حضور بانوان بهعنوان نیمی از پیکره جامعه ما در فعالیتهای ورزشی و تربیتبدنی، بهعنوان یک ضرورت انکارناپذیر در تأمین سلامت و بهداشت جسم و روان و پیشگیریکننده انواع انحرافات اجتماعی، کاهش هزینههای درمانی، افزایش تولید و بهرهوری و پیشرفت جامعه است که یکی از مهمترین ابزارها در جهت هموار کردن این مسیر فرهنگسازی توسط رسانههاست.