با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
تعیین اثر تصویر برند یک شخصیت مشهور ورزشی بر وفاداری و تمایل به خرید مصرف‌کنندگان: مطالعه موردی حسن یزدانی قهرمان المپیک

مهدی باقری؛ علیرضا الهی؛ حسین اکبری یزدی

دوره 8، شماره 2 ، بهمن 1399، ، صفحه 49-60

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.50047.1365

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، تأثیرگذاری تصویر برند یک شخصیت مشهور ورزشی روی وفاداری هواداران به محصولات تبلیغ‌شده توسط وی و تمایل به خرید آن‌ها از آن محصول است. بدین منظور از پرسش‌نامه‌های استاندارد تصویر برند ورزشکاران(ارای و همکاران،2013)، تمایل به خرید(دیالو،2012)و(کاترین ومییر،2010) و وفاداری به برند هواداران(کارول و آهوویا،2006)و(بنت و رندل ...  بیشتر

اعتباریابی و روایی سنجی ابزار سنجش پرسشنامه تبلیغات دهان‌به‌دهان در ورزش

حسین کردلو؛ علیرضا الهی

دوره 5، شماره 3 ، خرداد 1397، ، صفحه 77-88

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر، استانداردسازی (سنجش روایی و پایایی) پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان در ورزش بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان باشگاه‌های بدنسازی شهرستان ایلام که دست کم یک سال سابقه فعالیت ورزشی داشته‌اند، تشکیل دادند. ملاک حجم نمونه لازم برای گردآوری داده‌ها با توجه به تعداد سؤالات (21سوال) در تحلیل عاملی به این منظور ...  بیشتر

ارتباط تبلیغات دهان به دهان با تمایل حضور مشتریان در باشگاه های ورزشی: مطالعه باشگاه های پرورش اندام ایلام

حسین کردلو؛ رضا خورشیدی؛ علیرضا الهی

دوره 3، شماره 4 ، شهریور 1395، ، صفحه 25-34

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر توصیف و تعیین رابطه بین تبلیغات دهان به دهان و تمایل حضور مشتریان باشگاه‌های پرورش اندام ایلام بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان باشگاه‌های بدنسازی شهرستان ایلام که دست کم یک سال سابقه فعالیت ورزشی داشته‌اند را تشکیل دادند. به این منظور 280 مشتری از باشگاه‌های بدنسازی به صورت تصادفی انتخاب شد ...  بیشتر

تحلیل محتوای مقالات نشریه علوم حرکتی و ورزش دانشگاه خوارزمی

علی ضیائی؛ علیرضا الهی؛ ایمان بخشوده نیا

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 51-62

چکیده
  در این مقاله، تعداد 167 مقاله انتشار یافته در 16 شماره اولیه نشریه علوم حرکتی و ورزش از سال 1381 تا 1389 مورد تحلیل محتوا قرار گرفته است. ابزار تحقیق شامل یک چک ­لیست کدگذاری بود که روایی محتوایی و صوری آن توسط 6 نفر از اساتید متخصص در زمینه تحلیل محتوا تایید شد. با توجه به کم بودن داده­ها و عدم دخالت نظرات شخصی از ضریب توافق بین کدگذاران ...  بیشتر