رسانه های ورزشی
بهاره رحمانیان کوشککی؛ مرضیه خلیفه سلطانی؛ سعید جعفری
چکیده
هدف از تحقیق حاضر، ارائه مدل مدیریت رسانههای ورزشی با رویکرد توسعه دیپلماسی ورزشی بود. روش تحقیق از نوع کیفی، شیوه دادهبنیاد و رویکرد تحلیل سیستماتیک میباشد. جامعه آماری شامل مدیران سازمانهای ورزشی، اصحاب رسانه ورزشی و اساتید دانشگاه بودند و نمونهگیری به صورت گلولهبرفی صورت گرفت. جهت جمعآوری اطلاعات از مصاحبه نیمهساختاریافته ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر، ارائه مدل مدیریت رسانههای ورزشی با رویکرد توسعه دیپلماسی ورزشی بود. روش تحقیق از نوع کیفی، شیوه دادهبنیاد و رویکرد تحلیل سیستماتیک میباشد. جامعه آماری شامل مدیران سازمانهای ورزشی، اصحاب رسانه ورزشی و اساتید دانشگاه بودند و نمونهگیری به صورت گلولهبرفی صورت گرفت. جهت جمعآوری اطلاعات از مصاحبه نیمهساختاریافته استفاده گردید، که محقق با انجام 17 مصاحبه به اشباع نظری رسید. روائی سؤالات مصاحبه مرحله به مرحله توسط خبرگان تأئید قرار گرفت و پایایی سؤالات از طریق پایایی باز آزمون 94 درصد بدست آمد. با تجزیه و تحلیل دادهها توسط نرم افزار مکسکیودیای، 465 کد اولیه، 51 مقوله فرعی و 13 مقوله اصلی بدست آمد و طی سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی، مدل تحقیق طراحی گردید. مقولهها بر اساس الگوی پرادایمی اشتراوس و کوربین در محورهای عوامل علی، زمینهای، مداخلهگر، راهبردها و پیامدها قرار گرفتند. نتایج نشان داد، دیدگاه راهبردی و تعاملگرایی، موجب رشد اقتصادی، رشد فرهنگی و شهرت بینالمللی و در نهایت جهانیسازی و دستیابی به قدرت نرم خواهد شد. بنابراین مسئولین باید با ایجاد برنامه ساختارمند و هدفمند، جهت مدیریت رسانههای ورزشی بکوشند.
رسانه های ورزشی
مرضیه خلیفه سلطانی؛ سعید جعفری؛ بهاره رحمانیان کوشککی
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مصرف رسانهای بر رفتار حامی محیطزیست با نقش میانجی آگاهی زیستمحیطی دانشجویان علوم ورزشی استان سیستان و بلوچستان بود. روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی بود و جامعه آماری همه دانشجویان علوم ورزشی استان سیستان و بلوچستان بودند که 271 نفر بهعنوان نمونه آماری از روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. ابزار جمعآوری ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مصرف رسانهای بر رفتار حامی محیطزیست با نقش میانجی آگاهی زیستمحیطی دانشجویان علوم ورزشی استان سیستان و بلوچستان بود. روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی بود و جامعه آماری همه دانشجویان علوم ورزشی استان سیستان و بلوچستان بودند که 271 نفر بهعنوان نمونه آماری از روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها شامل پرسشنامه استاندارد مصرف رسانهای محمودیان و همکاران (2015)، پرسشنامه آگاهی زیستمحیطی سی و همکاران (2022) و پرسشنامه رفتار حامی محیطزیست ون و دیو (2022) بود. برای بررسی روایی پرسشنامهها از رواییهای صوری و محتوایی استفاده شد. دادهها از طریق روش مدلسازی معادله ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل تحلیل شد. تحلیلهای مدلسازی معادله ساختاری، برازندگی الگوی پیشنهادی را تأیید کرد. نتایج حاکی از اثرات مثبت و مستقیم مصرف رسانهای و آگاهی زیستمحیطی بر رفتار حامی محیطزیست بود. همچنین اثر مثبت و غیرمستقیم مصرف رسانهای از طریق آگاهی زیستمحیطی بر رفتار حامی محیطزیست دانشجویان علوم ورزشی نشان داده شد. با توجه به نتایج پژوهش، یکی از روشهای ترغیب دانشجویان برای درگیری در رفتارهای فرانقش برای رفتار حامی محیطزیست، بهبود و ارتقای آگاهی زیستمحیطی از طریق استفاده از ظرفیت رسانههای اجتماعی و ملی است.