امیر احمدی؛ اکبر آفرینش خاکی؛ طیبه زرگر؛ حسن قاسمعلیپور
چکیده
هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل راهبردهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از آیندهپژوهی است. نوع تحقیق، کاربردی و ازنظر ماهیت، تحلیلی- اکتشافی است. یک گروه 20 نفره از اساتید منتخب آشنا با حامیان مالی تیمهای ورزشی، برخی مدیران منتخب تیمهای لیگ برتر فوتبال، حامیان مالی تیمهای ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل راهبردهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از آیندهپژوهی است. نوع تحقیق، کاربردی و ازنظر ماهیت، تحلیلی- اکتشافی است. یک گروه 20 نفره از اساتید منتخب آشنا با حامیان مالی تیمهای ورزشی، برخی مدیران منتخب تیمهای لیگ برتر فوتبال، حامیان مالی تیمهای لیگ برتر و برخی هواداران منتخب، بهصورت نمونهگیری هدفمند از نوع معیاری، برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند. سپس 15 نفر از جامعه آماری بخش قبلی، جهت انجام تحلیل اثرات متقاطع اعلام آمادگی کردند. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از روشهای ترکیبی پنل خبرگان و اثرات متقاطع میکمک استفاده شد. یافتهها نشان داد که مهمترین پیشرانهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران، به ترتیب میزان تأثیرگذاری، عبارتاند از: انتشار میزان تعهد و پایبندی حامی تیم نسبت به تعهدات خود، انتشار دستاوردها (موفقیتها) ی حامی تیم در رسانه، انتشار برنامههای آینده حامی تیم برای تیم، انتشار نظرات اعضای تیم نسبت به حامی تیم و انتشار خدمات مادی و معنوی حامی تیم به تیم. به حامیان تیمهای فوتبال لیگ برتر پیشنهاد میشود از ابزار رسانه بهمنظور توسعه اعتبار خود در بین هواداران تیمهای ورزشی استفاده نمایند تا شاهد کسب نتایج بهتر برای تیم و نهایتاً خود باشند.
رسانه های ورزشی
حمید محسنی سربندی؛ اکبر آفرینش خاکی؛ طیبه زرگر؛ معصومه شهبازی؛ شیوا آزاد فدا
چکیده
هدف از این پژوهش، ارائه برخط سازی برنامههای منتورینگ در معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزش و پرورش میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تماتیک می باشد. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (اساتید، معلمان، مدیران و ...) و منابع اطلاعاتی (کتابها، مقالات، اسناد، رسانهها و ...) بود. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، ارائه برخط سازی برنامههای منتورینگ در معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزش و پرورش میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تماتیک می باشد. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (اساتید، معلمان، مدیران و ...) و منابع اطلاعاتی (کتابها، مقالات، اسناد، رسانهها و ...) بود. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی بر مبنای رسیدن به اشباع نظری انجام شد (19 نفر). ابزار پژوهش شامل مطالعه کتابخانهای نظامند و مصاحبههای اکتشافی ساختارمند بود. روایی ابزار براساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید. جهت تحلیل یافتهها از روش کدگذاری مفهومی چندمرحلهای با رویکرد تحلیل سیستمی استفاده شد. براساس چارچوب مفهومی استخراج شده سه کد محوری بهمنظور تدوین راهبردهای رسانهای اجرای برنامههای منتورینگ در معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزش و پرورش وجود دارد. کد محوری راهبردهای رسانهای قبل از اجرای برنامههای منتورینگ که دارای مقولههای ارتباطی، برنامهریزی، آمادهسازی و منابع انسانی میباشد. کد محوری راهبردهای رسانهای حین اجرای برنامههای منتورینگ که دارای مقولههای اطلاعرسانی، شبکهسازی و کانالهای ارتباطی میباشد و کد محوری راهبردهای رسانهای بعد از اجرای برنامههای منتورینگ که شامل ارزیابی و برنامههای رسانهای میباشد.