رسانه های ورزشی
سید احسان امیر حسینی؛ ایوب عامری؛ احسان مرادیان
چکیده
پژوهش حاضر با هدف مقایسه تمایل به خرید برندهای ورزشی داخلی و خارجی مشتریان نسل Z با تأکید بر اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمام مشتریان نسل Z فروشگاههای ورزشی شهر یاسوج میباشد که اطلاعات کاملی در خصوص تعداد آنان در دسترس نبود. با توجه به فرمول حجم ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف مقایسه تمایل به خرید برندهای ورزشی داخلی و خارجی مشتریان نسل Z با تأکید بر اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمام مشتریان نسل Z فروشگاههای ورزشی شهر یاسوج میباشد که اطلاعات کاملی در خصوص تعداد آنان در دسترس نبود. با توجه به فرمول حجم نمونه کوکران در شرایط نامشخص بودن حجم جامعه تعداد 384 نفر بهعنوان نمونه تحقیق مشخص شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی سون و همکاران (2021) و همچنین پرسشنامه بون و همکاران (2020) بود. به منظور تجزیهوتحلیل دادهها از روش تی مستقل و آزمون تحلیل واریانس استفاده گردید. مطابق با نتایج مشخص گردید که بین تمایل به خرید برندهای ورزشی داخلی مشتریان نسل Z بر اساس نوع اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی تفاوت معناداری وجود دارد (658/13=F؛ 001/0=سطح معناداری). بهصورتی که میزان تمایل به خرید برندهای ورزشی داخلی مشتریان نسل Z در گروه دوستان و همسالان (85/2) بیشتر از سایر گروهها میباشد. مطابق با نتایج مشخص گردید که بین تمایل به خرید برندهای ورزشی خارجی مشتریان نسل Z بر اساس نوع اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی تفاوت معناداری وجود دارد (587/11=F؛ 001/0=سطح معناداری). بهصورتی که میزان تمایل به خرید برندهای ورزشی خارجی مشتریان نسل Z در گروه تبلیغکنندگان (08/4) بیشتر از سایر گروهها میباشد. به عبارتی گروه تبلیغکنندگان بیشترین نفوذ بر تمایل به خرید برندهای ورزشی خارجی مشتریان نسل Z را داشتند.
رسانه های ورزشی
سید احسان امیر حسینی؛ غلامعلی لطفی؛ ساره اسدالهی
چکیده
تحقیق حاضر باهدف ارائه مدل توسعه اکوسیستم دانش در ورزش مدارس ایران با تأکید بر فناوریهای نوین طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر از نوع آمیخته بود که در دو فاز کیفی و کمی اجرا گردید. جامعه-ی آماری بخش کیفی شامل نخبگان و صاحبنظران حوزه ورزش در مدارس و مدیریت دانش و در بخش کمی؛ معاونان، روسا و کارشناسان معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزشوپرورش ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف ارائه مدل توسعه اکوسیستم دانش در ورزش مدارس ایران با تأکید بر فناوریهای نوین طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر از نوع آمیخته بود که در دو فاز کیفی و کمی اجرا گردید. جامعه-ی آماری بخش کیفی شامل نخبگان و صاحبنظران حوزه ورزش در مدارس و مدیریت دانش و در بخش کمی؛ معاونان، روسا و کارشناسان معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزشوپرورش در تمامی استانهای کشور بود. ابزار تحقیق حاضر شامل پرسشنامه و مصاحبههای نیمه ساختارمند بود. جهت بررسی دادههای پژوهش در بخش کیفی از کدگذاری مطابق با رویکرد گلیزر و در بخش کمی از روش معادلات ساختاری استفاده شد. کلیه روند تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش حاضر در نرمافزارهای SPSS نسخه 20 و Smart PLS نسخه 3 انجام گردید. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که در جهت توسعه اکوسیستم دانش در ورزش مدارس ایران با تأکید بر فناوریهای نوین میبایستی به عواملی شامل تحول فناوری، ماهیت دانش، تجارب فرهنگی، بسترفنی، شرایط حقوقی و قانونی، تسهیل دسترسی، اعتبار دانش، تعاملات بخشی و خلق دانش توجه نمود. توجه به عوامل شناسایی میتواند ضمن ایجاد دانش اولیه، بستر فنی و حمایت از توسعه اکوسیستم دانش؛ شرایطی جهت بهبود وضعیت ورزش مدارس در این خصوص را داشته باشد
مهارت های ارتباطی در ورزش
ابوالفضل گرامی؛ سید احسان امیر حسینی؛ فرهاد راد
چکیده
هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل توسعه گردشگری ورزشی هوشمند با اینترنت اشیاء در ایران بود. روش پژوهش، ترکیبی، اکتشافی و متوالی (کیفی- کمّی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل اساتید دانشگاهی آشنا با اینترنت اشیاء که پژوهشهایی در این زمینه انجام داده بودند، کارشناسان اینترنت اشیاء در مرکز آیوتیک ایران و برخی از مدیران گردشگری و گردشگری ورزشی ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل توسعه گردشگری ورزشی هوشمند با اینترنت اشیاء در ایران بود. روش پژوهش، ترکیبی، اکتشافی و متوالی (کیفی- کمّی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل اساتید دانشگاهی آشنا با اینترنت اشیاء که پژوهشهایی در این زمینه انجام داده بودند، کارشناسان اینترنت اشیاء در مرکز آیوتیک ایران و برخی از مدیران گردشگری و گردشگری ورزشی که تجربه استفاده از اینترنت اشیا را داشتند، بود. با بهرهگیری از روش نمونهگیری هدفمند و گلولهبرفی و تکنیک اشباع نظری به نمونهگیری در بخش کیفی اقدام شد (20 نفر). برای تحلیل دادههای مربوط به مصاحبه از روش کدگذاری استفاده شد. جامعة آماری بخش کمّی این پژوهش، همان بخش قبلی (50 نفر) با نمونهگیری تمامشمار بود. برای جمعآوری اطلاعات در بخش کمّی از پرسشنامه محققساخته برگرفته از بخش کیفی استفاده شد که به دو بخش کلی ویژگیهای جمعیتشناختی و سؤالهای آن تقسیم شد. این پرسشنامه شامل 59 گویه و در قالب شش مؤلفه اصلی بهصورت پنج گزینهای لیکرت (خیلی زیاد=5 امتیاز تا خیلی کم=1 امتیاز) بود. در بخش کیفی پژوهش مشخص شد که مقولهها در قالب 59 کد مفهومی مشخص شدند و در دل ابعاد ششگانه مدل پارادایمی جای گرفتند. در بخش کمّی نیز مشخص شد که هر شش مؤلفه اصلی پژوهش از برازش مناسبی برخوردار بود. استفاده از اینترنت اشیاء با توجه به مزایای بسیاری که دارد، برای رشد صنعت گردشگری ورزشی کشور بسیار مفید و ضروری است؛ ازاینرو پیشنهاد میشود مدیران گردشگری ورزشی کشور از تکنیکهای اینترنت اشیاء استفاده کنند.