محسن معادی؛ علیمحمد صفانیا؛ ابوالفضل فراهانی؛ حمید قاسمی؛ علی اصغر دورودیان
چکیده
داشتن الگوی بازاریابی ارتباطی یکپارچه از ایجاد هزینههای اضافی، نگرشهای نادرست، سرمایهگذاریهای بیهدف در حوزههایی که اثر معنا-داری بر عملکرد و ذینفعان آنها ندارد پیشگیری مینماید. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اعتباریابی راهبردهای موثر بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش انجام شده است. روش تحقیق ...
بیشتر
داشتن الگوی بازاریابی ارتباطی یکپارچه از ایجاد هزینههای اضافی، نگرشهای نادرست، سرمایهگذاریهای بیهدف در حوزههایی که اثر معنا-داری بر عملکرد و ذینفعان آنها ندارد پیشگیری مینماید. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اعتباریابی راهبردهای موثر بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش انجام شده است. روش تحقیق حاضر از نظر روش گردآوری دادهها آمیخته بود که به دو روش کیفی و کمی انجام گرفت. جامعه آماری در بخش کیفی خبرگان تربیت بدنی و ورزش وزارت آموزش و پرورش شامل معاونت تربیت بدنی و سلامت، روابط عمومی و کارشناسان تربیت بدنی وزارتخانه و اساتید دانشکده های تربیت بدنی با سابقه تدریس بازاریابی ورزشی و حوزه تربیت بدنی که تعداد آنها برابر با 16 نفر بود. همچنین در بخش کمی جامعه آماری معلمان تربیت بدنی (که سطح تحصیلات آنها ارشد و بالاتر بود)، دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدیریت ورزشی و کارشناسان آموزش و پرورش بودند که تعداد آنان شامل 360 نفر بود، میباشند. تجزیه و تحلیل قسمت کیفی با کمک نرم افزار Maxqda نسخه 2020 انجام گرفت، همچنین تجزیه و تحلیل قسمت کمی (تحلیل عاملی اکتشافی و اعتباریابی) با نرم افزار SPSS نسخه 26 و مدل معادلات ساختاری AMOS انجام گرفت. نتایج نشان داد راهبردها از 32 عامل و چهار مولفه تامین مالی، ترفیع، ساختار آموزش و شناسایی روشهای بازاریابی تشکیل شده است. همچنین در بخش کمی نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نیز مورد تایید قرار گرفت و در نهایت بارهای عاملی سوالات بزرگتر از 4/0 بود به این معنی که مدل کمی راهبردها از برازش مناسبی برخوردار بود.
رسانه های ورزشی
مجید رجبی؛ ابوالفضل فراهانی
چکیده
هدف این تحقیق، تحلیل محتوای پژوهشهای خصوصیسازی در ورزش ایران بود. روش تحقیق از نوع کمّی و مبتنی بر تحلیل محتوا با رویکرد توصیفی بود. جامعه آماری شامل تمام پژوهشهای خصوصیسازی در ورزش ایران تا پایان تابستان 2021 بود. نمونه آماری نیز برابر با جامعه آماری بود. برای انجام این تحقیق، وبسایت نشریههای علمیپژوهشی ورزشی جستوجو شد، ...
بیشتر
هدف این تحقیق، تحلیل محتوای پژوهشهای خصوصیسازی در ورزش ایران بود. روش تحقیق از نوع کمّی و مبتنی بر تحلیل محتوا با رویکرد توصیفی بود. جامعه آماری شامل تمام پژوهشهای خصوصیسازی در ورزش ایران تا پایان تابستان 2021 بود. نمونه آماری نیز برابر با جامعه آماری بود. برای انجام این تحقیق، وبسایت نشریههای علمیپژوهشی ورزشی جستوجو شد، اما برای دستیابی به پژوهشهای مربوط به سالهای قبل که در وبسایت نشریههای علمیپژوهشی نیامده است و همچنین برای سایر پژوهشها، در بانکهای اطلاعاتی مختلف جستوجو انجام شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (نمودار و جداول ) از نرمافزار اکسل استفاده شد. نتایج نشان داد، بهطورکلی، 98 پژوهش در زمینه خصوصیسازی ورزش ایران انجام شده و گزارش شده است که 5/17 درصد پژوهشها در حوزه خصوصیسازی فوتبال و باشگاههای فوتبال، 5/22 درصد پژوهشها در حوزه خصوصیسازی اماکن ورزشی و 60 درصد پژوهشها در سایر زمینههای خصوصیسازی ورزش بودند. از دیگر نتایج این تحقیق، سهم بسیار اندک پایاننامه و رساله دانشجویان دانشگاهها است. بهطورکلی، 98 پژوهش از سال 1995 تا پایان تابستان 2021 که حدود 26 سال است، کمیت قابلقبولی را نشان نمیدهد. 24 پژوهش به موانع خصوصیسازی ورزش ایران پرداختند. از نتایج این تحقیق آن است که زمینههای مناسب برای پژوهشهای آینده خصوصیسازی در ورزش ایران مشخص میشود.