مهدی رسولی؛ محسن ارمغانی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تحلیل بازاریابی کمین در فوتبال ایران ، جام ملت های آسیا 2019 می باشد. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و روش پژوهش، تلفیقی (تحلیل محتوا کمی و کیفی) می باشد. جامعه آماری در بخش اول رسانه هایی که اقدام به بازاریابی کمین کرده بودند که بر اساس روش نمونه گیری کل شمار که در این راستا بر اساس سایت الکسا،30 سایت پر بازدید ایران و رسانه ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تحلیل بازاریابی کمین در فوتبال ایران ، جام ملت های آسیا 2019 می باشد. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و روش پژوهش، تلفیقی (تحلیل محتوا کمی و کیفی) می باشد. جامعه آماری در بخش اول رسانه هایی که اقدام به بازاریابی کمین کرده بودند که بر اساس روش نمونه گیری کل شمار که در این راستا بر اساس سایت الکسا،30 سایت پر بازدید ایران و رسانه ملی در زمان برگزاری بازی های تیم ملی ایران در طول مدت برگزاری رویداد و در پخش زنده بازی ها تیم فوتبال ایران از طریق تلویزیون ایران در طول مدت حضور این تیم در رویداد ، تعداد 81 مورد تبلیغات بازاریابی کمین به عنوان نمونه تحقیق مشخص گردیدند. در بخش دوم برای شناسایی روش های پیشگیری و برخورد، جامعه آماری صاحب نظران آشنا با موضوع تحقیق در فدراسیون فوتبال ایران می باشند که بر اساس روش نمونه گیری هدفمند و قضاوتی ، تعداد 5 نفر به عنوان نمونه تحقیق مشخص گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر به دو صورت انجام گرفت،که در بخش اول برای شناسایی وضعیت چک لیست محقق ساخته و در بخش دوم برای شناسایی راه کار های مقابله با بازاریابی کمین کارگروهی متمرکز صورت پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بیشترین نوع بازاریابی کمین مورد استفاده بازایابی نقض مالکیت و بیشترین استراتژی مورد استفاده صنایع و سازمان ها ، استراتژی حمایت از پخش یک رخداد می باشد. با توجه به یافته های پژوهش راهکارهایی اجرایی ارانه گردیده است که میتواند راهگشای مدیران فدراسیون فوتبال باشد.
مهدی رسولی؛ رسول آزادی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی توسعه کسب و کارهای نوپای ورزشی، با تاکید بر نقش فضای مجازی انجام گرفته است. این پژوهش دارای رویکرد کیفی میباشد و از روش نظریه داده بنیاد اشتراس و کوربین استفاده شده است. روش جمعآوری دادهها مصاحبههای عمیق با 11 نفر از اساتید و صاحبان استارتآپهای ورزشی پس از رسیدن به حد اشباع نظری بود. روایی ابزار ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی توسعه کسب و کارهای نوپای ورزشی، با تاکید بر نقش فضای مجازی انجام گرفته است. این پژوهش دارای رویکرد کیفی میباشد و از روش نظریه داده بنیاد اشتراس و کوربین استفاده شده است. روش جمعآوری دادهها مصاحبههای عمیق با 11 نفر از اساتید و صاحبان استارتآپهای ورزشی پس از رسیدن به حد اشباع نظری بود. روایی ابزار در این تحقیق توسط مصاحبه شوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی و تایید گردید؛ همچنین برای محاسبه پایایی مصاحبههای انجام گرفته شده از روش توافق درون موضوعی استفاده گردید که 74 درصد بدست آمد که نشان از پایایی بالا در کدگذاریها میباشد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش کدگذاری در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد؛ که تعداد کدهای باز، 216 عدد و کدهای محوری، 34 عدد استخراج گردید. نتایج بدست آمده در 5 بعد اصلی شرایط علّی، شرایط محوری، شرایط زمینهای، شرایط مداخلهگر، راهبردها و پیامدها دستهبندی شد. خروجی الگوی بدست آمده برای توسعه کسب و کار از طریق فضای مجازی میتواند راهگشای مناسبی برای صاحبان کسب و کارهای نوپای ورزشی باشد.