رسانه های ورزشی
محمد رهبری نژاد؛ غلامرضا فرجی؛ سعید قربانی؛ سپیده قطنیان
چکیده
هدف از این پژوهش، تدوین الگوی همگرایی رسانههای ورزشی در حمایت از دیپلماسی ورزش بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه متخصصین دیپلماسی و استراتژی ورزشی و رسانه ورزشی است که شامل مدیران، مسئولان اجرایی فدراسیون ورزشهای حرفهای و صاحبنظران صنعت ورزش و استراتژی ورزشی در رشته های های ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، تدوین الگوی همگرایی رسانههای ورزشی در حمایت از دیپلماسی ورزش بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه متخصصین دیپلماسی و استراتژی ورزشی و رسانه ورزشی است که شامل مدیران، مسئولان اجرایی فدراسیون ورزشهای حرفهای و صاحبنظران صنعت ورزش و استراتژی ورزشی در رشته های های مختلف مدال آور همچون کشتی، وزنه برداری، دو میدانی، بسکتبال، فوتبال، والیبال و متخصصین حوزه رسانه ورزشی (اساتید رسانه، نخبگان رسانه ورزشی) تشکیل میدهند (18 نفر). روش نمونهگیری بهصورت هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری بود. ابزار پژوهش شامل مصاحبه اکتشافی (نیمه ساختارمند) بود. روایی ابزار بر اساس اعتبار نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید. جهت تحلیل یافتهها از روش پیشنهادی اترید-استرلینگ (2001) استفاده شد. 40 مضمون پایه و هفت مضمون سازماندهنده منابع انسانی، همگرایی ملی، قوانین و مقررات، امکانات زیرساختها، محتوای رسانهها، فعالیت رسانهای سازمانهای ورزشی و اقدامات مدیریتی کلان از جمله فاکتورهای الگوی همگرایی رسانههای ورزشی در حمایت از دیپلماسی ورزش میباشد.
محبوبه خوشدل احمدی؛ سعید قربانی؛ محمد علی نودهی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر طراحی الگوی مدیریت بحران پاندمی کرونا ویروس در صنعت ورزش با استفاده از ظرفیت فناوریهای نوین میباشد. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبه میدانی، جامعه آماری پژوهش، اساتید برجسته حوزة مدیریتورزشی متخصص در حوزة صنعت ورزش، برخی مدیران ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر طراحی الگوی مدیریت بحران پاندمی کرونا ویروس در صنعت ورزش با استفاده از ظرفیت فناوریهای نوین میباشد. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبه میدانی، جامعه آماری پژوهش، اساتید برجسته حوزة مدیریتورزشی متخصص در حوزة صنعت ورزش، برخی مدیران اجرایی سازمانهای ورزشی (هیئتهای ورزشی، ادارات ورزش و جوانان، فدراسیونهای ورزشی، تولیدکنندههای ورزشی) و همچنین برخی افراد متخصص در حوزه فناوری اطلاعات مثل اساتید رشته فناوری اطلاعات بودند که این افراد، بهصورت هدفمند برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردید (18 مصاحبه با 18 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت) و در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه (60 گویه و در قالب 11 مؤلفه) در بین کلیة متخصصین ورزشی و فعالین اقتصادی ورزشی بهصورت طبقهای تصادفی توزیع گردید (384 نمونه). نتایج نشان داد که در بخش کیفی پژوهش، مقولهها در قالب 11 مقوله و 60 کد مفهومی مشخص شد و در دل ابعاد ۶ گانه مدل پارادایمی بهصورت موجبات علی (2 مقوله)، مقوله اصلی: ظرفیتهای فناوریهای نوین برای مدیریت بحران کرونا در صنعت ورزش (1 مقوله)، راهبردها (3 مقوله)، شرایط زمینهای (2 مقوله)، شرایط مداخلهگر (3 مقوله) و پیامدها (1 مقوله) جای گرفتند. در بخش کمی نیز مشخص گردید که هر 6 مؤلفهی اصلی پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است بنابراین مدل پژوهش از برازش کافی برخوردار میباشد.