تبلیغات در ورزش
سیدمحمد کاشف؛ زهرا علی پور؛ میر حسن سید عامری
چکیده
این تحقیق به بررسی تأثیر تغییر رنگ لوگوی باشگاه پرسپولیس بر وفاداری هواداران با استفاده از مدل AIDA پرداخته است. هدف اصلی این مطالعه تحلیل چگونگی تأثیر تغییر رنگ لوگو، بر احساسات و واکنشهای هواداران و همچنین بررسی ارتباط این تغییرات با سطح وفاداری آنها نسبت به تیم میباشد. برای این منظور، 500 پرسشنامه از میان هواداران تیم پرسپولیس ...
بیشتر
این تحقیق به بررسی تأثیر تغییر رنگ لوگوی باشگاه پرسپولیس بر وفاداری هواداران با استفاده از مدل AIDA پرداخته است. هدف اصلی این مطالعه تحلیل چگونگی تأثیر تغییر رنگ لوگو، بر احساسات و واکنشهای هواداران و همچنین بررسی ارتباط این تغییرات با سطح وفاداری آنها نسبت به تیم میباشد. برای این منظور، 500 پرسشنامه از میان هواداران تیم پرسپولیس در دانشگاه هنر اسلامی تبریز جمعآوری شد و دادههای بهدستآمده با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزار Smart PLS تحلیل گردید. نتایج نشان دادند که تغییر رنگها توانستهاند توجه و تمایل هواداران را جلب کنند و درواقع به ایجاد یک ارتباط عاطفی بین هواداران و تیم کمک کنند. همچنین، یافتهها بیانگر آن هستند که انتخاب رنگهای مناسب میتواند تأثیرات قابلتوجهی بر تعامل هواداران و افزایش وفاداری آنها به تیم داشته باشد. با این حال، نتایج پژوهش، محدودیتهایی نیز دارند، از جمله تمرکز بر رنگهای خاص و عدم بررسی سایر عناصر طراحی لوگو. این مطالعه پیشنهاد میکند که پژوهشهای آینده میتوانند به بررسی تأثیر سایر عناصر طراحی و تنوع رنگها بر وفاداری هواداران بپردازند. یافتههای این تحقیق میتواند به مدیران ورزشی در بهبود استراتژیهای بازاریابی و ارتباطی خود کمک کند.
محسن طیبی؛ مجید کرامتی مقدم؛ میر حسن سید عامری
چکیده
هدف از انجام این تحقیق شناسایی عوامل انگیزاننده رسانههای نوین در ترغیب جوانان و نوجوانان به ورزش بود. ﺟﺎﻣﻌﺔ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﻴﻖ شامل ﻛﻠﻴﺔ خبرنگاران و نویسندگان ورزشی بود که در عرصه ورزش فعالیت داشتند که بر اساس فرمول کوکران، تعداد 277 نفر بهعنوان نمونه تحقیق به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری تحقیق شامل پرسشنامه ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق شناسایی عوامل انگیزاننده رسانههای نوین در ترغیب جوانان و نوجوانان به ورزش بود. ﺟﺎﻣﻌﺔ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﻴﻖ شامل ﻛﻠﻴﺔ خبرنگاران و نویسندگان ورزشی بود که در عرصه ورزش فعالیت داشتند که بر اساس فرمول کوکران، تعداد 277 نفر بهعنوان نمونه تحقیق به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساختهای بود که روایی صوری و محتوایی آن ضمن بررسی دقیق متون و ادبیات تحقیق، با نظرخواهی از اساتید و متخصصین (10 نفر) تایید شد. علاوه بر این سایر شاخصهای همسانی درونی از قبیل پایایی مرکب، متوسط واریانس استخراجی، حداکثر واریانس مشترک و متوسط واریانس مشترک مورد بررسی و تایید قرار گرفت. جهت تحلیل دادهها علاوه بر روشهای آمار توصیفی، از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد مهمترین عوامل انگیزاننده رسانههای نوین در ترغیب جوانان و نوجوانان به ورزش به ترتیب امکانات دیجیتالی (90/0)، کیفیت اطلاعرسانی (86/0)، ماهیت غیرانحصاری (84/0)، دورهمیهای آنلاین (80/0) و جاذبههای روانی (76/0) میباشند. در مجموع میتوان اذعان نمود که با توجه به عوامل انگیزاننده رسانههای نوین من جمله (امکانات دیجیتالی، کیفیت اطلاع رسانی، ماهیت غیرانحصاری، دورهمیهای آنلاین و جاذبههای روانی) و شناخت علایق جوانان و نوجوانان و همکاری و همراهی نخبگان عرصه ورزش و رسانه موجب ترغیب و تشویق هرچه بیشتر آنان به ورزش شد؛ تا ضمن مشارکت در ورزش و رشد و توسعه آن، کمترین آسیب به جوانان و نوجوانان برسد.