پریا عزیزی؛ فرشاد امامی؛ نازنین راسخ
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تدوین استراتژی های بازاریابی فدراسیون کاراته با رویکرد فناوری ارتباطات و تبلیغات با استفاده از روش آمیخته اجرا شده است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی است که به روش توصیفی- تحلیلی و به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق را روسا، نواب رئیس و مسئولین کمیته های فدراسیون کاراته، اساتید مدیریت ورزشی، خبرگان ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف تدوین استراتژی های بازاریابی فدراسیون کاراته با رویکرد فناوری ارتباطات و تبلیغات با استفاده از روش آمیخته اجرا شده است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی است که به روش توصیفی- تحلیلی و به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق را روسا، نواب رئیس و مسئولین کمیته های فدراسیون کاراته، اساتید مدیریت ورزشی، خبرگان و فعالان حوزه بازاریابی ورزشی و هم چنین قهرمانان و مربیان برجسته ورزش کاراته، آگاه به برنامه استراتژیک به تعداد 63 نفر را تشکیل می دهند. نمونه آماری در این تحقیق برابر با جامعه آماری (کل شمار) می باشد. ابزار تحقیق شامل پرسش نامه شناسایی SWOT، فرم های ماتریس ارزیابی عوامل درونی و عوامل بیرونی و هم چنین انجام مصاحبه با اعضای شورای راهبردی بازاریابی برای تدوین استراتژی ها می باشد. روایی پرسشنامه توسط 14 نفر از متخصصین این حوزه تایید و پایایی پرسشنامه ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و تدوین استراتژی ها از روش تجزیه و تحلیل SWOT و برای اولویت بندی استراتژی ها از روش برنامه ریزی استراتژیک کمی استفاده شد. یافته ها نشان داد که برنامه استراتژیک بازاریابی فدراسیون کاراته در ابعاد درونی دارای 14 قوت و 16 ضعف و در بعد بیرونی نیز دارای 13 فرصت و 12 تهدید میباشد که پس از ترسیم ماتریس ارزیابی درونی و بیرونی موقعیت استراتژیک بازاریابی فدراسیون کاراته در وضعیت رقابتی و موقعیت ST قرار گرفت. موقعیت رقابتی بدست آمده تاکید دارد فدراسیون کاراته می تواند
محمد فرجی؛ سیدجعفر موسوی؛ فرشاد امامی
چکیده
هدف این مطالعه بررسی تاثیر برندسازی شخصی ورزشکاران حرفهای در اینستاگرام بر مهاجرت ورزشی است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و اطلاعات لازم با استفاده از مطالعات کتابخانهای و دو پرسشنامه: 1.برند شخصی ورزشکاران حرفهای فرجی و همکاران(1400) و 2. علل مهاجرت ورزشکاران نخبه باقری و همکاران (2019) بدست آمد. جامعه آماری کلیه ورزشکاران حرفهای ...
بیشتر
هدف این مطالعه بررسی تاثیر برندسازی شخصی ورزشکاران حرفهای در اینستاگرام بر مهاجرت ورزشی است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و اطلاعات لازم با استفاده از مطالعات کتابخانهای و دو پرسشنامه: 1.برند شخصی ورزشکاران حرفهای فرجی و همکاران(1400) و 2. علل مهاجرت ورزشکاران نخبه باقری و همکاران (2019) بدست آمد. جامعه آماری کلیه ورزشکاران حرفهای فعال در اینستاگرام بوده و با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود تعداد 384 نفر نمونه بصورت هدفمند تعیین شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها به تایید اساتید رسید و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ تایید شد. نتایج نشان داد که برندسازی شخصی بر مهاجرت ورزشی تاثیر دارد چنانکه حدود 20 درصد از علل مهاجرت ورزشی را تبیین میکند. با توجه به مقدار ضریب بتا، میزان این تاثیر 0.446 بدست آمد. از عوامل چهارگانه برند شخصی؛ عوامل اخلاقی و سیاسی برند تاثیر معنیداری بر مهاجرت داشته و عوامل شخصی و عملکردی تاثیری نداشت. همچنین برندسازی شخصی ورزشکاران به ترتیب بر بعد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حرفهای مهاجرت ورزشی تاثیر داشته است. شبکههای اجتماعی، ورزشکاران را قادر میسازد تا در یک فضای دیجیتالی بر روند مهاجرت تأثیر گذار باشند. مهاجرت از لایه های متعددی از ورزشکاران، مالکان، مدیران، نمایندگان، مقامات و اصحاب رسانهها تشکیل شده و نه تنها عوامل اقتصادی از طریق استراتژی های بازاریابی، بلکه عوامل سیاسی، تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر می گیرد.
علی ساجدی سابق؛ سید عماد حسینی؛ فرشاد امامی
چکیده
گسترش روزافزون شرطبندی در فضای اینترنت و ایجاد مشکلات فردی و اجتماعی فراوان باعث نگرانیهای جوامع برای افراد درگیر در این عامل شده است. در این میان یکی از جنبه های مورد توجه در علل گرایش افراد به شرطبندیهای اینترنتی جنبه نیازهای روانی افراد به نظر میرسد. لذا در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نیازهای روانی افراد در گرایش به شرطبندی ...
بیشتر
گسترش روزافزون شرطبندی در فضای اینترنت و ایجاد مشکلات فردی و اجتماعی فراوان باعث نگرانیهای جوامع برای افراد درگیر در این عامل شده است. در این میان یکی از جنبه های مورد توجه در علل گرایش افراد به شرطبندیهای اینترنتی جنبه نیازهای روانی افراد به نظر میرسد. لذا در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نیازهای روانی افراد در گرایش به شرطبندی اینترنتی پرداخته شده است. در این پژوهش که از نظر نوع، همبستگی و از نظر هدف، کاربردی است؛ از مصاحبه با روش کدگذاری باز در روش کیفی و از پرسشنامه در روش کمی استفاده شده است. جامعه آماری بخش کیفی 12 نفر از نخبگان، متخصصان و کارشناسان مربوطه در حوزۀ علوم اجتماعی و ورزشی بودند که با روش گلوله برفی انتخاب شدند و در روش کمی 367 نفر از افراد شرکت کننده در شرطبندیها بودند که از این میان 188 نفر به وسیله فرمول کوکران و با روش نمونهگیری تصادفی مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته (شرطبندی در ورزش) جهت ارزیابی متغیرها استفاده شد و توسط 12 نفراز نخبگان روایی محتوی و صوری آن تایید شده و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 83/0 بدست آمد. برای تحلیل دادهها از نرمافزار اس.پی.اس.اس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد با توجه به مقادیر t تاثیر محیط و جامعه با همبستگی 82/0 و نیازهای روانی ا همبستگی 58/0 از جمله مهترین عوامل موثر بودند.
رسانه های ورزشی
عبدالرضا ساور؛ فرشاد امامی؛ سیدجعفر موسوی
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه مدل هویت ملی قهرمانان ورزشی مبتنی بر تحول رسانههای دیجیتال بود. روش پژوهش آمیخته اکتشافی بود و در دو بخش کمی و کیفی انجام شد. در بخش کیفی از طریق تحلیل مضمون به شناسایی مضمونهای اصلی و فرعی و در بخش کمی نیز با استفاده از نرمافزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس از طریق تحلیل عاملی تأییدی به بررسی برازش ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه مدل هویت ملی قهرمانان ورزشی مبتنی بر تحول رسانههای دیجیتال بود. روش پژوهش آمیخته اکتشافی بود و در دو بخش کمی و کیفی انجام شد. در بخش کیفی از طریق تحلیل مضمون به شناسایی مضمونهای اصلی و فرعی و در بخش کمی نیز با استفاده از نرمافزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس از طریق تحلیل عاملی تأییدی به بررسی برازش مدل پرداخته شد. مدیران و اساتید دانشگاهی آشنا به حوزه هویت ملی جامعه آماری بخش کیفی تحقیق را تشکیل دادند که از 13 نفر آنها که به روش گلوله برفی انتخابشده بودند مصاحبه به عمل آمد. در بخش کمی نیز جامعه آماری کلیه ورزشکاران رشتههای ورزشی بودند که تعداد 140 نفر بهعنوان نمونه در دسترس انتخاب شدند و به سؤالات پرسشنامه مستخرج از مصاحبهها پاسخ دادند. نتایج تحلیل مصاحبهها نشان داد درمجموع 32 گویه در 5 بعد دینی، سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی بهعنوان مؤلفههای هویت ملی ورزشکاران میباشد. در بخش کمی نیز نتایج نشان داد مدل تحقیق از برازش مطلوبی برخوردار است. بهعنوان نتیجهگیری میتوان گفت ورزشکاران کشورمان باید با موردتوجه قراردادن ابعاد هویت ملی، در راستای توسعه و تقویت هویت ملی گام بردارند.
مهارت های ارتباطی در ورزش
سیده مریم نقیب حسینی؛ سید عماد حسینی؛ فرشاد امامی
چکیده
امروزه تغییرات اساسی در رابطه با ابزارها و استراتژی های استفادهشده توسط خواص ورزشی برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی، مشاهده شده است. هدف پژوهش حاضر ارائة الگوی پارادایمی تأثیر شبکههای اجتماعی بر ایجاد کسبوکارهای ورزشی و ارائة مدل پارادایمی بود. پژوهش حاضر براساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی بود و برحسب ...
بیشتر
امروزه تغییرات اساسی در رابطه با ابزارها و استراتژی های استفادهشده توسط خواص ورزشی برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی، مشاهده شده است. هدف پژوهش حاضر ارائة الگوی پارادایمی تأثیر شبکههای اجتماعی بر ایجاد کسبوکارهای ورزشی و ارائة مدل پارادایمی بود. پژوهش حاضر براساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی بود و برحسب گردآوری اطلاعات، اکتشافی بود که با استفاده از روش نظریه دادهبنیاد انجام شد. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه عمیق نیمهساختاریافته بود. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان، اساتید، مدیران، صاحبان کسبوکار، کارآفرینان و مشاوران حوزه صنعت ورزش بود و از روش نمونهگیری هدفمند با تکنیک گلوله برفی استفاده شد. دادهها با استفاده از کدگذاریهای باز، محوری و انتخابی تجزیه و تحلیل و الگوی نهایی استخراج شد. مدل نهایی از مجموع شرایط علّی (دو مقوله)، بسترها و زمینههای لازم (سه مقوله)، راهبردها (چهار مقوله)، مداخلهگرها (دو مقوله)، پیامدها (دو مقوله) و پدیده محوری (دو مقوله) تأثیرگذار شبکههای اجتماعی بر ایجاد کسبوکارهای ورزشی تشکیل شده است. بهمنظور سنجش پایایی و کنترل کیفیت مطالعه حاضر از ضریب کاپای کوهن استفاده شد که برابر با 776/0 بود و در سطح توافق معتبر قرار داشت. بهمنظور ایجاد و راهاندازی کسبوکار در ورزش کشور فراهمآوردن زیرساختها و شرایط مناسب شبکههای اجتماعی میتواند ازجمله راههای مؤثر برای تحرکبخشیدن به فضای کسبوکار در ورزش کشور باشد.