سیروس جعفری ظفرآبادی؛ سعید صادقی بروجردی؛ رضا صابونچی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تحلیل نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاههای خصوصی استان لرستان با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک هاکس بود. روش تحقیق حاضر ترکیبی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی صاحب نظران و در مرحله کمی نیز مشتریان باشگاههای ورزشی خصوصی استان لرستان بود. در بخش کیفی شیوه نمونه گیری هدفمند و معیار ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تحلیل نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاههای خصوصی استان لرستان با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک هاکس بود. روش تحقیق حاضر ترکیبی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی صاحب نظران و در مرحله کمی نیز مشتریان باشگاههای ورزشی خصوصی استان لرستان بود. در بخش کیفی شیوه نمونه گیری هدفمند و معیار اشباع نظری در این روش به تعداد مصاحبه ها پایان داد؛ نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونه گیری هدفمند از نوع گلوله برفی/ شبکه های بود. در بخش کمی تحقیق نمونه گیری تصادفی از نوع اتفاقی و برای نمونه گیری 306 پرسشنامه گردآوری شد. تحقیق حاضر ترکیبی است در بخش اول تحقیق از مصاحبه نیمه ساختاریافته براساس مدل برنامه ریزی استراتژیک دلتا طراحی شد. در بخش کمی تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. ساختارپرسشنامه براساس اطلاعات حاصل شده از بخش کیفی تنظیم شد. آزمون مدل مفهومی پژوهش نشان داد که پایبندسازی به سیستم و راهحل جامع مشتریان بر رسالت کسب و کار؛ رسالت کسب و کار بر مشخصههای ساختار صنعت و جایگاه رقابتی؛ جایگاه رقابتی بر اجرای کسب و کار؛ کسب بر اثربخشی و نوآوری عملیات؛ نوآوری و اثربخشی عملیات برآماجیابی، و تأثیر آماجیابی بر فرایندهای کسب و کار تأثیر مثبت و معناداری دارند. این در حالی بود که اثرگذاری بهترین محصول بر رسالت کسب و کار و ساختار صنعت بر اجرای کسب و کار تأیید نشد. همچنین نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاه های خصوصی استان لرستان مورد تایید قرار گرفت .
رسانه های ورزشی
الهام فتاحی؛ سعید صادقی بروجردی؛ عابد محمودیان
چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی تأثیر ویژگیهای صفحات اینستاگرامی تناسباندام و مربیان آنها بر تجربه جریان، رضایت و نیت رفتاری دنبالکنندگان انجام شد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی است. تعداد 391 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان براساس روش نمونهگیری در دسترس بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه بود. ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف شناسایی تأثیر ویژگیهای صفحات اینستاگرامی تناسباندام و مربیان آنها بر تجربه جریان، رضایت و نیت رفتاری دنبالکنندگان انجام شد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی است. تعداد 391 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان براساس روش نمونهگیری در دسترس بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه بود. نتایج نشان داد، ویژگی صفحات تناسب اندام در اینستاگرام بهصورت مستقیم بر تجربه جریان (64/0)، رضایت (53/0)، همچنین ویژگی مربیان تناسباندام بهصورت مستقیم بر رضایت (44/0) و تجربه جریان (47/0) تأثیر مثبت و معناداری دارند. در نهایت، نتایج حاکی از این است ویژگی صفحات تناسباندام بهصورت غیرمستقم بر نیات رفتاری دنبالکنندگان از طریق میانجیگری تجربه جریان با ضریب (33/0)، میانجیگری تجربه جریان و رضایت دنبالکنندگان با ضریب (12/0) و ویژگی مربیان تناسباندام نیز بهصورت غیرمستقیم بر نیات رفتاری دنبالکنندگان از طریق میانجیگری رضایت دنبالکنندگان با ضریب (22/0)، میانجیگری تجربه جریان ورضایت دنبالکنندگان با ضریب (12/0) نیز اثر مثبت و معناداری میگذارند. میتوان بیان داشت صفحات و مربیان فعال تناسباندام در اینستاگرام میبایست اقدام به تدوین استراتژی تولید و به اشتراکگذاری محتوا کرده تا زمینه جریان و همچنین بستر رضایت و بروز نیات رفتاری مثبت از سوی دنبالکنندگان در اینستاگرام را فراهم سازند.
تبلیغات در ورزش
سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ جواد بگمرادی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تأثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذتبخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهانبهدهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیتبدنی بود. روش تحقیق، توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. همه دانشجویان تربیتبدنی کشور جامعه آماری مطالعه حاضر را تشکیل دادند که درنهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه نرمافزار ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تأثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذتبخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهانبهدهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیتبدنی بود. روش تحقیق، توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. همه دانشجویان تربیتبدنی کشور جامعه آماری مطالعه حاضر را تشکیل دادند که درنهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه نرمافزار سمپل پاور گردآوری و تجزیه وتحلیل شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه چیلدز و همکاران (2019) در مقیاس پنجارزشی لیکرت بود که خردهمقیاسهای آگاهی از مد 3 سؤال، آگاهی از برند 4 سؤال، رضایت 3 سؤال، قصد خرید 3 سؤال، تبلیغات دهانبهدهان 3 سؤال و تجربه لذتبخش 3 سؤال بود. برای بررسی روایی صوری، پرسشنامه در اختیار 5 نفر از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی قرار گرفت و پس از بررسی آنها پرسشنامه نهایی طراحی بهصورت آنلاین در بین جامعه آماری توزیع شد. نتایج حاکی از این بود که آگاهی از برند 50/0 و آگاهی از مد 225/0 بر تجربه لذتبخش اثرگذار بودند. تجربه لذتبخش 465/0 بر رضایت اثرگذار بود و رضایت نیز 69/0 و 45/0 در قصد خرید و تبلیغات دهانبهدهان اثرگذار بودند. بهطورکلی اگر آگاهی از برند و مد در سطح بالایی ارزیابی شود، به تجربه لذتبخش و رضایت مشتریان در بین مشتریان منجر میشود و درنتیجه تبلیغات دهانبهدهان و قصد خرید مشتریان توسعه می یابد.