اعتبار سنجی ابزار تحقیق
احمد کریمی پور؛ مهدی کهندل؛ حسین عبدالملکی؛ سید نعمت خلیفه
چکیده
این پژوهش با هدف ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی تحول دیجیتال در کسب و کارهای ورزشی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق اکتشافی میباشد که در آن پس از مطالعه ادبیات نظری، شاخصهای احصاء شده با استفاده از پنل دلفی فازی و روانسنجی کلاسیک اعتباریابی شد. جامعه آماری این پژوهش را در مطالعه دلفی فازی صاحبنظران حوزه کسب و ...
بیشتر
این پژوهش با هدف ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی تحول دیجیتال در کسب و کارهای ورزشی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق اکتشافی میباشد که در آن پس از مطالعه ادبیات نظری، شاخصهای احصاء شده با استفاده از پنل دلفی فازی و روانسنجی کلاسیک اعتباریابی شد. جامعه آماری این پژوهش را در مطالعه دلفی فازی صاحبنظران حوزه کسب و کارهای ورزشی دیجیتال تشکیل میدادند که به صورت هدفمند و بر مبنای معیار خبرگی 10 نفر از آنها انتخاب شد. همچنین در مطالعه روانسنجی کلاسیک جامعه آماری کارکنان کسب و کارهای ورزشی بودند که تعداد 338 نفر از آنها بهصورت در دسترس به پرسشنامه محققساخته پاسخ دادند. پس از تأیید غربالگری گویهها و بررسی مفروضهها، اجرای تحلیل عاملی اکتشافی با روش مؤلفههای اصلی و چرخش واریمکس منجر به استخراج 10 عامل حکمرانی و رهبری دیجیتال، تجربه کارکنان (مشتریان داخلی)، فناوری، نوآوری، مدل کسب و کار و اکوسیستم، تجربه مشتری (مشتریان بیرونی)، فرایندهای کسب و کار، استراتژی دیجیتال، فرهنگ و مهارت و داده شد. علاوه بر این، استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم منجر به تأیید 10 سعال و شاخصهای مربوط به آنها شد. سرانجام روایی واگرایی، همگرایی و پایایی پرسشنامه نشان داد سازگاری مدل مفهومی با مدل آزمون شده مناسب است. بنابراین نمرات بهدست آمده از پرسشنامه محققساخته ارزیابی تحول دیجیتال کسب و کارهای ورزشی برای سنجش تحول دیجیتال در کسب وکارهای مذکور از پایایی و روایی مناسبی برخوردار است.
مهارت های ارتباطی در ورزش
محسن اصفهانی؛ پریوش نوربخش؛ سید نعمت خلیفه؛ حسین عبدالملکی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه علّی رضایت از کیفیت یادگیری مجازی با عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیتبدنی تحصیلات تکمیلی استانهای شمال غرب کشور در دوران همه گیری کرونا از طریق نقش میانجی مشارکت بود. این پژوهش از نوع همبستگی و با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری انجام شد. جامعه آماری را دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه علّی رضایت از کیفیت یادگیری مجازی با عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیتبدنی تحصیلات تکمیلی استانهای شمال غرب کشور در دوران همه گیری کرونا از طریق نقش میانجی مشارکت بود. این پژوهش از نوع همبستگی و با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری انجام شد. جامعه آماری را دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی دانشگاههای شمال غرب کشور تشکیل داد (۲۸۳ N=) و حجم نمونه براساس جدول مورگان و به صورت طبقهای نسبتی، 163 نفر انتخاب شدند. از سه پرسشنامه برای بررسی متغیرهای تحقیق استفاده شد. روایی پرسشنامههای تحقیق ابتدا با استفاده از نظر متخصصان جهت بررسی روایی محتوایی انجام شد. سپس پایایی از طریق ضریب آلفایکرونباخ ارزیابی شد. درنهایت روایی سازه براساس شاخصهای برازش مدل در نرمافزار مدلسازی pls ارزیابی گردید. براساس تحلیل مسیر مشخص شد که رضایت از کیفیت یادگیری مجازی با عملکرد تحصیلی رابطه علّی دارد. یافتهها نشان داد که متغیر رضایت از کیفیت یادگیری مجازی از طریق میانجی مشارکت با عملکرد تحصیلی ادراک شده رابطه معنیداری دارد و رابطه میانجی تایید گردید. میتوان نتیجهگیری کرد که لازمه رضایت از کیفیت یادگیری مجازی و همچنین افزایش عملکرد تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی تربیت بدنی، استفاده اساتید از برنامه ریزی آموزشی و طرح روشهای نوین مجازی برای تدریس است. ضمن اینکه مشارکت دانشجویان در یادگیری و فعال بودن در کلاسهای مجازی تسهیلکننده و کارگشا خواهد بود.
رسانه های ورزشی
سیدافشین موسوی؛ مهدی کهندل؛ سید نعمت خلیفه؛ حسین عبدالملکی
چکیده
چکیده:
هدف این مطالعه ارائه مدل توسعه ورزش حرفه ای از طریق رسانههای دیجیتال بود. چارچوب روشناختی مورد استفاده برای این پژوهش نظریه داده بنیاد رهیافت ظاهر شونده است. مشارکتکنندگان این پژوهش را کارشناسان رسانه، کارشناسان ورزش و اساتید دانشگاه رشته مدیریت ورزشی دارای اثر پژوهشی در حوزه رسانه و ورزش تشکیل میدادند. روش نمونهگیری ...
بیشتر
چکیده:
هدف این مطالعه ارائه مدل توسعه ورزش حرفه ای از طریق رسانههای دیجیتال بود. چارچوب روشناختی مورد استفاده برای این پژوهش نظریه داده بنیاد رهیافت ظاهر شونده است. مشارکتکنندگان این پژوهش را کارشناسان رسانه، کارشناسان ورزش و اساتید دانشگاه رشته مدیریت ورزشی دارای اثر پژوهشی در حوزه رسانه و ورزش تشکیل میدادند. روش نمونهگیری هدفمند و استراتژی آن از نوع گلولهبرفی بود و جمعاً 22 مصاحبه انجام گرفت. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. برای بررسی اعتبار و قابلیت اطمینان به نتایج از راهبردهای قابلیت باورپذیری، انتقال پذیری، تأییدپذیری، مطالعه حسابرسی فرآیند و توافق درون موضوعی دو کدگذار استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها سه مرحله یعنی کدگذاری باز، انتخابی و نظری انجام شد. نتایج حال از این است که نقش رسانه های دیجیتال در توسعه ورزش حرفه ای، شامل 50 مفهوم، 16 مقوله فرعی و 3 مقوله اصلی است که از ارتباط مفهومی میان آنها مقوله هسته با عنوان «هم افزایی رسانه و صنعت ورزش» حاصل شده است. براین اساس هم افزایی رسانه و صنعت ورزش یعنی همکاری و همبستگی بین صنعت ورزش و رسانه که به موجب آن ورزش حرفه ای توسعه پیدا می کند، تحت تأثیر کارکردها و ویژگی های منحصری به فردی است که رسانه های دیجیتال دارند.