با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
کسب وجهه بین‌المللی از طریق موفقیت های ورزشی؛ رویکرد داده بنیاد

حسین محمدی جامع؛ شهاب بهرامی؛ حمید قاسمی؛ حسین عیدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 مرداد 1400

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.59202.1539

چکیده
  هدف از این پژوهش تدوین الگوی کسب وجهه بین‌المللی از طریق موفقیت های ورزشی بود. رویکرد پژوهش کیفی و مبتنی بر روش نظریه داده بنیاد بود. جامعه آماری پژوهش خبرگان علمی و اجرایی آگاه به موضوع بود که از طریق مصاحبه های عمیق به شکل هدفمند و به روش گلوله برفی با 12 نفر به اشباع نظری منجر شد. روایی و اعتبار مصاحبه ها توسط مصاحبه‌شوندگان مورد بررسی ...  بیشتر

شناسایی شاخص‌های عملکرد مدیران تربیت بدنی نیروهای مسلح در راستای سواد رسانه ای در ورزشی

عمار ترابی؛ شهرام علم؛ محمد سجادیان؛ امیر ندری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1401

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64131.1623

چکیده
  تحقیق حاضر باهدف شناسایی شاخص‌های عملکرد مدیران تربیت‌بدنی نیروهای مسلح در راستای سواد رسانه‌ای در ورزشی طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر از نوع آمیخته بود که به‌صورت کیفی و کمی انجام گردید. روش کیفی مورداستفاده در تحقیق حاضر از نوع تحلیلتم بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به حوزه تحقیق بودند که پس از شناسایی این افراد ...  بیشتر

شناسایی مؤلفه‌های ارتباطات عمومی در ترویج انواع رشته‌های بیمه‌ای در صنعت ورزش

سید رحمان فریزنی گوهری؛ محمد پوررنجبر؛ مینا حکاک زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1401

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64887.1647

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی مؤلفه‌های ارتباطات عمومی در ترویج انواع رشته‌های بیمه‌ای در صنعت ورزش طراحی و اجرا گردید؛ روش پژوهش از نوع آمیخته (کمی و کیفی)، بود. ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته با خبرگان و پرسشنامه حاصل از داده‌های کیفی بود. جامعه آماری در بخش کیفی 14 نفر از خبرگان آشنا با صنعت بیمه وصنعت ورزش بودند ...  بیشتر

طراحی مدل پیامدهای خصوصی سازی رسانه های ورزشی

سجاد علی پور؛ کیوان شعبانی مقدم؛ اسماعیل شریفیان؛ محمد نیکروان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1401

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.65018.1653

چکیده
  هدف از این پژوهش طراحی مدل پیامدهای خصوصی‌سازی رسانه‌های ورزشی است. این پژوهش کاربردی است و دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد (روش گلیزری) به‌عنوان روش پژوهش استفاده‌شده است. روش گردآوری داده‌ها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبه‌های عمیق ساختاریافته و باز با 19 نفر از اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در خصوصی‌سازی ...  بیشتر

بررسی تاثیر نیازهای روانی در گرایش افراد به شرط‌بندی اینترنتی در ورزش

علی ساجدی سابق؛ سید عماد حسینی؛ فرشاد امامی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 بهمن 1401

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64967.1650

چکیده
  گسترش روزافزون شرط‌بندی در فضای اینترنت و ایجاد مشکلات فردی و اجتماعی فراوان باعث نگرانی‌های جوامع برای افراد درگیر در این عامل شده است. در این میان یکی از جنبه ‌های مورد توجه در علل گرایش افراد به شرط‌بندی‌های اینترنتی جنبه نیازهای روانی افراد به نظر می‌رسد. لذا در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نیازهای روانی افراد در گرایش به شرط‌بندی ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
شبیه سازی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر جذب گردشگران ورزشی استان اردبیل

قاسم زارعی؛ سیدعلی نقوی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.67151.1737

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، شبیه‌سازی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر جذب گردشگران ورزشی استان اردبیل بود. اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﯾﮏ ﭘﮋوﻫﺶ اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ روش ﭘﮋوﻫﺶ آﻣﯿﺨﺘﻪ و ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ اﺳﺘﺪﻻل ﻗﯿﺎﺳﯽ - اﺳﺘﻘﺮاﯾﯽ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ 15 ﻧﻔﺮ از ﺧﺒﺮﮔﺎن ﻧﻈﺮی و ﺧﺒﺮﮔﺎن ﺗﺠﺮﺑﯽ ...  بیشتر

مهارت های ارتباطی در ورزش
تحلیل خودشناسی و دیگر شناسی (پنجره جو- هری) کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز

حسین پورسلطانی زرندی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 خرداد 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.66796.1724

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش تحلیل خود شناسی و دیگر شناسی (پنجره جو-هری) کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز بود. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز به تعداد (129=N) تشکیل دادند. با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه آماری برابر با 97 تن برآورد شد که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. روش تحقیق کاربردی ...  بیشتر

ارائة پارادایمی مدل تأثیر شبکه های اجتماعی بر ایجاد کسب و کارهای ورزشی

سیده مریم نقیب حسینی؛ سید عماد حسینی؛ فرشاد امامی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62682.1595

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تاثیرگذار شبکه های اجتماعی بر ایجاد کسب و کارهای ورزشی و ارائة یک مدل پارادایمی بود. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی بود و برحسب گردآوری اطلاعات اکتشافی و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بود. جامعه آماری شامل خبرگان، اساتید، ...  بیشتر

تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفه ای با استفاده از مدل باینری لوجیت

مینا شکوریان؛ رضا نیکبخش؛ طیبه زرگر

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64348.1634

چکیده
  تحقیق حاضر باهدف تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفه‌ای با استفاده از مدل باینری لوجیت انجام گرفت. روش تحقیق حاضر کاربردی بود. جامعۀ آماری این تحقیق را تمام کاربران اپلیکیشن استراوا در ایران که در دو رشتۀ دوچرخه‌سواری و دوومیدانی فعال بودند، تشکیل دادند که تعداد مشخص و آماری، با استفاده از نرم‌افزار ...  بیشتر

شناسایی عوامل انگیزاننده رسانه‌های نوین در ترغیب جوانان و نوجوانان به ورزش

محسن طیبی؛ مجید کرامتی مقدم؛ میر حسن سید عامری

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.60899.1567

چکیده
  هدف از انجام این تحقیق شناسایی عوامل انگیزاننده رسانه‌های نوین در ترغیب جوانان و نوجوانان به ورزش بود. ﺟﺎﻣﻌﺔ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﻴﻖ شامل ﻛﻠﻴﺔ خبرنگاران و نویسندگان ورزشی بود که در عرصه ورزش فعالیت داشتند که بر اساس فرمول کوکران، تعداد 277 نفر به‌عنوان نمونه تحقیق به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری تحقیق شامل پرسشنامه‌ ...  بیشتر

ارزیابی محتوای برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای مرکز خوزستان

مهدی جلالی؛ شهرام علم؛ زهرا هژبرنیا؛ امیر ندری

دوره 9، شماره 4 ، تیر 1401، ، صفحه 15-27

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.54418.1438

چکیده
  هدف این پژوهش تحلیل محتوای برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای مرکزخوزستان بود. این پژوهش از نظر روش و استراتژی، توصیفی از نوع  تحلیل محتوا و از نظر هدف و ماهیت، کاربردی بوده که  به‌ صورت موردی، محتوای برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای مرکزخوزستان را مطالعه و تحلیل نموده است. جامعه و نمونه آماری این پژوهش شامل دو برنامه سیما (ورزش خوزستان ...  بیشتر

ارائه مدل توانمندسازی منابع انسانی بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات کل ورزش و جوانان

فرناز فروتن؛ اسماعیل شریفیان؛ کوروش قهرمان تبریزی؛ محسن منوچهری نژاد

دوره 9، شماره 3 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 84-97

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53596.1430

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارائة مدل توانمندسازی منابع انسانی بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات کل ورزش و جوانان کشور طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های آمیخته بود که به صورت کیفی-کمی اجرا گردید. جامعة آماری در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کمی شامل کلیة کارکنان بخش فناوری ...  بیشتر

توسعة اقتصادی صنعت ورزش با کاربرد شبکه‌های اجتماعی با رویکرد طرح‌های ترکیبی و مدل سازی ISM (مدل‌سازی ساختاری تفسیری )

نجمه حیدری؛ مینا حکاک زاده؛ محسن منوچهری نژاد

دوره 9، شماره 1 ، آبان 1400، ، صفحه 71-86

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.52790.1413

چکیده
  هـدف ایـن پـژوهش، توسعة اقتصادی صنعت ورزش با کاربرد شبکه‌های اجتماعی با رویکرد طرح‌های ترکیبی و مدل سازی ISM است. روش پژوهش ترکیبی اکتشافی دو مرحله‌ای از نوع ابزارسازی بود برای انجـام دادن ایـن پـژوهش بـا بررسـی جامع پژوهش و همچنین با استفاده از نظر متخصصان، هشت دسـتة عوامـل تبیـین توسعة اقتصادی صنعت ورزش با کاربرد شبکه‌های اجتماعی ...  بیشتر

نقش رسانه های جمعی در هویت سازی و ترویج رشته های ورزشی در ایران

سارا کشکر

دوره 8، شماره 3 ، فروردین 1400، ، صفحه 27-40

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.56279.1485

چکیده
  رسانه ها در هویت بخشی به رشته های ورزشی و ترویج آنها در جامعه نقش غیرمهمی دارند. هدف تحقیق شناسایی عملکرد رسانه در انعکاس هویت رشته های ورزشی و ترغیب جامعه به شرکت در آن ها بود. روش تحقیق آمیخته اکتشافی شامل روش کیفی با استفاده از مصاحبه اسمی و روش پیمایش پرسشنامه ای بود. جامعه در بخش کیفی 27 نفر از متخصصان و ورزشکاران بودند که به شکل هدفمند ...  بیشتر

درک تجربه زیسته مدیران روابط عمومی ورزشی از بحران‌های رسانه ای(رویکردی پدیدارشناسانه)

رسول نوروزی سید حسینی

دوره 8، شماره 2 ، بهمن 1399، ، صفحه 13-26

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.51017.1383

چکیده
  ورزش به‌عنوان یک پدیده‌ای اجتماعی از ذینفعان مختلفی تأثیر می‌پذیرد و بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد و ممکن است در این فرایند مشکلات و بحران‌هایی را تجربه کند. هدف از این تحقیق درک تجربه زیسته مدیران روابط عمومی ورزشی از بحران‌های رسانه‌ای است که از طریق روش تحقیق کیفی و با استفاده از استراتژی پدیدارشناسی انجام شد. با استفاده از نمونه‌گیری ...  بیشتر

تحلیل محتوای گزارش تلویزیونی رقابتهای کشتی فرنگی جام باشگاههای جهان : خرمشهر 2016

امین خطیبی؛ مریم ایمانیان

دوره 8، شماره 1 ، مهر 1399، ، صفحه 83-92

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.46295.1326

چکیده
  در پخش زنده رویدادهای ورزشی، گزارشگر نقش مهمی در جلب نظر مخاطب و شکل‌دهی افکار عمومی جامعه دارد. در این پژوهش کلیه عبارات و مباحث مطرح شده توسط گزارشگر، در رویدادهای جام باشگاه‌های کشتی فرنگی جهان در سال 2016، تحلیل شد که شامل 470 دقیقه گزارش تصویری بود. 360 دقیقه از این زمان بعنوان نمونه بشکل تصادفی انتخاب شد. ابزار پژوهش برگه کدگذاری ...  بیشتر

مقایسه وضعیت پوشش ورزش در وب سایت های آموزش وپرورش استان ها با تأکیدبر رشته های ورزشی وارتباط خبر با مقطع تحصیلی

حمید قاسمی؛ معصومه حسینی؛ حسن عامری اصل

دوره 7، شماره 4 ، تیر 1399، ، صفحه 113-124

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.46372.1327

چکیده
  با ظهور اینترنت وشبکه های پیوسته ی کامپیوتری در دنیای امروز، وب سایت سازمان، اولین نقطه ی برخورد وارتباط میان کاربران با سازمان وخدمات است. هدف پژوهش حاضر، مقایسه وضعیت پوشش ورزش در وب سایت های آموزش وپرورش استان ها با تأکید بر رشته های ورزشی وارتباط خبر با مقطع تحصیلی در سال 1393بود. روش تحقیق ازنوع استراتژی توصیفی، که به صورت تحلیل ...  بیشتر

تحلیل ورزش جانبازان استان مازندران به روش SWOT با تأکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات

ارشد رحیمی گلوگاهی؛ محمد حامی؛ وحید شجاعی

دوره 7، شماره 3 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 55-68

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.46012.1321

چکیده
  هدف از این پژوهش، برنامه ریزی راهبردی ورزش جانبازان استان مازندران با تأکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است. روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی- پیمایشی، است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران و کلیه 21 شهرستان تابعه استان مازندران به تعداد 58 نفر بود که در زمینه برنامه ریزی ورزش ...  بیشتر

کارکرد رسانه‌های اجتماعی در طرفداری ورزشی: کاوشی در دیدگاه‌های طرفداران بعد از ال‌کلاسیکو

مهدی لطیفی فرد؛ مرجان صفاری؛ کلثوم حیدری

دوره 7، شماره 2 ، دی 1398، ، صفحه 95-109

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.46930.1332

چکیده
  امروزه با توسعه رسانه‌های اجتماعی، گرایش طرفداران به بیان عقاید و نظرات خود بیشتر از پیش می‌شود. از سویی، با ظهور رسانه‌های اجتماعی طی دهه گذشته سرعت و محدوده ارتباطات و تعامل بین افراد و سازمان‌ها در سراسر دنیا تغییر کرده است. ازاین‌رو هدف تحقیق حاضر بررسی مصرف رسانه‌ای و رفتار آنلاین طرفداران ورزشی بعد از بازی ال‌کلاسیکو با ...  بیشتر

بررسی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش

سیدامین دهقان؛ مسعود ایمانزاده؛ مجید نامور؛ محمد پورپناهی

دوره 7، شماره 1 ، مهر 1398، ، صفحه 85-96

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.45305.1318

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش رسانه­های جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش بود. برای گردآوری اطلاعات از بررسی اسناد و مدارک، ادبیات پیشینه و نظرسنجی استفاده شد. در نظر سنجی از پرسش‌نامه­ محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری آن توسط چند تن از صاحب‌نظران و استادان مدیریت ورزشی و روایی سازه پرسش‌نامه با تأیید عاملی تأییدی ...  بیشتر

تحلیل فعالیت‌های مفسدانه در ورزش ایران با استفاده از مدلTASP

بهرام یوسفی؛ علی ناصری

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 23-38

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.43210.1293

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تحلیل فساد ورزشی در بازه زمانی 1386 تا 1396 در ایران است. در این پژوهش از روش اسنادی با رویکرد تحلیل محتوا استفاده شده است. واحد تحلیل، گزارش‌های رسانه‌های رسمی داخلی بود که با کلیدواژه موضوع فساد ورزشی، مورد جستجو قرار گرفتند. بر اساس مدل تسپ واکاوی فعالیت‌های مفسدانه در چهار سطح بررسی شد. سطح نخست انواع فساد را شامل ...  بیشتر

ارزیابی کیفیت وب‌سایت وزارت ورزش و جوانان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

نازدار پروین؛ ابوالفضل فراهانی؛ ناهیده پروین؛ سامان ابراهیم حصاری

دوره 4، شماره 4 ، شهریور 1396، ، صفحه 63-71

چکیده
  در سال‌های اخیر وب‌ سایت‌ها به یکی از اصلی‌ترین ابزار سازمان‌ها برای ارتباط و ارائه خدمات مناسب به سازمان‌ها، کاربران و ذینفعان خود تبدیل‌شده است؛ که مهم‌ترین هدف آن‌ها ارائه اطلاعات به آن‌هاست. وب‌ سایت نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولت الکترونیک دارد. با توجه به این مطلب باید اذعان داشت که علی‌رغم صرف هزینه‌های زیاد برای طراحی ...  بیشتر

تبیین شاخص‌های تأثیرگذاری موانع گردشگری ورزشی ایران با استفاده از روش AHP گروهی با تاکید بر نقش اطلاعاتی و ارتباطی

مرجان امینی؛ مژگان امینی؛ عبدالرحمن مهدی پور؛ حمید قاسمی

دوره 4، شماره 3 ، خرداد 1396، ، صفحه 27-36

چکیده
  کشور ایران دارای سابقه فرهنگی– تاریخی غنی و برخوردار از مناظر و چشم اندازهای طبیعی دارای پتانسیل بالا برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است. بر این اساس ارزش‌ها و استعدادهای گردشگری، هدف از پژوهش حاضر تعیین میزان اهمیت و اولویت‌ موانع گردشگری ورزشی کشور در راستای دستیابی به برنامه‌ریزی و مدیریت هدفمند صنعت گردشگری می-باشد. این ...  بیشتر

نقدی بر کتاب " نظام های اطلاعات مدیریت در ورزش"

محبوبه جعفرزاده؛ محمد ابراهیم رزاقی

دوره 4، شماره 3 ، خرداد 1396، ، صفحه 75-84

چکیده
  بررسی تحلیلی یا انتقادی یک کتاب به مراحل ابتدایی خلاصه نمی­شود بلکه باید آن را در نظر و کار در پرتو مسائل خاص و   دغدغه­ های نظری در یک دوره بررسی کرد. این پژوهش از نوع تحلیل محتوا و از حیث اجرا انتقادی ـ کاربردی است. بدین منظور کتاب قاسمی حمید، کشکر سارا و همکاران. نظام­های اطلاعات مدیریت در ورزش. تهران: انتشارات حتمی. 1393. 308 ...  بیشتر

تاثیر رسانه‌های جمعی بر کنترل فساد در ورزش فوتبال

علیرضا زارع؛ صدیقه حیدری نژاد؛ رضوان شیرالی

دوره 3، شماره 4 ، شهریور 1395، ، صفحه 11-24

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تاثیر رسانه‌های جمعی بر کنترل فساد در ورزش فوتبال بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و جامعه آماری شامل کلیه بازیکنان فوتبال شاغل در لیگ برتر ایران (420 =N) که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس جدول کوکران نمونه آماری تحقیق تعیین شد (203 =n). ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش تاثیر رسانه‌های جمعی 23 سوال ...  بیشتر