مقاله پژوهشی
سلمان جعفری؛ جواد آزمون
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، صفحه 11-25
چکیده
هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی استان آذربایجانشرقی بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه معلمان تربیتبدنی زن و مرد استان آذربایجانشرقی است که تعداد کل آنها 1302 نفر بودند(635 زن و 667 مرد). نمونه آماری با توجه به جدول مورگان ...
بیشتر
هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی استان آذربایجانشرقی بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه معلمان تربیتبدنی زن و مرد استان آذربایجانشرقی است که تعداد کل آنها 1302 نفر بودند(635 زن و 667 مرد). نمونه آماری با توجه به جدول مورگان 302 نفر تعیین گردید که با روش نمونهگیری خوشهای و تصادفی از شهرستانهای مرند، میانه، مراغه و نواحی 3، 4 و 5 تبریز تعیین شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه فناوری اطلاعات کارگر(1393)، مدیریت دانش رنجبر(1388) و پرسشنامه مهارتهای ارتباطی بارتون جی(1990) استفاده گردید. برای بررسی توزیع طبیعی دادهها از آزمون کلموگراف – اسمیرنوف و برای تجزیه و تحلیل دادهها، از آزمون کروسکال والیس، همبستگی اسپیرمن، آزمون یومن ویتنی و رگرسیون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد ارتباط معناداری بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مولفههای آن در معلمان تربیتبدنی وجود دارد. ارتباط معنیداری بین فناوری اطلاعات با مولفههای شنودی و بازخوردی مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی وجود دارد. همچنین فناوری اطلاعات به طور معنیداری بر مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی تأثیر دارد. با توجه به نتایج تحقیق، به منظور افزایش مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی، توجه به فناوری اطلاعات ضروری به نظر میرسد.
مقاله پژوهشی
حمید قاسمی؛ معصومه حسینی؛ حسن عامری اصل
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، صفحه 26-34
چکیده
چکیده:با ظهور اینترنت وشبکه های پیوسته ی کامپیوتری در دنیای امروز، وب سایت سازمان، اولین نقطه ی برخورد وارتباط میان کاربران با سازمان وخدمات است. هدف پژوهش حاضر، مقایسه وضعیت پوشش ورزش در وب سایت های آموزش وپرورش استان ها با تأکید بر مؤلفه های ورزش وجنسیت خبردر سال 1393بود. روش تحقیق ازنوع استراتژی توصیفی، که به صورت تحلیل محتوا وبا ...
بیشتر
چکیده:با ظهور اینترنت وشبکه های پیوسته ی کامپیوتری در دنیای امروز، وب سایت سازمان، اولین نقطه ی برخورد وارتباط میان کاربران با سازمان وخدمات است. هدف پژوهش حاضر، مقایسه وضعیت پوشش ورزش در وب سایت های آموزش وپرورش استان ها با تأکید بر مؤلفه های ورزش وجنسیت خبردر سال 1393بود. روش تحقیق ازنوع استراتژی توصیفی، که به صورت تحلیل محتوا وبا هدف کاربردی انجام شد. جامعه آماری پژوهش، وب سایت های ادارات کل آموزش وپرورش استان های کشور به تعداد 31 وب سایت، که برای نمونه گیری از روش کل شمار استفاده شد. ابزار اندازه گیری برگه های کدگذاری بود که روایی صوری آن 5 نفر از متخصصان مدیریت ورزش وارتباطات تأیید کردند. وضریب پایایی آن براساس فرمول اسکات8/0به دست آمد. برای فرضیه های تحقیق از آزمون خی دو پیرسون استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین محتوای وب سایت های آموزش وپرورش استان ها از نظر مؤلفه های ورزش(تربیتی7/62%، قهرمانی7/12%، همگانی4%، حرفه ای6/1%)جنسیت (پسران9/42%، دختران 7/23%) سطح رویداد، موضوع مطلب وسوگیری خبر تفاوت معنی داری مشاهده گردید. لذا با توجه به یافته های تحقیق به وزارت آموزش وپرورش پیشنهاد می شود به ورزش همگانی وورزش بانوان اهتمام لازم را به عمل آورند.
مقاله پژوهشی
شهرام شفیعی؛ مرتضی رضایی صوفی؛ حکیمه افروزه
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، صفحه 35-41
چکیده
هدف: هدف از این پژوهش تجزیه و تحلیل وبسایت فدراسیون ورزشهای همگانی و مقایسه آن با سایر فدراسیونهای ورزشی ایران با استفاده از معیار سیلبرگ اس ام آر تی و اکشن فور هلس می باشد.روش شناسی: روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی میباشد. نمونهها به صورت هدفمند و در دسترس بودند که وبسایتهای فدراسیونهای ورزش همگانی، فوتبال، والیبال، بسکتبال، ...
بیشتر
هدف: هدف از این پژوهش تجزیه و تحلیل وبسایت فدراسیون ورزشهای همگانی و مقایسه آن با سایر فدراسیونهای ورزشی ایران با استفاده از معیار سیلبرگ اس ام آر تی و اکشن فور هلس می باشد.روش شناسی: روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی میباشد. نمونهها به صورت هدفمند و در دسترس بودند که وبسایتهای فدراسیونهای ورزش همگانی، فوتبال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، هندبال و کشتی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از چکلیستی استفاده شد که بر اساس معیارهای سیلبرگ، اس.ام.آر.تی و اکشنفورهلس تدوینشده بود و محققان با استفاده از نظر اساتید قسمتهایی را به این چکلیست افزودند. اکشن فور هلس ابزار بررسی محتوایی اطلاعات وبسایتهای بهداشتی است، این سیاهه وارسی دارای 4 بخش هدف، مخاطبان، میزان دستیابی و اعتبار است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی شامل درصدها و میانگین و آزمون استنباطی خی دو استفاده شد. یافته ها: با توجه به تحلیل محتوای وبسایت فدراسیون ها، به طور کلی همه فدراسیون ها شاخصهای کمی را دارا بودند که فدراسیون والیبال و کشتی بیشترین خدمات را در وبسایت خود ارائه میداد، بعد از این تیم به ترتیب فدراسیون های فوتبال، بسکتبال،وزش های همگانی و در انتها فدراسیون بدمینتون قرار داشتند.بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد همه وب سایت های باشگاه ها حدود 50 درصد شاخص ها را دارا بودند. همه فدراسیونهای از خدمات کمی در وبسایت خود برای بازاریابی آنلاین، جذب و وفاداری طرفداران و تعامل بیشتر کاربران با فدراسیون استفاده میکردند.
مقاله پژوهشی
ولی محمد درینی؛ احسان نامدار جویمی؛ هوشنگ جمشیدیان؛ محمد زهرابی
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، صفحه 42-52
چکیده
در این پژوهش برآنیم تا عوامل مؤثر بر کارائی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی در شهر ایلام را بررسی نماییم. روش: پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی و ازنظر روش، پیمایشی میباشد. جامعه موردنظر 1200 نفر میباشند. نمونه موردنظر با توجه به جدول کرجسی مورگان بالغبر 291 نفر میباشد.( میزان آلفای کرون باخ، برای تمامی متغیرها قابلقبول ...
بیشتر
در این پژوهش برآنیم تا عوامل مؤثر بر کارائی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی در شهر ایلام را بررسی نماییم. روش: پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی و ازنظر روش، پیمایشی میباشد. جامعه موردنظر 1200 نفر میباشند. نمونه موردنظر با توجه به جدول کرجسی مورگان بالغبر 291 نفر میباشد.( میزان آلفای کرون باخ، برای تمامی متغیرها قابلقبول میباشد). نتیجهگیری: برای برسی هدف پژوهش، هشت فرضیه جزئی شکل گرفت که عواملی مانند افزایش تخصص و مهارت نیروی انسانی، بازارسنجی و توسعه زیرساختهای توزیع و حملونقل کالاهای ورزشی نقش به سزایی بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی دارد و موجب کاهش هزینه و افزایش کیفیت شبکه ارتباطی توزیع و پخش کالاهای ورزشی میگردد. عواملی که کمترین تأثیر را نسبت به سایر عوامل داشتند، میتوان به دو مورد تبلیغات هدفمندr=0/541)) و کوتاه شدن کانال توزیعr=0/564)) اشاره کرد و سایر عوامل (برند ملی قوی- استفاده از فناوری نو-تقویت خوشههای شبکه توزیع) در حدود 7/0 تا 8/0 میباشند.(در کل باید گفت که تمامی عوامل موردبررسی، تأثیر قوی بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع و پخش کالاهای ورزشی دارند).
مقاله پژوهشی
شیرین زردشتیان؛ نگار قلی پور؛ مریم فلاح کاظمی
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، صفحه 53-65
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای تولید برنامههای ورزشی در صدا وسیمای استان گیلان با استفاده از مدل تحلیلیSWOT بود. جامعه آماری پژوهش متشکل از 60 نفر از مدیران، کارشناسان و تولید کنندگان برنامههای ورزشی صدا و سیما و اساتید مدیریت ورزشی استان های گیلان بود که نمونه آماری بصورت گلوله برفی انتخاب شد. روش تحقیق ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای تولید برنامههای ورزشی در صدا وسیمای استان گیلان با استفاده از مدل تحلیلیSWOT بود. جامعه آماری پژوهش متشکل از 60 نفر از مدیران، کارشناسان و تولید کنندگان برنامههای ورزشی صدا و سیما و اساتید مدیریت ورزشی استان های گیلان بود که نمونه آماری بصورت گلوله برفی انتخاب شد. روش تحقیق توصیفی _پیمایشی و ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته ای بود که به روش دلفی و برگزاری جلسات با صاحب نظران تنظیم و پس از ارزیابی روایی و پایایی تأیید گردید. نتایج آزمون تی تک نمونه نشان داد متغیرهای شناسایی شده در راستای قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای رسانههای ورزشی استان گیلان به ترتیب 6، 7، 11 و 10 مورد بوده اند. نتایج رتبه بندی متغیرهای حاصل از آزمون فریدمن نشان داد که وجود نیروهای خلاق و با استعداد در سطح استان جهت مشارکت درتولیدات سمعی و بصری مناسب و گرایش مردم به سمت اینترنت وگسترش آن در سطح جامعه به عنوان یک رسانه مجازی مهم ترین نقاط فرصت و تهدید حاصل از محیط خارجی تلقی می شوند. میانگین نظرات جامعه مورد مطالعه، نشان داد که استرا تژیW0 با میانگین 61/22 در رتبه اول قرار می گیرند. بنابراین در ماتریسSWOT ، جایگاه تولید برنامههای ورزشی در صدا وسیمای استان گیلان در موقعیت فرصتها و نقاط ضعف (W0) قرار دارد.
مقاله پژوهشی
فاطمه عبدوی؛ مریم فریدفتحی
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، صفحه 66-76
چکیده
هدف تحقیق حاضر، تعیین رابطهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی است. روش کلی پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است و به شکل میدانی اجرا شده است. برای جمع-آوری دادهها از پرسشنامه محققساختهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و پرسشنامهی محققساختهی اثربخشی ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر، تعیین رابطهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی است. روش کلی پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است و به شکل میدانی اجرا شده است. برای جمع-آوری دادهها از پرسشنامه محققساختهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و پرسشنامهی محققساختهی اثربخشی سازمانی حمیدی استفاده شد. جامعهی آماری تحقیق، کلیهی کارکنان ادارهی ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی و حجم نمونهی آماری برابر با کل افراد جامعه (46 نفر) برآورد شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی به عمل آمد. از آزمون کلموگروف اسمیرنف جهت مشخص کردن نرمال بودن جامعهی آماری و از آزمونهای همبستگی و رگرسیون استفاده شد. یافتههای حاصل نشان داد که، بین بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی رابطهی معنیداری وجود دارد. بین میزان بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات با تعهد سازمانی، مقاومت منفی در برابر تغییرات کارکنان و بهبود در بخشهای کیفیت سازمان رابطه وجود دارد؛ اما بین میزان به-کارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات با انگیزهی کار کارکنان رابطه وجود ندارد. از اینرو، مسئولان باید راهبردهای مدیریتی مناسبی را به منظور رسیدن به سطح بهینهی این شاخص، پیشبینی کنند.