نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
2 استادیار دانشگاه تهران
3 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده
هدف تحقیق حاضر ارزیابی کتاب کار تربیت بدنی (راهنمای تدریس) دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان ابتدایی بود. روش تحقیق از نوع تحقیقات ترکیبی بود. جامعه آماری تحقیق معلمان درس تربیت بدنی دوره ایتدایی شهر یزد به تعداد 52 نفر در بودند که همگی آن ها به شکل کل شمار مورد توجه تحقیق قرار گرفتند و نمونه گیری نشدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته ای بود که پس از تأیید روایی توسط 15 نفر از متخصصان برنامه ریزی درسی و اساتید مدیریت ورزشی برای تحقیق حاضر استفاده شد. پایایی پرسشنامه پس از اجرای آزمایشی با محاسبه ضریب پایایی آلفای کرونباخ 92/0 حاصل شد که نشان دهنده پایایی مناسب پرسشنامه بود. نتایج تحقیق نشان داد که معلمان در امر تدریس درحد کمی از کتاب استفاده می کنند و معلمان مرد بیشتر از معلمان زن از کتاب استفاده می کنند و همچنین معلمان لزوم ایجاد تغییراتی را در کتاب مورد تاکید قرار دادند. همچنین معلمان به کمبود امکانات در مدارس که مانع استفاده از کتاب می شود، اشاره داشتند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Evaluation of elementary schools PE guide book in view point of Yazd City PE teachers
نویسندگان [English]
- Sara Keshkar 1
- Mohammad Dadras 2
- Raheleh Gheysari 3
چکیده [English]
The purpose of this study was to evaluate the elementary physical education teacher's guide book. The methodology of this research was mixed methods. The statistical population of this research was all elementary school PE teachers (N=52) in Yazd city and whole of them were participated in research. The validity of the questionnaire was approved by 15 sport management and educational management experts,anditssuitable reliability was obtained in a pilot study (α= 0.92).The findings showed that teachers rarely use the guidebookand male teachers use the book much more than female teachers. In spite of the requisiteness of the book for elementary PE teachers but it's content needserious modifications to get adjusted to existing situation of schools facilities and student growing population.
کلیدواژهها [English]
- Evaluation
- guide book
- Physical Education
- elementary school
- Teachers