In collaboration with Payame Noor University and Iranian Scientific association of sport management

Document Type : Research Paper

Authors

Abstract

Today, media are considered as the nerve center of the society, so they are the main and the most effective tools to transforming the information in communication possess.  Means of transmitting information and knowledge in the communication process are realized. The aim of this study was to investigate the effect of mass media on the financing of the exercise. The method used in this study was descriptive- analytic with an applied nature and purpose. Collection method in this study was library studies and data collected by questionnaire. Several physical education professors were employed to determine the validity of the questionnaire survey .After their comments, the questionnaires were approved. To measure the reliability, the Cronbach's alpha in a small part of the Statistical Society (18n) was used and it was 0.90. The study population consisted of athletic supporters, private sector, public sector sponsors, board sports in Central Province, administration staff, Youth and Sports of the Markazi Province and faculty members of Markazi University, respectively.Sample of 80 patients, 71 completed the questionnaire correctly and were received and analyzed. For statistical analysis, data were analyzed using descriptive and inferential statistics. Inferential statistics, Friedman test was used to rank the items. The results showed that mass media in our country played a slight role in supporting financial resources, marketing and development of sports industry, as mass media has been resided in the middle rank. Therefore, it necessary to consider mass media in order to revise financial resource support  and marketing of mass media and the laws of television rights.

Keywords

احسانی، محمد(1387). "بررسی وضعیت ورزش حرفه ای کشور"، چکیده مقالات همایش ملی مدیریت ورزشی با تاکید بر سند چشم انداز 20 ساله کشور، کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران.
جکسون راجرز، پالمر ریچارد(1383). راهنمای مدیریت ورزشی، ترجمه گروه مترجمان، تهران: کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران.
جمشیدیان، لیلا (1385). وضعیت و روش بازاریابی ورزشی در ایران و چند کشور منتخب و ارائه الگوی کاربردی ، پایان نامه دوره دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
رهبر، فرهاد و همکاران (1386). موانع سرمایه گذاری و تاثیر آن بر رشد اقتصادی در ایران، مجله تحقیقات اقتصادی، شماره 81.
سازمان تربیت بدنی(1382). طرح جامع ورزش کشور: مطالعات تفصیلی توسعه منابع مالی.
صامتی، مجید، فرامرزپور، بیتا (1383). بررسی موانع سرمایه گذاری خصوصی در بخش کشاورزی ایران، اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره 45.
قره، محمد علی، قلی پور، نگار، زینب، آنت (1392). "بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش دانشجویان دانشگاه الزهرا به ورزش همگانی"، مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، سال اول، شماره 2.
کارکن، حجت الله (1390).  بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر حضور تماشاگران تیم های تبریزی درمسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، پایانامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
کشکر سارا، سلیمانی مجتبی (1391). نقش برنامه خصوصی سازی بر توسعه ورزش های همگانی از دیدگاه کارشناسان پژوهش های کاربردی مدیریت و علوم زیستی در ورزش  شماره 2.
 گروه مطالعاتی صدا و سیما (1381). پخش مستقیم ماهواره در قرن 21 ، تهران:  سروش.
معماری، ژاله (1386).  تحلیل و مدل سازی آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور با رویکرد تصمیم محور، رساله دکتری، دانشگاه تهران- دانشکده تربیت بدنی.
 Huda. H, Al-Khaja(2001). “Investors opinions about sports marketing in Bahrain”, The sport journal,  4.
Madox, (2003). “Sponsorship now part of media mix”, Business Source Premier, 88.
Pitts BG, & Stotlar DK. (2002). Fundamentals of Sport Marketing. Fitness Information Technology:USA.