اخترشهر، علی (1386). "رسانههای ارتباطجمعی و نقش آن در جامعهپذیری دینی". معرفت. سال شانزدهم، شماره ۱۲۳، ۱۱۷-۱۰۱.
آقاجانی، نوشین و نادرینژاد، پریچهر (۱۳۹۰). "بررسی نقش ارتباطجمعی در اشاعه فرهنگ ورزش همگانی". فصلنامه فرهنگ ارتباط، دوره ۱. شماره ۱. ۱۶۷-۱۴۰.
انورالخولی، امین (1381). ورزش و جامعه. ترجمه: حمیدرضا شیخی. مشهد و تهران: بنیاد پژوهشهای اسلامی استان قدس رضوی و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
روشندل اربطانی، طاهر (1386). "تبیین جایگاه رسانههای همگانی در نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور ". مقاله فصلنامه علمی– پژوهشی حرکت، شماره ۲۳، ص ص ۱۷۷-۱۶۵.
صادقیان، زهرا (۱۳۹۰). بررسی نقش رسانههای جمعی در گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی. پایاننامه کارشناسی ارشد تربیتبدنی. دانشگاه مازندران.
ظریفی، مجتبی و داودی، کریم (۱۳۹۲). "رسانه ملی و توسعه ورزش همگانی".فصلنامه پژوهش های ارتباطی، سال نوزهم، شماره 69.
غفوری، فرزاد؛ رحمانسرشت، حسین؛ کوزهچیان، هاشم و احسانی، محمد (۱۳۸۴). "نقش و جایگاه تقاضای اجتماعی در جهتگیری راهبردی ورزش". نشریه حرکت. دوره ۲۵، شماره ۲۵.
قاسمی، حمید؛ مظفری، امیراحمد و امیرتاش، محمدعلی (1386). "توسعه ورزش از طریق تلویزیون در ایران". نشریه پژوهش در علوم ورزشی. شماره ۱۷. ۱۴۸-۱۳۱.
قیامیراد، امیر (۱۳۸۷). "بررسی همسویی عملکرد رسانههای گروهی کشور با اهداف تربیتبدنی". مقالهی همایش ملی مدیریت ورزشی با تأکید بر سند چشمانداز ۲۰ سالهی کشور، آکادمی ملی المپیک.
مرادی، مهدی و هنری احمدی، عبدالحمید (۱۳۹۰). "بررسی نقش چهارگانه رسانههای ورزشی در توسعهی فرهنگ ورزش همگانی". نشریه مدیریت ورزشی. شماره ۹. صص ۱۸۰-۱۶۷.
مهدویانمشهدی، مریم (۱۳۸۷). "مقایسهی وضع موجود و مطلوب نقش رسانههای گروهی در ورزش بانوان". مقاله اولین همایش ملی مدیریت ورزشی دانشگاه شمال، آبان ماه.
مولوی، زهره و قاعدیفرد، محمد (۱۳۹۱). "نقش رسانهها در پیشرفت روابط عمومی". ماهنامه انجمن روابط عمومی ایران. شماره ۸۳. ۲۵-۲۰.
یمینی فیروز، مینا؛ یمینی فیروز، مسعود و ادبی فیروزجاه، حسین (۱۳۹۲). "درآمدی بر نقش رسانههای جمعی در توسعه ورزش همگانی". ماهنامه علمی الکترونیکی انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران. دوره ۱. شماره ۳. ۱۵۰-۱۳۸.
Abioye, A.; Hajifathalian, K. & Danaei, G. (2013). “Do mass media campaigns improve physical activity? A systematic review and meta-analysis”. Archives of Public Health.1-10.
Bull, F.C.; Armstrong, T.; Dixon, T.; Ham, S.; Neiman, A. & Pratt, M. (2004). “Physical inactivity. In Comparative quantification of health risks : global and regional burden of diseaseattributable to selected major risk factors. Edited by Ezzati M, Alan D, Lopez AD, Rodgers A, Murray CJL. Geneva”: World Health Organization,8, 730–881.
Cianfrone, Beth A. & Zhang, James J. (2006). “Differential effects of television commercials, athletes endorsements, and venue signage during a televised action sports event”. Journal of Sport Management, 20, 322-344.
Dhonde, B.M. & Patil, V.N. (2013). “Role Of Mass Media In Progress Of Physical”. Indian Streams Research Journal.2, 1-4.
Greenwood, R. & Hinnigs, R. (1996). “Understanding radical organizational change, bringing together the old and new instritutionalism”. Academy of Management Review, 21, 10-22.
Jakson, J. & Michael, H. (1991). “Physical education and sport”. Sage publication.19, 367-377.
Marcus, B.; Owen, N.; Forsyth, L;. Cavill, N. & Fridinger, F. (1994). “Physical Activity Interventions Using Mass Media, Print Media, and Information Technology”. American Journal of Preventive Medicine. 5,362–378.
Marian Huhman, L.; Potter, F.; Wong, S. & Banspach, J . (2013). “Effects of a Mass Media Campaign to Increase Physical Activity Among Children: Year-1 Results of the VERB Campaign”. Pediatrics Journal, 7, 277-288.
http://pediatrics.aappublications.org/content/116/2/e277.full.html.
Tavakolli, M.; Najafi, A. & Nobakht Ramezani, Z. (2013). “Studying role of mass media in sport development”. Pelagia Research Library. 4, 49-54.