احسانی، محمد؛ ابو دردا، زینب و اقبالی، مسعود (1387). "بررسی علل عدم حمایت اسپانسرها از ورزش حرفهای بانوان شهر اصفهان". نشریه علوم حرکتی و ورزش، سال ششم، شماره 12، 120 -111.
اندرسون،فیل (1389). روزنامهنگاری ورزشی، ترجمه سارا کشکر و حمید قاسمی، علم و حرکت. تهران
حسینی، سید حسن (1388).زیباشناسی و فلسفه رسانه.مهر نیوشا. تهران
دارسی، پلایمر (2005). روشهای کیفی در مطالعات ورزشی. مترجم نگین حسینی، انتشارات برگ. تهران
رضایی، مونا (1383). تحلیل محتوای روزنامههای ورزشی منتخب سال 1383 -1380 رویکرد ورزش زنان، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی.
فتحینیا، محمد (1384). "خشونتگرایی تماشاچیان فوتبال و نقش رسانهها در کنترل آن". فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 42 و 43، 105 -81.
قاسمی، حمید (1390). "تحلیل محتوای روزنامه ورزشی با تأکید بر پوشش مؤلفههای ورزشی در نیم سال پایانی در سال "1388. دومین همایش ملی تخصصی مدیریت ورزشی، دانشگاه صنعتی شاهرود.
قاسمی، حمید و کشکر، سارا (1390). "نقش اعتماد به رسانههای ورزشی در میزان اثرگذاری آن بر دانشجویان ورزشکار". فصلنامه تحقیقات علوم ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی-واحد بروجرد، سال دوم، شماره 5، 75 -89.
قاسمی، حمید؛ رضایی، علی اکبر و صادقی، فرشاد(1390). "طراحی راهبردی شبکه ورزش سیما"، پژوهشهای فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، شماره 9، 54 -41.
قاسمی، حمید؛ مظفری، امیرمحمد و امیرتاش، علی محمد (1386). "توسعه ورزش از طریق تلویزیون در ایران". پژوهشی در علوم ورزش، شماره 17، زمستان 1386، 148 -131.
کرمی، عبدالله (1390). "تحلیل محتوای برنامههای ورزشی شبکههای تلویزیونی کشور با رویکرد ورزش بانوان". فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهشهای ارتباطی، سال نوزدهم، شماره 1، بهار 1391، 155.
محمدیمهر، غلامرضا (1387). روش تحلیل محتوا (راهنمای علمی تحقیق)، انتشارات گنجینه علوم انسانی-دانش نگار: تهران
مهدویان مشهدی، مریم؛ همتی نژاد، مهرعلی؛ احمدی، عبدالحمید و احسانی، محمد (1390). "مقایسه وضعیت موجود و مطلوب نقش رادیو، تلویزیون و مطبوعات در ورزش بانوان از دیدگاه صاحبنظران". فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال نوزدهم، شماره 1، 53 – 39.
Duncan, M.C. &Sayaovong, A. (1990).“Photographic Images and Gender in Sports Illustrated for Kids”. Play and Culture, 3, 91-116.
Duncan, M.C.: Messner, M.A. & Will M.S., N. (2005). Gender in televised sport: News and High llghts shows.
Duquin, M.E. (1989). “Fashion and Fitness: Images in Women's Magazine Advertisements ”. Arena, 13, 97-109.
Hilliard, D.C. (1984). “Media Images of Male and Female Professional Athletes: An Interpretive Analysis of Magazine Articles”. Sociology of Sport Journal, 1, 251-62.
Holton, Avery (2010). Baseball's Digital pisconnect: Trust, credentialing and the independent blogger in professional baseball. Under Journal review: New media and society.
Honeybourne John, Michael Hill, Helen moors(2000)."Physical Education and sport", Stanhythones.
Kane, M.J. & Parks, J.B. (1992).“The Social Construction of Gender Difference and Hierarchy in Sport Journalism: Few New Twists on a Very Old Theme”. Women in Sport and Physical Activity Journal, 1, 49-83.
Theberge, N. &Cronk, A. (1986).“Work Routines in Newspaper Sports Departments and the Coverage of Women's Sport”.Sociology of Sport Journal, 3, 195-203.
West Myer. R.I. &Diciocco, R.B. (1998). “Appropriateness and effectiveness of communication channels in competent inter personal communication”, Journal of communication, 48, 27–48.
White, P.G. & Gillett, J. (1994).“Reading the Muscular Body: Acvitical Decoding of Advertisements in Flex Magazine”.Sociology of sport Journal, 11, 18 – 39 .
Wolfe Rosita, tony meenaghan, Paul. Sullivan (2002).“The sport network: insight in to the sh: Fting balance of power”. Journal of Business Research,55,611–622.
Women,s sports Fundationuk. (2006). Environment, communications, information technology and the References committee About time!, women in sport and Recreation in Austrraila.