اسدی، عباس و رضایی صوفی، مرتضی (1393). "بررسی وضعیت موجود و مطلوب نقش رسانههای جمعی در توسعه رشته ورزشی والیبال در دانشجویان علوم ورزشی"،
فصلنامه مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، مقاله 7،
دوره 2، شماره 5، پاییز 1393، صص 63 ـ 59.##حمیدپور، هاله و شتاب بوشهری، سیده ناهید (1394). "نقش رسانههای جمعی در توسعه ورزش قهرمانی بانوان از دیدگاه اداره کل ورزش وجوانان استان خوزستان"،
فصلنامه مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، مقاله 5،
دوره 2، شماره 8، تابستان 1394، صص 48 ـ60 .##حمیدی، مهرزاد و چوبینه، سیروس(1380). "
نحوه گذران اوقات فراغت کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر فعالیت ورزشی"، طرح پژوهشی، پژوهشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی.##روشندل اربطانی، طاهر (1386). "تبیین جایگاه رسانههای همگانی در نهادینه کردن ورزش همگانی درکشور"،
فصلنامه علمی پژوهشی حرکت، دوره 33، شماره 23. ##شعبانی، عباس و رضایی صوفی، مرتضی (1394). "بررسی تأثیر رسانهها بر ورزش همگانی و تفریحی"،
فصلنامه مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، مقاله 3،
دوره 3، شماره 9، پاییز 1394، صص 31 ـ 38.## ظهیرنیا، مصطفی؛ نیکخواه، هدایت الله و شفیعی، نسیمه (1394). "بررسی تأثیر خانواده و رسانههای گروهی بر مشارکت دانشجویان دختر در فعالیتهای ورزشی (مورد مطالعه: دانشجویان دختر دانشگاه هرمزگان)"،
دوفصلنامه مشارکت و توسعه اجتماعی، سال اول، شماره 1، صص 61-41.##عیدی، حسین؛ آزادی، رسول و خسروی، جواد (1393). "مقایسه دیدگاه اساتید، کارشناسان رسانه و مشارکتکنندگان ورزش همگانی در مورد کارکردهای رسانههای جمعی در توسعه و ترویج ورزش همگانی"،
فصلنامه مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی،
دوره 2، شماره 5، پاییز 1393، صص 50-42.##فتحینیا، محمد و علیزاده، عبدالرحمان (1384). "خشونتگرائی تماشاگران فوتبال و نقش رسانهها در کنترل آن"،
نشریه سنجش و پژوهش، مرکز تحقیقات صدا و سیما، شماره 42 و 43، صص 105-81.##قاسمی، حمید (1386). "
بررسی نقش رسانههای گروهی در توسعه ورزش کشور"، رساله دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.##قاسمی، حمید؛ کرمی، عبدالله و صادقی، فرشاد (1392). "وضعیت پوشش تلویزیونی مسابقات رشتههای ورزشى در شبکههای سیما، از دیدگاه متخصصان رسانههای کشور"،
پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، شماره 4، صص 54-43.##قاسمی، حمید؛ فراهانی، ابوالفضل؛ شاکرمی، زهرا و حسینی، سید سعید (1392). "تحلیل محتوای برنامههای ورزشی سیمای استانها با تأکید بر پوشش ورزش بانوان"،
فصلنامه مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، سال اول، شماره دوم، صص 30-23.##قاسمی، حمید و کشکر، سارا (1390). "نقش اعتماد به رسانههای ورزشی در میزان اثرگذاری آن بر دانشجویان ورزشکار
"، فصلنامه تحقیقات علوم ورزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، سال دوم، شماره 5، صص 89- 75.##قره، محمدعلی؛ قلیپور، نگار و آنت، زینب (1392). "بررسی نقش رسانههای جمعی در گرایش دانشجویان دانشگاه الزهرا به ورزش همگانی"،
فصلنامه مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، دوره 1، شماره 2، صص 47-40.##قیامی راد، امیر (1388). "بررسی راهکارهای بازاریابی برای ترویج و توسعه رشتههای ورزشی در ایران"،
نشریه حرکت، دانشگاه تهران، شماره 39، صص 192 ـ 175.##مرادی، مهدی و هنری احمدی، عبدالحمید
(1390). "بررسی نقش چهارگانه رسانههای ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش همگانی"،
نشریه مدیریت ورزشی، شماره 9، صص180-168.##نادریان جهرمی، مسعود (1384). "
مبانی جامعهشناسی در ورزش"، اصفهان، نشر هنرهای زیبا.##
Abioye, A.; Hajifathalian, K. & Danaei, G. (2013). “Do mass media campaigns improve physical activity? A systematic review and meta-analysis”, Archives of Public Health.##Cianfrone, Beth A. & Zhang, James J. (2006). “Differential effects of television commercials, athletes endorsements, and venue signage during a televised action sports event”. Journal of Sport Management, 20, pp 322-344.##Dhonde, B.M. & Patil, V.N. (2013). “Role Of Mass Media In Progress Of Physical”. Indian Streams Research Journal.2, pp 1-4.##Elijah G. Rintaugu, Peter, W. Mwangi and MwisukhaAndanje. (2011). “The influence of mass media insocialization into sport of Kenya secondary school athletes”, International Journal of Current Research, Vol. 3, Issue, 11, pp 471-475, October.##Forghni Ozrudi.M, Bararzadeh.M, Khanjani.M, Khanjani. H. (2013). “The role of Mass media in student's sport development at Mazandaran province”, International Journal of Sport Studies. Vol 3, no.1, pp 20-23.##Home, John (2005). “Sport and the Mass Media in Japan”. Sociology of Sport Journal, Vol 22. No 4. December, pp 415-432. Pub: HUMAN KINETICS.##James, J & Pyun, Y. (2010). “Attitude toward advertising through sport: A theoretical framework”. Sport management review ELSEVIER.##L.F.Lee, Francis(2005). “Spectacle and Fandom: Media Discourse in Two Soccer Events in Hong Kong”. Sociology of Sport Journal, Vol 22. No 2. pp 194-213. Pub: HUMAN KINETICS.##Marian Huhman, L.; Potter, F.; Wong, S. & Banspach, J. (2013). “Effects of a Mass Media Campaign to Increase Physical Activity Among Children: Year-1 Results of the VERB Campaign”. Pediatrics Journal, 7, pp 277-288.##Mastrodicasa.J,(2013). “The Impact of Social Media on College Students”, Journal of College & Character, vol 14, No. 1, February 2013.##Nasir, M. (2013). “Role of Media in a Developed Society”, Interdisciplinary Journal of contemoorary research in business. 5(2).##Rowe, D. (2011). “Sports Media: Beyond broadcasting, beyond sports, beyond societies?”, In A. Billings (Ed). Sports Media: Transformation, Integration, Consumption, New York: Routledge, pp 94-113.##Summers, J & Morgan, J. (2008). “More then just the media : considering the role of public relations in the creation of sporting celebrity and the management of fan expectation”. Public Review 34, pp 176-182.##Tavakolli.M, Najafi.A, Nobakht Ramezani.Z(2013). “Studying role of mass media in sport development”, Advances in Applied Science Research, 2013, 4(4): pp 49-54.##Tuncel, S.,Tuncel, F. (2012). “Ethics of sports print Journalism in Turkey. University of Ankara, School of Physical Education and Sports, Gölbasi/Ankara/Turkey”. International Journal of Sport Studies, Vol, 2 (6).##