اکبری پورنگ، محمد؛ جعفریثانی، حسین؛ آهنچیان، محمدرضا و کارشکی، حسین (1391). "ارزیابی کیفیت الکترونیکی در دانشگاههای ایران بر اساس جهتگیریهای برنامه درسی و تجربه مدرسان". فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. شماره 66، صص 97-75.
جهانیان، رمضان و اعتبار، شکوفه (1391). "ارزیابی وضعیت آموزش مجازی در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاههای تهران از دیدگاه دانشجویان". فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال دوم، شماره چهارم، صص 65-53.
حسنزاده، علیرضا و کنعانی، فاطمه (1389). "ارائه چهارچوبی برای عوامل مؤثر در سنجش موفقیت سیستمهای یادگیری الکترونیکی". پنجمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بینالمللی یادگیری و آموزش الکترونیکی، تهران.
ذوالفقاری، میترا؛ سرمدی، محمدرضا؛ نگارنده، رضا؛ زندی، بهمن و احمدی، فضل الله (1388). "نگرش اعضای هیأت علمی دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی تهران به تدریس از نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی". مجله دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی تهران (حیات)، 15(40)، صص 39-31.
ربیعی، مهدی؛ محبی امین، سکینه و حاجیخواجهلو، صالح رشید (1389). "ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دوره آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد". مجله افق توسعه آموزش پزشکی، دوره 4، شماره 1، صص 36-29.
رستگارپور، حسن و گرجیزاده، سحر (1391). "ارزیابی کارآمدی دورههای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تربیت مدرس از دیدگاه کاربران". فصلنامه اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. سال دوم، شماره سوم، صص 30-5.
زارعی زاروکی، اسماعیل (1387). "سنجش و ارزشیابی آموزش الکترونیکی". سومین کنفرانس ملی آموزش الکترونیکی، تهران.
شریعتمداری، مهدی و ملکانیان، صدیقه (1389). "ضرورت و نقش آموزش الکترونیکی در ارتقاء فرایند یاددهی یادگیری دانشجویان از دیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه". پنجمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بینالمللی یادگیری و آموزش الکترونیکی، تهران.
صفایی، زهرا؛ عمادی، علیرضا و طاهری، مریم (1390). "بررسی میزان رضایتمندی مشمولین آموزش مداوم از برنامههای آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان سال 1390". مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد. دوره هفتم، شماره 2(6)، صص 20-13.
فتحی واجارگاه، کورش؛ پرداختچی، محمد حسن و ربیعی، مهدی (1390). "ارزشیابی اثر بخشی دوره آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعهموردی: دانشگاه فردوسی مشهد)". فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. سال اول، شماره چهارم، صص 21-6.
قائدی، بتول؛ عسگری، مجیدعلی و عطاران، محمد (1386). "ارزشیابی برنامه درسی آموزش مجازی رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات از دیدگاه اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت". دومین کنفرانس ملی آموزش الکترونیک. تهران.
کشاورز، محسن؛ رحیمی، محسن و اسماعیلی، زهره (1392). "در تحقیق خود با عنوان بررسی میزان تأثیر یادگیری الکترونیکی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان". فصلنامه علمی دانشگاه علوم پزشکی تربیتحیدریه، دوره اول، شماره 2، صص 22-13.
یزدانی، فریدون؛ ابراهیمزاده، عیسی؛ زندی، بهمن؛ علیپور، احمد و زارع، حسین (1389). "ارزشیابی میزان اثربخشی نظام یادگیری الکترونیکی دانشکده مجازی علوم حدیث". فصلنامه علمی پژوهشی اندیشههای نوین تربیتی. 6(3)، صص 183-137.
Brewer EW. (2003). “Moving to online making the transition from traditional instruction and communication strategies”. Mashayekh F, Bazargan A. 2nd Ed. Tehran, Agah Publication 2003; chaps 2-4: pp 16-74.
Buckley KM. (2003). “Evaluation of classroom-based, Web-enhanced, and Web-based distance learning nutrition courses for undergraduate nursing”. J Nurs Educ. 2003; 42(8): pp 367-370.
Choy, H. (2003). “A Problem-based Learning Trail on the Internet Involving Undergraduate Nursing Students”. Nurs Education, 42(8), pp 359- 630.
Jefferson, R. N, & Arnold, L. W. (2009). “Effects of virtual education on academic culture perceived advantages and disadvantages”. US-China Education Review, 6(3), pp 61- 66.
Khan B.H. (2000). “A framework for Web-Based Learning. Englewood Cliffs”‚ NJ:Educational Technology Publications.
Nneka Eke, H. (2011). “Modeling LIS students intention to adopt e-learning: A case from University of Nigeria Nsukka”. Nigeria: Library Philosophy and Practice.
Ong, C.S, Laia. J.Y. (2004). “Factors affecting angineers acceptance of asynchronous e-learning systems in high-tech companies information and management”. Available at: http:// www. wrhambercht.com/research/coverage/e-learning. Accessed Jan 10, 2004.
Rosenberg M.J. (2002). “E-Learning Strangles for Delivering Knowledge in the Digital Age”. USA; New York: McGraw Hill.
Thurmond VA. (2003). “Defining interaction and strategies to enhance interactions in Web-based courses”. Nurse Educ; 28(5): pp 237-41.